Gå til innhold

trodde testen var sikker etter 14 dager...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ingen mens og heller ingen positiv test.... kanskje jeg bare er en av de som tester sent positivt 😛 

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen mens og heller ingen positiv test.... kanskje jeg bare er en av de som tester sent positivt 😛 

Anonymkode: 545a0...89e

Hvor mange dpo er du kommet til?

Anonymkode: 9851e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen mens og heller ingen positiv test.... kanskje jeg bare er en av de som tester sent positivt 😛 

Anonymkode: 545a0...89e

Er dette første PP? I så fall tror jeg du kommer til å bli koko om du tenker sånn hver gang....

Anonymkode: c4981...98c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dpo er du kommet til?

Anonymkode: 9851e...9ed

16 dpo :) 

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette første PP? I så fall tror jeg du kommer til å bli koko om du tenker sånn hver gang....

Anonymkode: c4981...98c

ikke første PP, men første PP hvor mensen ikke har kommet når den skal. dersom det har seg slik at jeg ikke er gravid nå og jeg får mensen om noen dager, så kommer jeg absolutt til å dette i bakhodet neste PP. Da skal jeg ikke skyte i været dersom mensen uteblir! 😛 men siden dette er første gang, så holder jeg motet oppe!:) 

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negativ test i dag også...17 dpo! blir helt gal😰

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på når eggløsningen var da? Har du tempet? 

Anonymkode: d56ab...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på når eggløsningen var da? Har du tempet

Anonymkode: d56ab...3a6

Ja, jeg tempet.. derfor jeg vet at eggløsningen var når den var.. 

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

negativ test i dag også...17 dpo! blir helt gal😰

Anonymkode: 545a0...89e

Jeg hadde en syklus hvor kroppen forsøkte seg på eggløsning, men ikke fikk det til. Så eggløsningstesten ble så godt som positiv, før den på kvelden var veldig negativ. Jeg trodde jeg hadde hatt EL, men fikk det ikke før over en uke senere. Endte med en syklus på nærmere 40 dager. Kan det være noe slikt? Jeg ble forresten gravid måneden etterpå 😁

Anonymkode: 9851e...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en syklus hvor kroppen forsøkte seg på eggløsning, men ikke fikk det til. Så eggløsningstesten ble så godt som positiv, før den på kvelden var veldig negativ. Jeg trodde jeg hadde hatt EL, men fikk det ikke før over en uke senere. Endte med en syklus på nærmere 40 dager. Kan det være noe slikt? Jeg ble forresten gravid måneden etterpå 😁

Anonymkode: 9851e...9ed

tviler på at det har skjedd meg, da jeg tempet og fikk bekreftet eggløsning :( men akkurat nå så skulle jeg ønske det var det som skjedde......... blir jo helt gal av det her.. 😰

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tempet.. derfor jeg vet at eggløsningen var når den var.. 

Anonymkode: 545a0...89e

Temping er jo absolutt ikke en sikker metode for å finne ut av det på..

Men det er nok veldig lite sannsynlig at du er gravid når du får negative nå. 

Anonymkode: d4bd7...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temping er jo absolutt ikke en sikker metode for å finne ut av det på..

 Men det er nok veldig lite sannsynlig at du er gravid når du får negative nå. 

Anonymkode: d4bd7...734

jeg har hørt at temping er det 100% sikkert på at eggløsning faktisk har vært?

Ja jeg har skjønt det.. men så googler man seg i hjel og leser om alle som tester positivt over 20 dpo.. så klamrer meg til håpet..

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teste positivt så sent er sjeldent et godt tegn, så ikke ønsk deg det. Hvis hcg produseres tregt er det noe feil med celledeling.  Noen få kvinner har supereffektiv nyrer som filtrerer vekk hcg,  men dette er ikke så vanlig 

Anonymkode: b7cb6...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har hørt at temping er det 100% sikkert på at eggløsning faktisk har vært?

Ja jeg har skjønt det.. men så googler man seg i hjel og leser om alle som tester positivt over 20 dpo.. så klamrer meg til håpet..

Anonymkode: 545a0...89e

Det er mer for å få en pekepinn. Du vet jo ikke hvilken dag den har vert med temping, bare det at du eventuelt har hatt eggløsning 

Anonymkode: d4bd7...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å teste positivt så sent er sjeldent et godt tegn, så ikke ønsk deg det. Hvis hcg produseres tregt er det noe feil med celledeling.  Noen få kvinner har supereffektiv nyrer som filtrerer vekk hcg,  men dette er ikke så vanlig 

Anonymkode: b7cb6...17a

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/nar-kan-man-ta-graviditetstest-2576634, her står det jo at det er like vanlig å teste positivt sent....

Anonymkode: 545a0...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer for å få en pekepinn. Du vet jo ikke hvilken dag den har vert med temping, bare det at du eventuelt har hatt eggløsning 

Anonymkode: d4bd7...734

Man ser jo hvilken dag eggløsning skjer ved temping....

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/nar-kan-man-ta-graviditetstest-2576634, her står det jo at det er like vanlig å teste positivt sent....

Anonymkode: 545a0...89e

Med dagens sensitive tester er verken jeg eller statistikk enig i det der. 

Lav hcg i tidlig graviditet ender ofte i spontanabort... 

Anonymkode: b7cb6...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Temping er ikke en idiotsikker metode det heller, fordi kroppstemperaturen er sensitiv for så mange ting. Alkohol og søvn, og tilfeldigheter, kan for eksempel påvirke temperaturen og gjøre at man får feil resultat. 

En annen mulighet er kjemisk graviditet. Dvs en veldig tidlig abort, i ditt tilfelle så tidlig at graviditeten ikke har rukket å slå ut på test. Det kan forsinke menstruasjonen. 

Men håpet er ikke ute før du får mensen, altså. Det er ikke umulig at du er gravid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Temping er ikke en idiotsikker metode det heller, fordi kroppstemperaturen er sensitiv for så mange ting. Alkohol og søvn, og tilfeldigheter, kan for eksempel påvirke temperaturen og gjøre at man får feil resultat. 

En annen mulighet er kjemisk graviditet. Dvs en veldig tidlig abort, i ditt tilfelle så tidlig at graviditeten ikke har rukket å slå ut på test. Det kan forsinke menstruasjonen. 

Men håpet er ikke ute før du får mensen, altså. Det er ikke umulig at du er gravid. :)

Gøy at du nevner det faktisk. Den dagen jeg liksom hadde eggløsning, samme dag tok jeg en el test også som NESTEN var positiv. Tok testen etter en natt med mye alkohol og lite søvn🤔 kan det være det som har gjort utslag kanskje? Både på temp og på el test? Jeg sluttet jo å tempe da jeg gikk ut i fra at el var da, tempet i 2 dager etter eggløsning (som jeg trudde var da). Kanskje jeg har hatt eggløsning senere uten at jeg vet om det😅

Anonymkode: 545a0...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tempet.. derfor jeg vet at eggløsningen var når den var.. 

Anonymkode: 545a0...89e

Det er jo ikke sikkert egget slapp for det. Fortsatte du å tempe etterpå?

Anonymkode: 4b72d...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...