Gå til innhold

Forskjellen på tørr og fet hodebunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en stund nå hatt store problemer med hår/hodebunn. Hodebunnen er rød og klør noe helt vanvittig og på bare noen få uker nå har jeg mistet ca halvparten av håret mitt. Jeg har prøvd mange typer shampo uten at det har hjulpet noe som helst. Håret bare fortsetter å falle av i store mengder. Jeg har nå funnet en shampo som heter NISIM og som skal være effektiv mot hårtap. Det jeg lurer på er følgende: Hvordan kan man vite om hodebunnen er tørr eller fet? Har lest at man kan ha tørr hodebunn og samtidig ha fett hår. Jeg bestilte shampoen mot fett hår siden håret mitt blir fort fett. Nå ble jeg plutselig i tvil om jeg skulle bestilt den mot tørt hår istedet? Hvordan kan jeg vite om jeg har tørr eller fet hodebunn? Blir veldig takknemlig for svar.

Anonymkode: e0739...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk innom en frisørsalong og be dem ta en titt. Da vil de anbefale riktig type produkt også. 

Jeg vet for øvrig ikke forskjellen, men vil anta at tørr hodebunn flasser og mangler naturlig olje, mens fet er som navnet tilsier - veldig oljete/fort fet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 14.19, Februarbarn skrev:

Stikk innom en frisørsalong og be dem ta en titt. Da vil de anbefale riktig type produkt også. 

Jeg vet for øvrig ikke forskjellen, men vil anta at tørr hodebunn flasser og mangler naturlig olje, mens fet er som navnet tilsier - veldig oljete/fort fet. 

Akkurat det trodde jeg også, men så leste jeg at man kan ha fett hår og samtidig tørr hodebunn.

Anonymkode: e0739...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha prøvd parfymefri sjampo i en periode. Kan være du ikke tåler alt det gørre som er tilsatt i sjampoen. Prøv neutral sin.

Anonymkode: c0960...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ha prøvd parfymefri sjampo i en periode. Kan være du ikke tåler alt det gørre som er tilsatt i sjampoen. Prøv neutral sin.

Anonymkode: c0960...aa9

Takk. Jeg har prøvd en rekke sjampoer også en fra helsekosten. Kjøpes Neutral på apotek?

Anonymkode: e0739...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 14.19, Februarbarn skrev:

Stikk innom en frisørsalong og be dem ta en titt. Da vil de anbefale riktig type produkt også. 

Jeg vet for øvrig ikke forskjellen, men vil anta at tørr hodebunn flasser og mangler naturlig olje, mens fet er som navnet tilsier - veldig oljete/fort fet. 

De vet jo som oftest ikke en dritt på frisørsalonger.... 

Ts, istedet for å bruke shampoo for håravfall så bør du vel begynne med en som roer hodebunnen. De har gode produkter for det i samme merket. 

Ellers så har Vichy en god shampoo som roer. Den finnes i for normalt til fett hår og normalt til tørt hår. 

 

54614_LOR_AL_NORGE_AS_Vichy_dercos_sjampo_flass_t__1.jpg

Anonymkode: a25b1...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vet jo som oftest ikke en dritt på frisørsalonger.... 

Ts, istedet for å bruke shampoo for håravfall så bør du vel begynne med en som roer hodebunnen. De har gode produkter for det i samme merket. 

Ellers så har Vichy en god shampoo som roer. Den finnes i for normalt til fett hår og normalt til tørt hår. 

 

54614_LOR_AL_NORGE_AS_Vichy_dercos_sjampo_flass_t__1.jpg

Anonymkode: a25b1...96a

Tusen takk for tipset :)

TS

Anonymkode: e0739...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...