Gå til innhold

Fordeling av utgifter ved ønske om parring av hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Naboen vår ønsket å benytte vår hannhund til parring. Hunden vår er registrert, men hadde ikke røntgen og øyelysing.

Det ble sagt at hvis vi gikk med på parring, så skulle ho dekke alle utgifter. Nå har tispeeier hatt han med på begge undersøkelsene, og hunden vår hadde noe på øynene som gjorde at parring ikke kunne gjennomføres. Vi fikk da regningene for disse undersøkelsene.

Vi har ingen erfaring med dette. Er det riktig av vi skal ta de utgiftene? Vi hadde ingen spesifikke ønsker om parring før det kom forespørsel.

Anonymkode: 6ec58...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere var enige om at hun skulle dekke utgifter, så skulle jo hun gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg var råttent av vedkommende. Hun tilbydde seg å betale, så da er dette noe hun må ta på sin kappe mener jeg.

Anonymkode: 7e118...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale er at man finner en allerede godkjent hannhund via eksempelvis raseklubbens hannhundliste. Da er disse allerede helsetestet og godkjent. 

Å bare ta naboens hund virker litt pussig. 

Siden dere skulle ta tester som naboen skulle betale, så ville jeg ikke betalt noe. Man hadde vel ingen garanti for at disse skulle komme tilbake som fri? 

Hva var det hunden hadde på øynene? Dersom det ble oppdaget noe som kan/bør behandles ville jeg kanskje betalt noe. 

Anonymkode: 2ac37...7c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...