Gå til innhold

Vil ikke være sosial


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Jeg liker ikke å være sosial, vil helst bare være hjemme med kjæresten."

Eeeehhh.....da er du jo sosial 24/7 egentlig, hvis du bor sammen med noen? Synes ikke det "teller" altså. Er man singel og treffer venner 4-5 dager i uka er det fortsatt maaaaaaange flere timer alene enn foe den som har samboer. 

Anonymkode: 34ded...0ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Faerunpedia skrev:

Nei, men derfor bør man ha litt flere enn en person rundt seg.

Det er opp til hver enkelte. Det er ikke noe fasit på hvor mange en trenger i livet sitt. Noen liker å være alene eller å bare ha en nær seg, andre liker å ha mange rundt seg. Du er litt naiv hvis du tror at hvis du har flere personer rundt deg, at de ikke kan miste kontakt med deg etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg liker ikke å være sosial, vil helst bare være hjemme med kjæresten."

Eeeehhh.....da er du jo sosial 24/7 egentlig, hvis du bor sammen med noen? Synes ikke det "teller" altså. Er man singel og treffer venner 4-5 dager i uka er det fortsatt maaaaaaange flere timer alene enn foe den som har samboer. 

Anonymkode: 34ded...0ef

Det er nesten det samme som å si at man er sosial når man er sammen med familien sin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tockit skrev:

Det er nesten det samme som å si at man er sosial når man er sammen med familien sin...

Selvsagt. Begge deler er jo eksempler på å være sosial.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Selvsagt. Begge deler er jo eksempler på å være sosial.

For deg kan det være det, betyr ikke at alle vil tenke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tockit skrev:

For deg kan det være det, betyr ikke at alle vil tenke det.

Hva folk som tar feil tenker har da ikke noe å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hva folk som tar feil tenker har da ikke noe å si.

Så hvorfor si det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tockit skrev:

Så hvorfor si det?

Det må jo du som tar feil selv finne ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Det må jo du som tar feil selv finne ut.

Herregud, dette er jo bare latterlig hvor sta du er. Hvorfor kan du ikke bare godta at folk har forskjellige meninger på ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tockit skrev:

Herregud, dette er jo bare latterlig hvor sta du er. Hvorfor kan du ikke bare godta at folk har forskjellige meninger på ting?

At folk har forskjellige meninger om ting er helt greit. Problemet kommer bår folk mener at et faktum ikke er et faktum. Det godtar jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tockit skrev:

Herregud, dette er jo bare latterlig hvor sta du er. Hvorfor kan du ikke bare godta at folk har forskjellige meninger på ting?

Enig. Å være "sosial" sammen med familien vs venner ol. er noe HELT annet for en som er introvert. Det er sikkert ikke sånn for de fleste, men for min del i alle fall har jeg et så nært forhold til familien min at jeg alltid er avslappet og ikke tømmes for energi når jeg er sammen med de. Et slikt forhold kommer jeg aldri til å oppnå med mine bestevenner engang. 

Anonymkode: de0a8...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia
3 timer siden, Tockit skrev:

Det er opp til hver enkelte. Det er ikke noe fasit på hvor mange en trenger i livet sitt. Noen liker å være alene eller å bare ha en nær seg, andre liker å ha mange rundt seg. Du er litt naiv hvis du tror at hvis du har flere personer rundt deg, at de ikke kan miste kontakt med deg etter hvert.

Poenget mitt er at er den eneste personen i livet en partner og man ikke tar vare på venner står man alene dersom forholdet tar slutt. Jeg kan selvsagt bli alene om jeg har 2 eller10 eller 100 venner, men har man litt mer enn 1 er sjansen mindre for å bli helt ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Husholdning1 skrev:

At folk har forskjellige meninger om ting er helt greit. Problemet kommer bår folk mener at et faktum ikke er et faktum. Det godtar jeg ikke.

Hvordan kan du da godta det du selv skriver? Virker ikke helt som om du syns det er greit at folk har forskjellige meninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tockit skrev:

Hvordan kan du da godta det du selv skriver? Virker ikke helt som om du syns det er greit at folk har forskjellige meninger.

Hvorfor skulle jeg ikke godta det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvorfor skulle jeg ikke godta det? 

Fordi det er som om du tror det du skriver selv er et faktum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tockit skrev:

Fordi det er som om du tror det du skriver selv er et faktum...

Jeg tror ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.5.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Du er nok bare introvert. Vi som er det henter energi ved å være litt alene. Ekstroverte henter energi ved å være sammen med folk. Helt vanlig og normalt. :)

Anonymkode: 6b6cc...7d7

Siterer dette fordi det er veldig viktig å ta med seg.

Det er faktisk ikke noe galt med oss, selv om vi er veldig raske til å trekke den slutningen. Hvem jeg vil være og hvem jeg er, er to veldig forskjellige ting for mange av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Faerunpedia said:

Poenget mitt er at er den eneste personen i livet en partner og man ikke tar vare på venner står man alene dersom forholdet tar slutt. Jeg kan selvsagt bli alene om jeg har 2 eller10 eller 100 venner, men har man litt mer enn 1 er sjansen mindre for å bli helt ensom.

Kan være hun fortsatt har familien sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...