Gå til innhold

Hunden ønsker å bli farmasøyt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hunden min på 5 år hos dyretolk, hun fortalte at hunden min har et sterkt ønske om å yte noe i samfunnet i form av å være farmasøyt. Det har han drømt om siden han var liten. Jeg synes det er altfor få yrker for hunder i vårt samfunn - enten kan de være besøkshund, sporhund, redningshund, finne stoff eller lik for politiet... og det er det ikke alle hunder som ønsker, de trenger mer utvalg!

I tillegg synes jeg det er helt urimelig at de ikke lønnes når de jobber. De som oss ønsker jo ekstra penger å rutte med, så de kan få det de ønsker utover hva eieren ser seg råd til.

Jeg vil gjerne tilby min hund utdannelsen han ønsker, og sørge for at han kan få bli farmasøyt, eller assistent for en farmasøyt. Hvordan kan jeg best utvikle en slik høyskole for hunder? Min hund elsker å jobbe, og han er veldig intelligent og kompetent, og har en høy arbeidsmoral. Lønnen han får skal brukes uavkortet til det han liker best, det var også det han fortalte til dyretolken at han ville, i tillegg til å reise mer.

Anonymkode: c6a70...5b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg bodde i kollektiv med studerte farmasi, og når hun klarte det vil jeg tro hunden din kommer til å klare det også, hvis den er så hardtarbeidende som du sier. Har den generell studiekompetanse? Vet ikke om man kommer inn på farmasi med realkompetanse. Isåfall  må du vel betale for et par år på Bjørknes først. Sjekk også med Lånekassen hva hunden kan få av studielån. Det kan bli dyrt for deg, men hva gjør man vel ikke for dyrene. Sikkert lurt å opprette en BSUkonto for den nå, med tanke på at den sikkert ikke vil ønske å bo hos deg lenger når den er ferdigutdannet og i jobb. Lykke til!

Anonymkode: 5483e...e10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal selvsagt aldri bo alene. Han er ikke higen på det, han liker seg best med flokken sin. Men eget soverom kommer han til å få etterhvert og kanskje en kontorkrok om han vil ta med seg jobben hjem av og til.

Det blir også fint at han kan betale forsikringen og helsesjekkene sine selv. Pensjonsparing har han allerede, det har jeg betalt for han hver måned siden fødsel. Han skal kose seg ekstra på sine eldre dager, det synes jeg er viktig :-) 

Anonymkode: c6a70...5b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden din? Hvis hunden er gammel, er det ikke sikkert den rekker farmasøyt-utdanning før den kreperer. Utdannelsen er lang, og hunder lever jo ikke så innmari lenge.. 

Anonymkode: c9cb5...fb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er hunden din? Hvis hunden er gammel, er det ikke sikkert den rekker farmasøyt-utdanning før den kreperer. Utdannelsen er lang, og hunder lever jo ikke så innmari lenge.. 

Anonymkode: c9cb5...fb3

Han er bare 5 år. Utsiktene er vel gode da? 

Anonymkode: c6a70...5b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er bare 5 år. Utsiktene er vel gode da? 

Anonymkode: c6a70...5b4

Hunder bør vel starte slik opplæring før fylte 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant yrkesvalg. Kan jeg spørre hvilken rase det er? Har selv en labrador som bare vil bli «noe med pinner og ting som skal bæres, og gjerne noe med vann», så tenkte å søke på trebåtbygger e.l.

Anonymkode: 72395...8cf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at flere hunder burde vært i jobb. Dog 4 president. Da hadde verden vært et bedre sted.

Anonymkode: a03b2...d8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant yrkesvalg. Kan jeg spørre hvilken rase det er? Har selv en labrador som bare vil bli «noe med pinner og ting som skal bæres, og gjerne noe med vann», så tenkte å søke på trebåtbygger e.l.

Anonymkode: 72395...8cf

Spennende. Hunden din er flink med potene da antar jeg. I Tønsberg bygges det gamle vikingskip, kanskje det kunne vært noe?

Anonymkode: c9cb5...fb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ledd så hardt på lenge, fantastisk tråd:hoho:

Anonymkode: b8c46...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Interessant yrkesvalg. Kan jeg spørre hvilken rase det er? Har selv en labrador som bare vil bli «noe med pinner og ting som skal bæres, og gjerne noe med vann», så tenkte å søke på trebåtbygger e.l.

Anonymkode: 72395...8cf

Nei, redningshund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at flere hunder burde vært i jobb. Dog 4 president. Da hadde verden vært et bedre sted.

Anonymkode: a03b2...d8e

Tror du ikke en viss folkegruppe hadde demonstrert av sinne hvis en HUND LEDET et land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, N-Nøff said:

Tror du ikke en viss folkegruppe hadde demonstrert av sinne hvis en HUND LEDET et land?

Bryr meg midt bak (lol), presidenten hadde jobbet for at alle skulle fått flere godbiter og mere kos, så det hadde vært verdt det.

Anonymkode: a03b2...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er som har så ambisiøs firbeint venn! Min driver bare dank. Hun begynte på valpeskole i sin tid da. Tilsvarer det studiespes muligens? :vetikke:

Anonymkode: 7bf38...ea9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Heldig du er som har så ambisiøs firbeint venn! Min driver bare dank. Hun begynte på valpeskole i sin tid da. Tilsvarer det studiespes muligens? :vetikke:

Anonymkode: 7bf38...ea9

Nah, grunnskoleutdanning. Tror hverdagslydighet tilsvarer gymnaset.

Anonymkode: a03b2...d8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når hunder kan finne lik, narkotika, lede blinde, så er det åpenbart at de kan brukes til mye. Farmasøyt, hvorfor ikke? Tipper hunder er lei av å bli "typecasted" til de standard hundeyrkene. Litt som at psykisk utviklingshemmede nok er lei av å måtte stable kasser på butikker, og lignende. De fleste hunder er strengt tatt arbeidsledige, og gjør ingenting, det kan ikke være bra for hundene.

Endret av Leifern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi er arkeolog. Hun elsket studietiden, men jobben er kanskje litt kjedelig. De fleste blir jo lærere. Hun vurderer omskolering til geolog. Drømmen er jobb i Nordsjøen, men vi får se hva det blir til.

Anonymkode: 33e79...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant yrkesvalg. Kan jeg spørre hvilken rase det er? Har selv en labrador som bare vil bli «noe med pinner og ting som skal bæres, og gjerne noe med vann», så tenkte å søke på trebåtbygger e.l.

Anonymkode: 72395...8cf

Kan visst ikke være anonym lenger. Faen?Han er en krysning av golden retriever og petit brabancon. Meget vakker og intelligent, og som sagt så elsker han å yte. Han har en venninne som praktiserer som tannlegeassistent for sin eier som driver egen praksis. Venninnen er en collie og henter ting og tang for eieren når hun har pasienter. Hun lemper de nedi et spritbad så alt er sterilt. Når hun er syk e.l så vikarierer min hund, men det er ikke nok for han å være ringevikar. Han vil ha et stabilt 100% arbeid med inntekt, som farmasøyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...