Gå til innhold

Hva bør man se mellom Oslo og Fauske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi vurderer en Norges-ferie i sommer, og tenker å dra innom et arrangement i Fauske, så det er endestoppet før vi drar tilbake. Skal bruke en til en og en halv uke på turen. Hvor bør man sørge for å stoppe, og hva bør man se?

Jeg har aldri vært i Nord-Norge før, med unntak av 1 gang i Tromsø for mange år siden, men da fløy jeg dit og var der bare en helg. Det er jo dessuten veldig mye lenger opp, så jeg har aldri vært i Nordland.

Vil gjerne høre om flott natur og fine turmuligheter, da vi reiser med hunder. Vi reiser ofte langt (7-9 timer) på 1 dag, men siden denne turen vil ta ca 17 timer med stopp vil vi bruke tid på det sånn at både vi og hundene får hvile i mellom de lange bilstrekkene. 

Er det noe man virkelig ikke må gå glipp av på denne turen? Alle tips settes pris på! 

Anonymkode: 5a5e0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kjøreruten deres? 

Anonymkode: 6e1d4...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Vi vurderer en Norges-ferie i sommer, og tenker å dra innom et arrangement i Fauske, så det er endestoppet før vi drar tilbake. Skal bruke en til en og en halv uke på turen. Hvor bør man sørge for å stoppe, og hva bør man se?

Jeg har aldri vært i Nord-Norge før, med unntak av 1 gang i Tromsø for mange år siden, men da fløy jeg dit og var der bare en helg. Det er jo dessuten veldig mye lenger opp, så jeg har aldri vært i Nordland.

Vil gjerne høre om flott natur og fine turmuligheter, da vi reiser med hunder. Vi reiser ofte langt (7-9 timer) på 1 dag, men siden denne turen vil ta ca 17 timer med stopp vil vi bruke tid på det sånn at både vi og hundene får hvile i mellom de lange bilstrekkene. 

Er det noe man virkelig ikke må gå glipp av på denne turen? Alle tips settes pris på! 

Anonymkode: 5a5e0...682

Vil på det sterkeste annbefale og kjøre Riksvei 17 (Kystriskveien ene veien). Turmuligheter blant annet opp og gjennom hullet i Torghatten. Tur til en eller over flere av de 7 søstre. Tur ut til Vega og eventuelt Lovund som ligger laaaaangt ute i havgapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Kjøreturen er vel den korteste veien Google foreslår, hehe! Den som tar 15 og en halv time ca å kjøre i ett. Men siden vi skal bruke god tid er jeg åpen for forslag!😊

Anonymkode: 5a5e0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...