Gå til innhold

God oppskrift på kanelsnegle ?


minienthe

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en oppskrift på kanelsnegler som ligner på de som ofte serveres til frokost på Danske hoteller ? Har prøvd å google litt men får ikke helt oppskriftene jeg finner til å stemme med de jeg har smakt. Mistenker at de på hotellene muligens er butterdeigbasert ?

 

 

Hvis noen lurer på hva en kanelsnegle er - Se vedlagt. Disse gjør hele Danmarksturen verdt pengene i mine øyne.

IMG_20180128_102414.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er butterdeig. Kjøp eller lag butterdeig, kjevle ut, smør på det fyllet du liker best, stek, og jeg tror du har funnet oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hvite melis? Da var det mye sukker på dem!

Anonymkode: a2383...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 24.5.2018 den 8.04, Antoinette skrev:

Sjekk ut Camilla Plum. 

Har du en spesifik link eller oppskrift som du vet fungerer ?

 

På 24.5.2018 den 8.56, Pinkee skrev:

Dette er butterdeig. Kjøp eller lag butterdeig, kjevle ut, smør på det fyllet du liker best, stek, og jeg tror du har funnet oppskriften.

Vanlig butterdeig kjøpt i butikk gir ikke samme smaken :(

Du har tilfeldigvis ikke en oppskrift du vet fungerer ?

 

 

På 24.5.2018 den 18.08, Brunhilde skrev:

Kanskje denne kan være noe? De så jo lekre ut :)

 

 

De så gode ut men de så ut til å være gjærdeigsbaserte og det er ikke de sneglene jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, blaamandag skrev:

Som disse? Er bedre uten all glasuren på bildet

http://www.kvalimad.dk/page/kanelsnegle/uuid/bbe66c65-4f7c-11e6-b651-c529c18b9f1b

 

 

Ser også ut til å være gjærdeigsbasert og ikke butterdeig.

Har lest litt og jeg lurer på om utfordringen min ligger i å finne en oppskrift på butterdeig som faktisk fungerer. Har testet både den butikkjøpte og et par løse oppskrifter men resultatet blir ikke like saftig som de jeg spiser i Danmark og det irriterer meg.

Noen som har tips til oppskrift på butterdeig som saftig og ikke tørr ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg butterdeigen som du får kjøpt. Uansett, det ser ut som jeg ville ha fulgt wienerbrødmetoden rett og slett, legg på ønsket fyll og rull sammen som du ruller vanlig kanelbolle, deretter flater du dem ut. Pensles med egg. 

Eventuelt så har du denne på wienerdeig. 

http://www.kvalimad.dk/page/wienerbrod-bagt-pa-smor-basisopskrift-og-staenger/uuid/ba0eef3a-4f7c-11e6-8ae8-5c34e3947622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dillyduzit skrev:

Personlig liker jeg butterdeigen som du får kjøpt. Uansett, det ser ut som jeg ville ha fulgt wienerbrødmetoden rett og slett, legg på ønsket fyll og rull sammen som du ruller vanlig kanelbolle, deretter flater du dem ut. Pensles med egg. 

Eventuelt så har du denne på wienerdeig. 

http://www.kvalimad.dk/page/wienerbrod-bagt-pa-smor-basisopskrift-og-staenger/uuid/ba0eef3a-4f7c-11e6-8ae8-5c34e3947622

Den der så potensiell ut, må testes.

Takker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, dillyduzit skrev:

Personlig liker jeg butterdeigen som du får kjøpt. Uansett, det ser ut som jeg ville ha fulgt wienerbrødmetoden rett og slett, legg på ønsket fyll og rull sammen som du ruller vanlig kanelbolle, deretter flater du dem ut. Pensles med egg. 

Eventuelt så har du denne på wienerdeig. 

http://www.kvalimad.dk/page/wienerbrod-bagt-pa-smor-basisopskrift-og-staenger/uuid/ba0eef3a-4f7c-11e6-8ae8-5c34e3947622

Jeg baker en kringle på omtrent samme måte, men jeg bruker smør ikke margarin altså som jeg skjærer med ostehøvel og legger mellom lagene når jeg kjevler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

Jeg baker en kringle på omtrent samme måte, men jeg bruker smør ikke margarin altså som jeg skjærer med ostehøvel og legger mellom lagene når jeg kjevler.

Helt klart, smør. Maragin kan ikke måle seg en gang på smak når det kommer til bakevarer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sterke planer om å bruke skikkelig smør hvis jeg skal teste å lage butterdeigen i linken over her. Men hva tror dere blir best av vanlig og usaltet meierismør ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare svare hva jeg alltid har gjort og fremdeles gjør, bruker vanlig meierismør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...