Gå til innhold

Baby 11 uker- hyler og er urolig på besøk/kafé


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 11 uker som begynte å bli veldig urolig (hyler høyt!) ute i ukjente omgivelser fra han var rundt 9 uker gammel. Virker som om han blir stresset/overeksponert veldig fort og blir nesten umulig å roe ned. Noen som har opplevd dette? Han er rolig hjemme og på tur i vogn. Vil dette gå over? Tør nesten ikke ta han med ut lenger :(

Anonymkode: 5f8c9...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en baby på 11 uker som begynte å bli veldig urolig (hyler høyt!) ute i ukjente omgivelser fra han var rundt 9 uker gammel. Virker som om han blir stresset/overeksponert veldig fort og blir nesten umulig å roe ned. Noen som har opplevd dette? Han er rolig hjemme og på tur i vogn. Vil dette gå over? Tør nesten ikke ta han med ut lenger :(

Anonymkode: 5f8c9...314

Har du lært deg å lytte til barnets signaler? Når barnet hyler og er ukomfortabel så er ikke kafelivet noe for din baby pr. Nå.

Barn er ulike de kommer ikke med en bruksanvisning som passer for alle.

Anonymkode: f1089...f1f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta med en hylende baby på kafé...

Anonymkode: 90844...01a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du trekke en 11uker gammel baby på kafé? Barn og kafé går sjeldent bra sammen selv når de blir mye eldre enn det der..

Anonymkode: 8d8ef...588

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hylingen er babyens måte å fortelle at dette ble litt mye.. Husk det er mange lyder og nye inntrykk for en som er relativt ny i denne verden. Lytt til babyen og dropp kafébesøkene for en stund. Kanskje kan du heller be noen på besøk hjemme hvor det er mer kjent og rolig for en liten tass? :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen er 11 uker. 11 uker er veldig, veldig nyfødt. Det er bare to minutter siden den lå i magen din og var trygg. Og nå er den ute i en bråkete og stor verden med lyder og lukter og følelser som er helt ukjente. 

Jeg tror jeg hadde ventet en stund med besøk og kafeturer. Få heller folk til å komme hjem på besøk til deg dersom du savner å ha noen rundt deg. 

Babyen vil bare ha pupp og deg den første tiden.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fortsetter å gå på kafe? Det er lyder, det er varmt... Babyer trenger mye søvn. Du drar ungen der den trives minst. 

Det finnes bøker om babyer. 

Anonymkode: 8c848...680

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Gråter barna dine og viser at de er utilpass når de er på kafé?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Man kan fint få besøk hjem til seg i stedet dersom man ønsker folk rundt seg. Ingen som sier at man skal låse seg inne. 

Man tar det litt etter litt. Det er stor forskjell på 11 uker og 11 måneder f.eks. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Du skal lytte til babyen din - du drar ikke med hyllende unger på kafe hvis det overstimulerer de selvfølgelig.  Noen barn tåler dette og ingen sier at du kan IKKE ta en liten baby på kafe lol - de sier ikke ta babyer som tydelig mistrives og er overstimulert, på kafe.  

TS-  jeg ville ha bare ventet noen uker til og prøvd igjen. Ellers kan du også møte på kafe men finne en som er litt mer beskjedent hvor du kan sitte ute da det er ikke så mye kafelyder. 

Anonymkode: 31e41...3d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Hæ? Angst? Blir man nødvendigvis nedbrutt av å roe ned kafélivet til babyen er litt eldre? Da tør man ikke gå ut mer? I all verden...

TS, babyen din er vár for lyder, lys, stress, at det skjer mye rundt seg. Såpass små babyer har ikke lært selvregulering ennå. Ta det i barnets tempo. Gå trilleturer, men dropp kafé inntil videre. Invitér på besøk hjemme, men ikke mange i slengen. Det er snakk om noen få måneder av livet ditt, men det er snakk om en veldig viktig periode utviklingsmessig for ham! :)

Anonymkode: 0120e...615

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Har du prøvd bæretøy, for å se om babyen føler seg roligere og mer skjermet der? 

Hvis ikke det fungerer må du nok bare vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok fortsatt å dra på kafé, men ikke i de travleste tidene som på lørdager. Baby skriker, mor stresser, og baby skriker dermed mer. Det hjelper ingen. 

Dra i hverdager hvor det er roligere og mindre folk og dermed mindre bråk.

Anonymkode: 2b57f...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok fortsatt å dra på kafé, men ikke i de travleste tidene som på lørdager. Baby skriker, mor stresser, og baby skriker dermed mer. Det hjelper ingen. 

Dra i hverdager hvor det er roligere og mindre folk og dermed mindre bråk.

Anonymkode: 2b57f...33f

Jeg drar som oftest på cafe for å sitte meg ned og ta det rolig med en kopp kaffe, ikke for å høre sylskarpe skrik fra en baby. Mødre viser ikke alltid hensyn til andre folk på offentlige steder.

Anonymkode: e0f6e...50d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Da får du få tak i barnevakt de dagene du må på kafé. En banner heller ikke til folk som forsøker å si til deg at det du gjør er galt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da får du få tak i barnevakt de dagene du må på kafé. En banner heller ikke til folk som forsøker å si til deg at det du gjør er galt

Jeg er ikke ts, så vet du det. Og jeg banner så mye jeg vil. Barnevakt for å gå på butikken, besøke familie og lignende også da kanskje? 

Idioti! Vi er på kafe hver lørdag og det har vi alltid vært. Slutter ikke å gå ut fordi man får barn vel. 

Anonymkode: c038c...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drar som oftest på cafe for å sitte meg ned og ta det rolig med en kopp kaffe, ikke for å høre sylskarpe skrik fra en baby. Mødre viser ikke alltid hensyn til andre folk på offentlige steder.

Anonymkode: e0f6e...50d

Da synes jeg nesten adhd barn og autistiske/downs unger over 7-8 år er verre. Mye mer bråk fra de men allikevel ingen som nekter foreldrene å ta dem med ut av huset. Desverre. 

Anonymkode: c038c...b86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry folkens men HVA FAEN SKAL MAN GJØRE? LÅSE SEG INNE MED BABY OG ANGST TIL BABY ER FYLT 1 ÅR!

Da vil den ungen ikke være mye vandt til verdens sus og dus og mor vil være så nedbrutt at hun ikke tørr å gå ut uansett.. Selv har jeg med alle mine unger på kafe HVER lørdag! 

 

Anonymkode: c038c...b86

Da får man bruke dobbel prevensjon inntil angsten er behandlet med godt resultat. Er man behandlingsresistent slik en på forumet hevder å være, så får man la være å få barn. 

Uansett før man får barn så bør man og lære seg litt om hva som er mulig å gjøre sammen med en baby og hva man må velge bort dersom man velger å få baby. 

Livet er ikke enkelt, verken får voksne eller barn. Men takler man så dårligmå ha barn som ditt innlegg viser, så får man overlate barnet til andre. 

Anonymkode: f1089...f1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts, så vet du det. Og jeg banner så mye jeg vil. Barnevakt for å gå på butikken, besøke familie og lignende også da kanskje? 

Idioti! Vi er på kafe hver lørdag og det har vi alltid vært. Slutter ikke å gå ut fordi man får barn vel. 

Anonymkode: c038c...b86

Men MISTRIVES dine barn på kafé?? DET er spørsmålet. Det er ingen som har sagt at barn er forbudt på kafé, men TS’ barn mistrives klart og tydelig - og DA skal hun unngå det. Hvis ungene dine elsker å dra dit og aldri bråker og gråter, må du bare gå så mye du orker. 

Og det er veldig stor forskjell på å stenge seg inne i stua mutters alene ett år - og det å unngå kafébesøk noen uker når babyen ikke liker det.

Anonymkode: 3788f...0bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...