Gå til innhold

tørr eller våt hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske tørr hud og bruker krem etter dusjing. Fordi ansiktet føles tørr og stram. Men. Jeg har fått et lite utbrudd med kviser, bare 4-5 stk på haken... hva er best. Tørr eller våt hud? Med tanke på å få kvisene bort så fort som overhode mulig?

Jeg tenker tørr hud gjør at kvisene tørker ut og går bort.... mens våt vil opprettholde dem. Eller?

Anonymkode: d96b5...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør ansiktet som vanlig å ha på litt tannkrem på kvisene 😛 

Anonymkode: edce9...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle kanskje tro det, men de som har greie på det, sier at man skal gi huden fukt og næring selv om man har fet hud. Å la huden tørke inn, kan faktisk gjøre kviseproblemet verre. 

Anonymkode: a29b2...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske tørr hud og bruker krem etter dusjing. Fordi ansiktet føles tørr og stram. Men. Jeg har fått et lite utbrudd med kviser, bare 4-5 stk på haken... hva er best. Tørr eller våt hud? Med tanke på å få kvisene bort så fort som overhode mulig?

Jeg tenker tørr hud gjør at kvisene tørker ut og går bort.... mens våt vil opprettholde dem. Eller?

Anonymkode: d96b5...9c2

Tørr hud kan også være med å forårsake kviser og oljete hud, så jeg ville smurt meg. Kvisene blir kanskje raskere borte om de tørkes ut, men nye kviser vil bli dannet om man går med tørr hud. Ha evt på tannkrem på kvisene om natten, eller ha vademekum på en q-tips og ha det på kvisene. Min erfaring er at man får lettere uren hud dersom huden er tørr. 

Rens ansiktet morgen og kveld, og bruk en skrubb eller maske en til to ganger i uken. Huden trenger fuktighet for å holde seg sunn. 

Anonymkode: b74b4...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skulle kanskje tro det, men de som har greie på det, sier at man skal gi huden fukt og næring selv om man har fet hud. Å la huden tørke inn, kan faktisk gjøre kviseproblemet verre. 

Anonymkode: a29b2...a2c

da lærte jeg noe nytt *løper på badet for å putte på krem* 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tørr hud kan også være med å forårsake kviser og oljete hud, så jeg ville smurt meg. Kvisene blir kanskje raskere borte om de tørkes ut, men nye kviser vil bli dannet om man går med tørr hud. Ha evt på tannkrem på kvisene om natten, eller ha vademekum på en q-tips og ha det på kvisene. Min erfaring er at man får lettere uren hud dersom huden er tørr. 

Rens ansiktet morgen og kveld, og bruk en skrubb eller maske en til to ganger i uken. Huden trenger fuktighet for å holde seg sunn. 

Anonymkode: b74b4...321

Er på utgikk etter en god rens til å bruke om kvelden. Akkurat nå så vasker jeg kun huden med kaldt vann om kvelden.. er det også galt? 

Er helt noob når det kommer til kosmetikk og sånt. 
Bruker ikke noe hud-sminke. Om det har noe å si. Eller det har jo det :P 

ts

Anonymkode: d96b5...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vaske huden på morgen og kveld. Jeg bruker en fersk ansiktmaske fra lush som inneholder hvitløk, den er god mot kviser. Så jeg tar den på og skylder med kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...