Gå til innhold

Hull i ørene hos frisør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg blir litt provosert av det her, skal prøve å holde meg saklig. Selvfølgelig er det anbefalt at man drar til et profesjonell for å ta piercing, barn som voksne. Flere steder vil nekte å pierce barn, så du får forhøre deg. I tillegg er det lurt å google stedet du ønsker å pierce deg for å høre andres erfaringer. Du stikker faktisk et hull i huden for å sette inn et smykke, du bør tenke deg om hvor du gjør det selv om det "bare" er hull i ørene. 

Anonymkode: 6f9b7...fd7

Hehe. Provosert faktisk

Min eneste erfaring er min egne hull i ørene for tredve år siden, og nå min datters ønske om å selv få hull i ørene. I dag har jeg faktisk googlet litt og også bestilt time, og ja de bekreftet at de gjorde dette på barn. 

Anonymkode: fb5ca...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei vent, jeg piercet jo faktisk min egen navle i 1994 så jeg er jo ikke helt uten erfaring 😛

Anonymkode: fb5ca...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Ikke snurr på dem, da river du av sårskorpen. Ikke rør ved dem annet enn når de renses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, da snurrer jeg ikke på dem og forsetter å rense med saltvann.

Men da hun hadde tatt hullene og jeg gikk på apoteket for å kjøpe rensemiddel, kom hun på apoteket med pyrisept ??!! Men jeg sa jeg skulle ha saltvann. Trodde de på apoteket hadde peiling...

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vurdere å bytte smykke, kanskje hun reagerer på det. Å ta piercing hos frisøren er så jalla som man kan få det og jeg ville ikke tatt det for gitt at smykket var av kirurgisk stål.

Anonymkode: 8ab01...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, da snurrer jeg ikke på dem og forsetter å rense med saltvann.

Men da hun hadde tatt hullene og jeg gikk på apoteket for å kjøpe rensemiddel, kom hun på apoteket med pyrisept ??!! Men jeg sa jeg skulle ha saltvann. Trodde de på apoteket hadde peiling...

Anonymkode: b1e24...d38

Jeg fikk med saltvannsspray da jeg tok mine hull, men da sprayboksen gikk i stykker da jeg kom hjem fra ferie, så måtte jeg finne et alternativ, og denne har jeg renset med, og det har gått helt fint :) Bare dytt litt på dobben så du får sprayet foran og bak når du renser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det er veldig mye puss kan dere prøve saltvannsbad. Da koker man saltvann (1ts salt per liter vann), avkjøler det til kroppstemperatur og fyller i en ren kopp, eggeglass el. Put øret i vannet, og hold det der 10-15 min så pusset får løst seg opp. Skyll med mer saltvann, uten å bevege så mye på smykket. Gjør dette daglig til det blir bedre. Hvis det ikke blir bedre, dra til lege.

Noen frisørsmykker er for korte, slik at det ikke blir plass til hevelsen. Hvis det er tilfelle, dra til en skikkelig piercer for å få råd.

 

 

Jeg anbefaler ingen å ta hull i ørene hos frisør, for pistol er en veldig dårlig måte å lage hull. En piercer bruker en spesiell nål som skjærer et hull i øret, slik at det blir et jevnt sår som gror lett. Pistolene som brukes av frisører sprenger hull i øret, slik at det blir et ujevnt sår som bruker mer tid på å gro. Alle som kan noe om sår vet at jevne sår som gror raskt gir mindre problemer med infeksjoner og arrvev. Pistoler gir også dårligere kontroll, slik at hullet kan bli skjevt, enten på baksiden eller inni selve flippen.

Anonymkode: d4248...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv piercing i ørene og i navelen. Ja, for "hull i ørene" er jo også en piercing. Tok de i ørene med pistol hos gullsmed da jeg var 12 (tipper hun hadde samme kursing som frisører), og navlepiercingen hos et piercingstudio da jeg var 19. Sistnevnte har jeg aldri hatt noe problem med. Ikke var det spesielt vondt, og det grodde fint. Hullene i ørene derimot, var trøblete i årevis. Fikk mye verk, grodde ikke skikkelig osv. I dag hadde jeg aldri tatt piercing med pistol av frisører/gullsmeder! De skal stikke i huden min og resultatet skal vare i mange år - da går jeg til profesjonelle. 

Jeg mener jo også at man ikke bør ta hull i ørene før man er minst 10 år da. 

Anonymkode: 30ee1...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hull i ørene hos en frisør, men hun traff skjevt på det ene øret og det traff en nerve, derfor kan jeg ikke gå med øreringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, da snurrer jeg ikke på dem og forsetter å rense med saltvann.

Men da hun hadde tatt hullene og jeg gikk på apoteket for å kjøpe rensemiddel, kom hun på apoteket med pyrisept ??!! Men jeg sa jeg skulle ha saltvann. Trodde de på apoteket hadde peiling...

Anonymkode: b1e24...d38

Pyrisept er for sterkt, det vil ikke kunne ha tid til å gro. Blir like oppgitt over både apotekere og frisører som aldri lærer dette. Drop it-øyedråper fyngerer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...