Gå til innhold

Stella Mwangi promilletiltalt


Leifern

Anbefalte innlegg

7 timer siden, JackNapier skrev:

Fordi du ikke kan straffes for forsøk på fyllekjøring i Norge.

Jo da det kan du. En i klassen min ble straffet for å sitte i passasjersetet på en bil som gikk på tomgang for å varme seg når vi var russ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, JackNapier skrev:

Folk må lære seg en ting:

I rettssalen handler det ikke om hva du vet, men hva du kan bevise.

Feil. Haugevis av menn sitter i fengsel utelukkende basert på påstander fra kvinner. Ingen bevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FrittgåendeBurugle skrev:

Han mener vel at det har større sosiale konsekvenser, i og med at det står i alle medier. Skjønner at det ikke kan være noe særlig. Men sånn er baksiden av medaljen.

Aner meg det. 

Bare fant det litt rart at en som har preket om rettsystemet og vår forståelse av det, synes det er et viktig element her. Likhet for loven er da svært viktig. 

Om det er utelukkende negativt for henne tviler jeg dog på. Dama har neppe fått like mye mediedekning her i landet siden hun var med i Eurovision, og var nok glemt av mange, meg inkludert. Fikk sikkert noen ekstra søk på Spotify i går.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde ha jobbet mer med forklaringen sin, for denne er ikke troverdig på en plass. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nå likevel dette bli særdeles ødeleggende for karrieren hennes. En ting er hva rettsstaten kan bevise, det er ikke det samme som å bli trodd, slik hun hevder. Og også å fremstå seg som et offer i media slik hun gjør...ikke smart..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener politiet ville ødelegge livet hennes, og media burde skamme seg... Stella, hva med å ta et kikk i speilet først ? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ola Nordmann får ikke navnet sitt i avisen for slike ting, ergo går det langt hardere utover henne enn deg og meg.

Jeg forsvarer ikke handlingen hennes, fyllekjøring er faen meg forkastelig, jeg liker bare å se det store bildet uten skylapper på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bananbøy skrev:

Jo da det kan du. En i klassen min ble straffet for å sitte i passasjersetet på en bil som gikk på tomgang for å varme seg når vi var russ.

Nei, det gjorde han ikke. Da har han løyet til deg. Forsøk er ikke straffbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JackNapier skrev:

Nei, det gjorde han ikke. Da har han løyet til deg. Forsøk er ikke straffbart. 

Feil. Forsøk på promillekjøring er også straffbart. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo snu Kristin Halvorsens uttalelser i ambulansesaken på hodet: Om dette hadde vært en hvit, ukjent mann, ville da tiltalen blitt frafalt?

Her har vi f.eks. en hvit, ung mann som mistet lappen fordi han festet for mye. Aldri tatt for promillekjøring:

https://www.tv2.no/a/3057588/

Basert på Mgawis egne uttalelser styrter hun altså nedpå whisky uten at det en gang er snakk om fest. Men det var kanskje et engangstilfelle, og hun er helt avholds ellers?

Endret av Leifern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Christy89 skrev:

Enig. Har aldri likt henne, men nå synker hun til bunn. Hun fyllekjørte og da er det helt rett at hun får straff. Blir for dumt at hun lyver og ikke vil stå til ansvar for dette. Sa ikke hun at politiet sikkert bare var rasister? Jøye meg 

Jeg følte litt synd på henne da hun mistet sin far på en så tragisk måte, men denne rollen hun har tatt ''politiet er rasister, de hater artister, jeg er offer'' ... give me a break. Det minner altfor mye om amerikanske tilstander bare at vi ikke har dem i Norge, så det er svært malplassert. 

2 timer siden, Leifern skrev:

Vi kan jo snu Kristin Halvorsens uttalelser i ambulansesaken på hodet: Om dette hadde vært en hvit, ukjent mann, ville da tiltalen blitt frafalt?

Her har vi f.eks. en hvit, ung mann som mistet lappen fordi han festet for mye. Aldri tatt for promillekjøring:

https://www.tv2.no/a/3057588/

Basert på Mgawis egne uttalelser styrter hun altså nedpå whisky uten at det en gang er snakk om fest. Men det var kanskje et engangstilfelle, og hun er helt avholds ellers?

Hun skulle jo varme opp til festen senere på dagen (ved å bli helt drittings kl.12.30, sææærlig). Og hvor kom denne whiskey flaska fra? Hadde hun den i veska eller selges det i neglesalonger? Det eneste positive jeg leser ut fra informasjonen som er ute er at hun mister lappen i 12 måneder (hvis påtalen får det som den vil). Men at hun slipper med litt betinget fengselsstraff og en bot hun absolutt har råd til å betale uten at det skremmer henne noe særlig, synes jeg er trist. 

Endret av Drizzt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JackNapier skrev:

Nei, det gjorde han ikke. Da har han løyet til deg. Forsøk er ikke straffbart. 

Sitat

.Også forsøk på promillekjøring er straffbart. Derfor vil det normalt være nok at føreren har vridd om tenningsnøkkelen eller løsnet håndbrekket for å kunne dømmes. I tillegg må føreren ha hatt til hensikt å føre motorvognen

https://www.jusstorget.no/promillekjoring-oversikt-over-reglene/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensikten er ikke oppfylt når du sitter i passasjersetet for å varme deg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JackNapier skrev:

Hensikten er ikke oppfylt når du sitter i passasjersetet for å varme deg...

Endrer ikke det faktum at forsøk på fyllekjøring er ulovlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kun spekulasjoner, men jeg er nysgjerrig på hvorfor hun gikk tilbake til bilen sin. Hadde hun tenkt å (fylle)kjøre eller så hun at det var aktivitet ved bilen sin ? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nobile skrev:

Dette blir kun spekulasjoner, men jeg er nysgjerrig på hvorfor hun gikk tilbake til bilen sin. Hadde hun tenkt å (fylle)kjøre eller så hun at det var aktivitet ved bilen sin ? 

Hun sa i retten at hun ville se om det var skader på bilen etter krangelen med eieren av den andre bilen. Hun sier hun ikke kunne se noen skader, men med 2.2 i promille er man ikke akkurat tilstede for å bedømme noe som helst riktig. 

Så hun kranglet med eieren av den andre bilen, hun luktet alkohol og kjørte/oppførte seg som beruset, hun kjeftet og ble veldig hissig, noe operatøren der den andre sjåføren ringte kunne bekrefte, så dro hun til neglesalongen og drakk en halvflaske whiskey med cola og 1 øl for å roe nervene. I en annen versjon hun gir så drakk hun for å varme opp til en fest. Hun ble arrestert da hun kom tilbake til bilen.

Hun har flere versjoner og ingen av de høres troverdig ut. Det toppet seg da hun anklaget politiet for å være rasistisk og behandle henne og si til henne ting som er upassende. Da skjønte jeg at det hele er bare oppspinn for å innta offerrollen istedet for å ta ansvar for egne handlinger. Hun burde virkelig handle annerledes fra starten av, så kunne hun slippe unna med mye mindre mediaomtale og negative konsekvenser for seg selv.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

edit: feil person ble sitert og spørsmålet allerede besvart

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 9.48, FrittgåendeBurugle skrev:

Jeg sjekket det opp nå:

«Etter norsk rett kan man heller ikkedrikke alkohol eller bruke bedøvende eller berusende midler før seks timeretter endt kjøring, dersom man etter kjøringen måtte forstå at det kan bli politietterforskning på grunn avkjøringen, jf vegtrafikkloven § 22 andre ledd.»

(uthevingen av ord skyldes markering av søkeordene jeg brukte. Limt rett inn fra resultatsiden på Google. For lat til å endre.)

Ergo, etter uvettig kjøring, skal man vente seks timer med å drikke alkohol.

Dette er jo slikt som en lærer på kjøreskolen. Mwangi visste nok godt dette. Hun får krype til korset først som sist

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...