Gå til innhold

Hva jobbet du med og hvor lenge jobbet du som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier - hva slags jobb hadde du da du ble gravid, og hvor lenge jobbet du før du ble sykemeldt/fikk permisjon? 

Hvis du sluttet å jobbe tidligere, var det pga type jobb eller helsa? Kunne du eventuelt jobbet lenger i en annen jobb, og ble arbeidet forsøkt tilrettelagt for deg?

Anonymkode: 0e088...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med farlige kjemikalet, så fikk sykemelding på dagen med nummer en ( dette var før dagens ordninger) når nr 2 kom var jeg helsefagarbeider i boliger for psykisk utviklingshemmede, jobbet frem til permisjon startet 3 uker før termin.

Anonymkode: 9db30...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet frem til permisjon 3 uker før termin, som sykepleier. Fikk tilrettelegging slik at jeg slapp stell (slet med ryggen) og fikk spesialstol. Hadde nok blitt sykemeldt tidlig hvis ikke :) 

Anonymkode: 827ec...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i restaurant og resepsjon. Er i uke 28 og håper jeg klarer å jobbe frem til permisjon. Det begynner å bli tungt, da jeg må gå til å fra jobben for vi har ikke bussforbindelse. 

Anonymkode: 44b26...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som lærer. Første svangerskap: sykemeldt tredje trimester. Utviklet svangerskapshypertensjon, så det var mer pga helsa enn jobben. 

Dette svangerskapet: sykemeldt 2 og 3 trimester. Det ble ganske dramatisk tilslutt forrige gang, og det prøver de å unngå denne gangen ved at jeg kan ta det helt rolig og ikke stresse (noe som er vanskelig å unngå som lærer). Er i slutten av andre trimester nå, og har begynt å utvikle svangerskapshypertensjon igjen. Så denne gangen er det en blanding av jobbsituasjon og helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier på legevakt. Jobbet fult til uke 28, deretter av og på med delvis sykemelding frem til permisjon. Kunne nok jobbet mer hvis jeg hadde fått bedre tilrettelegging, men var lei av å mase på sjefen om hjelpemidler og slikt. 

Anonymkode: dd4e2...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobber som pedleder i barnehage, sykemeldte meg for 2 uker siden. var da 34 uker på vei. da ble det for tungt... men jobbet 100% frem til 34+2 :) 

Endret av Forever22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskapsfører. Jobbet til permisjon, men var 20% sykemeldt fra ca uke 28-30 og 40% sykemeldt fra uke 34. Pga helse (utmattet), ikke jobben. 

Anonymkode: e98a3...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurantbransjen, ble sykemeldt i dag - i uke 12. Mistanke om bekkenløsning, så ble sykemeldt i første omgang i to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege. Er i uke 34. Har jobbet fullt fram til nå, men får 20% gradert sykemelding fra nå av på grunn av at jeg begynner å få litt vondt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den første ble jeg sykmeldt i uke 25 pga vannavgang, og med de andre jobbet jeg helt til permisjon. Jobben min er ikke fysisk krevende og trenger ikke å medføre stress hvis jeg er flink til å planlegge, så det er helt ok å jobbe tiden ut når svangerskapet er uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee

Første graviditet ble jeg sykemeldt i uke 20 ca. Arbeidet i ambulansen og som sikkerhetskontrollør på flyplass. Andre graviditet ble jeg sykemeldt fra jobben på sykehjemmet fra ca uke 16, mens jeg arbeidet i jobben som barnepleier på natt frem til 6 uker før fødselen ca. 😊 Kunne jobbe lengre som barnepleier ettersom det var mindre gåing blant annet iom det var nattarbeid.

Endret av Boxee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i detaljhandel/serviceyrke. Ble sykmeldt pga kvalme rundt uke 10, og var mye sykmeldt frem til uke 20 pga vond hofte. Hadde lang reisevei og dårlig arbeidsmiljø. Gruet meg til å dra på jobb og ble mer og mer nedfor. Valgte derfor å ta skjebnen i egne hender og starte permisjon 12 uker før termin, bare for å slippe den arbeidsplassen. Tar resten som ulønnet perm nå på slutten og jobben jeg hadde var kun vikariat, så skal uansett søke ny jobb senere eller begynne på videreutdanning. 

Hvis jeg hadde en arbeidsplass med godt miljø og muligheter for tilrettelegging hadde jeg aldri valgt å ta ut permisjon så tidlig. Da ville jeg nok stått i jobb så lenge jeg kunne.

Anonymkode: 5b326...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som programvareutvikler. Var i 100% jobb frem til 3 uker før termin.

Anonymkode: 004ab...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulanse. Uke 7. Pga løft, risiko (uttagerende pasienter) og smitte. Bedriftsjordmor som anbefalte det. 

Anonymkode: 4f8b7...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier på sengepost på sykehus. 50% sykemeldt fra uke 25 ca pga bekkenløsning. 100% sykemeldt fra uke 30 pga preeklampsi. Fødte uke 34. 

Anonymkode: add3a...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ambulansearbeider, gikk ut på svangerskapspenger i uke 15. Alt for sent, så evt neste graviditet blir jeg å få svangerskapspenger så snart testen er positiv. 

Anonymkode: 98b75...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpepleier på sykehjem. Jobber nå 20% fra mandag av grunnet bekkenløsning. Forsøkt tilrettelegging men var nødt til å være i stell så lenge de ikke kunne leie inn ekstra for meg, så nå kan jeg gå på toppen og gjøre oppgaver som passer for meg og min rygg :)

Anonymkode: 30404...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg ble sykemeldt i uke 17. Meg over der :P

Anonymkode: 30404...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig "kontorjobb". Ble gradvis mer og mer sykemeldt fra uke 12 og utover svangerskapet, greide ikke sitte oppreist på grunn av rygg- og bekkenplager, var vel oppe i 100% sykemelding rundt uke 25. Jobben tilrettela så godt de kunne, jeg fikk gå redusert, og styre hvor lenge jeg holdt ut selv, men det var ikke så mye mer å gjøre.  

1. trimester var en drøm da, ikke kvalm i det hele tatt, bare trøtt. 

Anonymkode: 91df7...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...