Gå til innhold

Hva jobbet du med og hvor lenge jobbet du som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i butikk, med første hadde jeg en sjef som var flink og tilrettelegge så jobbet med gradert sykemelding til jeg gikk ut i permisjon. Med nr 2 hadde jeg en sjef som nektet og tilrettelegge og gjorde jobb hverdagen min vanskelig med vilje. Var mye sykemeldt og helt sykemeldt fra 6 mnd. 

Anonymkode: a3eb3...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk, med første hadde jeg en sjef som var flink og tilrettelegge så jobbet med gradert sykemelding til jeg gikk ut i permisjon. Med nr 2 hadde jeg en sjef som nektet og tilrettelegge og gjorde jobb hverdagen min vanskelig med vilje. Var mye sykemeldt og helt sykemeldt fra 6 mnd. 

Anonymkode: a3eb3...c54

Dette er så trist.... jobbet selv (som sagt) fullt til permisjon - men uten tilrettelegging hadde jeg blitt 100% sykemeldt i uke 20. Skjønner jo at noen jobber er vanskelig å tilrettelegge, men man må da prøve... 

Anonymkode: 827ec...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditet jobbet jeg 100% til tre uker før perm. Da var jeg bhglærer på småbarnsavdeling. Siste mnd før perm hadde jeg en del tilrettelegging som gjorde at jeg kunne stå i jobb helt ut. Det var helt supert! 

Andre graviditet jobbet jeg ut 6.mnd som bhg lærer på storbarnsavdeling, og så flyttet jeg og var arbeidsledig til fødsel, så da ble det jo ikke noe sykmelding der.

tredje graviditet nå, og jeg har en gradert sykmelding på 40%. Nå er jeg i uke 27, og har hatt dette siden uke 25. Får ingen tilrettelegging eller oppfølging fra arbeidsgiver, og det skuffer meg. (Jobber nå på skole som lærer på første trinn)

Anonymkode: dd0cd...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet frem til fødsel (babyen kom litt tidlig). Bor i et land uten så gode velferdsordninger så hadde ikke spilt noen rolle.. I tillegg er jeg selvstendig næringsdrivende, så jeg kunne tilpasse tempoet underveis etter formen, så det var jo en form for tilrettelegging der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på kontor/sentralbord, jobbet fram til 2 uker før termin. Var ellers ikke hverken sykmeldt eller borte fra jobb en eneste dag i svangerskapet.

Anonymkode: 2d53d...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier, jobber på psykiatrisk avdeling på sykehus. Fikk svangerskapspenger fra uke 11. Ble da tatt ut av jobb, da leder dessverre ikke fant tilrettelegging som var sikker nok. Er takknemlig for et godt velferdssystem, men kunne tenkt meg å ha noe å gå til under svangerskapet. Det gikk nemlig fryktelig tregt. 

Anonymkode: da1e3...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykehjem. Jobbet til uke 35. Ingen tilrettelegging.

Anonymkode: 6baad...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på cafe.. ble sykemeldt 80% fra uke 12-20, og fra uke 20 og til nå, 60%.. Har bekkenløsning, men får ikke mer sykemelding av lege.. Ryggen er helt ferdig ila 2-3 timer på gulvet, da det hverken finnes noen sted å sette seg ned bak disken eller noe pauserom. Føler jeg bare blir verre av å jobbe, men jeg får holde ut med smerten enn så lenge.. Har ikke råd til å ikke dra på jobb!

Anonymkode: ae19d...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så trist.... jobbet selv (som sagt) fullt til permisjon - men uten tilrettelegging hadde jeg blitt 100% sykemeldt i uke 20. Skjønner jo at noen jobber er vanskelig å tilrettelegge, men man må da prøve... 

Anonymkode: 827ec...f94

Ja veldig dumt, ønsket selv og jobbe. Men når arbeidsgiver oppfører seg sånn så går det ikke. Hadde fint klart og jobbe delvis til permisjon om arbeidsgiver hadde lagt tilrette for det. 

Anonymkode: a3eb3...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på cafe.. ble sykemeldt 80% fra uke 12-20, og fra uke 20 og til nå, 60%.. Har bekkenløsning, men får ikke mer sykemelding av lege.. Ryggen er helt ferdig ila 2-3 timer på gulvet, da det hverken finnes noen sted å sette seg ned bak disken eller noe pauserom. Føler jeg bare blir verre av å jobbe, men jeg får holde ut med smerten enn så lenge.. Har ikke råd til å ikke dra på jobb!

Anonymkode: ae19d...b4e

Bytt lege! Du skal ikke holde på sånn. Dette er ikke tidspunktet å ‘leke helt’ på. Du har først og fremst ansvaret for din og barnets helse. INGEN kommer til å takke deg for at du ‘holdt ut’, tro meg....

Anonymkode: 91df7...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier og ble sykemeldt når jeg var 35 uker på vei. Det var pga kynnere. 

Jeg fikk tilrettelegging i svangerskapet mtp på arbeidsoppgaver på morgenen. Har veldig kvalm hver morgen og måtte gå å småspise og drikke for å klare å være på jobb. Slapp da f eks å være inne på operasjonsstuen på formiddagen(der ble vi alltid stående fra kl 08-13 uten sjans til å spise,gå på do og man står bak et munnbind og hette. 

Jeg hadde nok blitt sykemeldt i uke 35 uansett hvilken jobb jeg hadde hatt. Hadde så vonde kynnere at jeg nesten ikke orket å røre meg. 

Anonymkode: 49121...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid nå, og er lærer på mellomtrinnet. Får ferie 22. juni og da er jeg 8 mnd på vei. Er bare fire uker til så det skal gå fint. 

Anonymkode: d466d...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksbehandler med MYE stress på jobb og ingen tilrettelegging. Ble 40% sykemeldt de siste 3 ukene før permisjon grunnet stress/økt blodtrykk, hevelser i bena og dårlig søvn. Føler jeg allikevel klarte å levere samme arbeidsmengde siden jeg klarte å være opplagt hele tiden jeg var på jobb. Glad jeg tok gradert så jeg slapp 100%, ønsket å jobbe. 

Anonymkode: 11666...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som om alle KG gravide jobbet nesten hele svangerskapet.

Jeg lurer på hvor er disse gravide som blir sykmeldt med en gang de tester positivt?

Anonymkode: 413a7...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 50% sykemeldt uke 29 pga vonde kynnere. Jobber som prosjektleder i en oljebedrift. Tusen baller i lufta, kontorjobb og ingen mulighet til å legge seg nedpå. Fikk beskjed fra sykehuset om å gå til legen for å kreve sykemelding, for de ønsket ingen prematurfødsel. Legen var enig. Går helt fint å jobbe halve dager. Faktisk får jeg gjort mer nå enn de fulle dagene jeg hadde i slutten. Kommer nok til å være 50% SM helt til permisjon, som er om 4 uker.

Anonymkode: 230c7...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsevesenet, delvis pasientarbeid i turnus og delvis kontorarbeid på sykehus. Fysisk og psykisk stress, men i varierende mengder, kunne unngå alt av løft og slikt. Jobbet til permisjon, enkeltdager borte pga ekstra mye kvalme og oppkast. 

Anonymkode: ce5e5...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som om alle KG gravide jobbet nesten hele svangerskapet.

Jeg lurer på hvor er disse gravide som blir sykmeldt med en gang de tester positivt?

Anonymkode: 413a7...792

De er i termingruppa mi på Facebook hvertfall ;) «Jeg nekter å gå tilbake til jobb selv om kvalmen gir seg» (ja det ble faktisk skrevet) 

Anonymkode: 11666...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ser ut som om alle KG gravide jobbet nesten hele svangerskapet.

Jeg lurer på hvor er disse gravide som blir sykmeldt med en gang de tester positivt?

Anonymkode: 413a7...792

På babyverden sikkert 😅 Føler det er veldig mange med "ondt i ondten" der inne. 

Anonymkode: cb592...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er i termingruppa mi på Facebook hvertfall ;) «Jeg nekter å gå tilbake til jobb selv om kvalmen gir seg» (ja det ble faktisk skrevet) 

Anonymkode: 11666...065

Fyttikatta. Hvordan var reaksjonene på den kommentaren? 

Anonymkode: cb592...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fyttikatta. Hvordan var reaksjonene på den kommentaren? 

Anonymkode: cb592...8a8

Syns det var skremmende mange med lik holdning så var dessverre mye støtte fra likesinnede... og NAV er jævlig så klart. De går hjemme med full lønn i nesten 2 år, men «jævla NAV» 🤯

Anonymkode: 11666...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...