Gå til innhold

Første sjekk hos veterinær. Hva gjør de? (Hund)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta hunden min til dyrelegen for vaksine. Da inkluderes også en enkel helsesjekk. Men hva vil det si? Jeg har også et par spørsmål, men kan de stilles da, eller må en konsultasjon til? Og er det veterinær eller dyrepleier som utfører sjekken?

Og er veterinærer flink til å informere om evt. tilleggs-undersøkelser og priser? Har hørt et par fortelle at hunden deres fikk et par ekstra undersøkelser der og da også måtte de betale for disse. Og iflg. annen veterinær så var det egentlig ikke behov for den undersøkelsen. Så kanskje det er for å tjene mer?

Har også hørt noen veterinærer prakker på dyreeiere spesialfor som må kjøpes hos de ol. Gjør jo selvsagt det om jeg må, men ikke om det er for å bli "lurt". 

Anonymkode: 5134c...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen dyrleger er "sleipere" enn andre når det kommer til å prakke på undersøkelser, fôr osv... 

Men hos en god dyrlege er en helsesjekk, sjekk av tenner/munn, ører, øyne og klemmes litt rundt på kroppen for å sjekke at den ikke gir smerteutslag eller de finner kuler. Spørsmålene kan du selvsagt stille under undersøkelsen :) Så lenge hunden er frisk og rask, avføring normal og du ikke mistenker at noe er galt, vil de nok ikke presse på hverken fôr eller andre undersøkeler :)

Anonymkode: 00532...cb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært til helsesjekk og vaksine med min hund har de sett i ørene hennes, sett på tennene, kjent litt på henne, lyttet på lunge og hjerte og satt sprøyta (med vaksinen). Jeg har ofte benyttet anledningen til å spørre om andre småting også og har aldri opplevd å bli presset på noe annet tull. Da jeg var der i fjor sa de at hun snart burde fjerne tannstein, men de presset meg ikke til å sette opp noen time. Da jeg var der i år sjekket de henne for patellaluksasjon (som hun har hatt en grad av) i samme slengen, og jeg betalte ikke ekstra for det.

Anonymkode: 6d6e6...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden din vaksinert som valp? Da trenger du ikke vaksinere etter ett år, bare så du vet det. De prakker på en vaksine etter vaksine etter vaksine etter vaksine....sannheten er at disse vaksinene varer mye lenger enn ett år, noen varer sannsynligvis hele hundens liv, og iallefall minimum 3 år, noe som er fakta. Den eneste som man tar hver år er kennelhostevaksinen, men den er meningsløs å ta med mindre den kreves for noe spesielt som utstilling eller kennel, fordi hundene får kennelhoste åkke som. Den eneste gangen min hund hadde kennelhoste var når hun var nyvaksinert mot det, så aldri mer for meg..

Anonymkode: b894e...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...