Gå til innhold

I rotet til samboer fant jeg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to år flyttet jeg inn til min kjæreste, vi startet å pusse opp huset som han har bodd hele sitt liv. Vi har nå en liten baby sammen og det er påtide å få et strøkent hus! 

Det er sinnsykt mye rot overalt og «søppel» som ligger igjen etter foreldrene. Min samboer har IKKE kontroll over rotet å sier hele tiden at vi må rydde å kaste ting sånn at vi kan få det fint. Problemet er bare at han aldri tar tak i det så det ender med at jeg må rydde. 

Problemet er at hver eneste gang jeg graver ned i rotet så finner jeg alltid noe fra tidligere damer. 😞 Det kan være bilder av eksen, et kjærlighetskort der det står de vakreste ord om han, tidligere sexleketøy, kondomer, «gavekort» på massasje og sex osv... 

Jeg blir så sinnsykt lei meg. Jeg vet han nokk ikke tenker over at han fortsatt har di tingene, men jeg føler meg så sykt lite verdt når jeg vet han ikke har fjernet det før jeg kom inn i huset. 

Han er over 10 år eldre enn meg så han har jo hatt et «langt» liv før meg, men han vil aldri prate om tidligere kjærester og han vil heller ikke høre noe om mine. 

Så spørsmålet er, skal jeg konfrontere han med dette? Ikke at han har hatt tidligere forhold selvfølgelig, men at det ligger minner og ting fra dem strødd overalt og at jeg synes det er ubehagelige. 

Jeg er redd for at han har glemt det av og at når han finner det igjen vekker det fine minner eller noe sånt... 

tidligere har jeg bare kastet tingene så fort jeg har sett dem. 

Anonymkode: 8642d...bf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell han at han skal rydde i sakene sine, at du syntes det er ubehagelig å finne ting etter ekser. En helt ærlig sak det.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg faktisk vært så barnslig at jeg hadde begynt å avsløre tidligere kinky sexopplevelser med andre personer. Spør h*n så hvorfor jeg snakker om det, så hadde jeg sagt "du får en slik nyhet for hver dag som går og du ikke har begynt med oppryddinga, for jeg er drittlei av å være den som sitter igjen med tusen bilder av hvordan ditt tidligere sexliv var". Det eneste rettferdige er jo at han også får en liten smak av hva ditt tidligere liv bød på...

Anonymkode: cfc9c...7ff

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg faktisk vært så barnslig at jeg hadde begynt å avsløre tidligere kinky sexopplevelser med andre personer. Spør h*n så hvorfor jeg snakker om det, så hadde jeg sagt "du får en slik nyhet for hver dag som går og du ikke har begynt med oppryddinga, for jeg er drittlei av å være den som sitter igjen med tusen bilder av hvordan ditt tidligere sexliv var". Det eneste rettferdige er jo at han også får en liten smak av hva ditt tidligere liv bød på...

Anonymkode: cfc9c...7ff

Oppskriften på unødvendig krangel, altså.

Syns, som @Ardenus, at du ikke trenger gjøre mer enn å si at det er ubehagelig å finne ting etter ekser. Så får du bli enig med ham om hvordan dere løser det for at du skal unngå det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et litt morsomt forslag da.. 👏🏽👏🏽

Anonymkode: 8642d...bf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor  i all verden finner du deg i at DU skal rydde hans og hans families private rot? Hvis han ikke gidder: la betale for at noen andre gjør det. Legg ut "oppdrag" på finn og la han heller bli sur for det. 

Anonymkode: 9984d...405

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, selv om han har bodd der med foreldrene ("hele livet", så er det vel bare soverommet der en kan finne disse kjærlighetsgreiene? Elller max en bod? Det er vel ikke dildoer i stua og kjærlighetsbrev på badet? eller er det helt Hoarders-nivå på rotet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Men, selv om han har bodd der med foreldrene ("hele livet", så er det vel bare soverommet der en kan finne disse kjærlighetsgreiene? Elller max en bod? Det er vel ikke dildoer i stua og kjærlighetsbrev på badet? eller er det helt Hoarders-nivå på rotet?

Det står vel ingen steder at han har bodd der med foreldrene hele livet??

Anonymkode: 7f095...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sagt det rett ut. Det Er ekkelt å finne ting fra x`er, og NÅ må det ryddes! 

Om det er så mye rot og dritt overalt, så hadde jeg bestilt en container og bedt han bruke en helg sammeb med deg for å kaste alt mulig. 

Anonymkode: 39212...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis tingene til han og fortell at han heretter må rydde opp i sitt eget rot fordi du ikke gidder å snuble over sånne ting igjen, og det skal gjøres nå og ikke om 2 år. Om han er så rotete så har han nok bare glemt at tingene er der.

Anonymkode: 9a06e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare rydde og sortere. Kjøpe en plastholder å legge minnene etter eksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg skal legge minnene i en plastboks? Nei fysj, har heller tenkt å lage bål av dem 😉 

Anonymkode: 8642d...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, det er barndomshjemmet hans og du tar det personlig og føler deg lite verdt for at han ikke ryddet ut dette før han flyttet hjemmefra? Jeg kan på et vis forstå at noen vil synes det er kjipt å se minner fra hans tidligere kjærligheter, men det er da ikke noe å ta personlig. 

Dette må jo være en glimrende anledning til å få han til å få litt gass i ræva og begynne å rydde i rotet sitt. Du skriver at han ikke vil fortelle om sine ekser, og da vil han heller garantert ikke at du finner veldig private og litt småflaue ting fra fortiden hans. Si at det dukker opp buttplugger og kjærlighetsbrev i hytt og gevær så vil han sikkert ta seg av all ryddingen selv, og det fort som f.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg skal legge minnene i en plastboks? Nei fysj, har heller tenkt å lage bål av dem 😉 

Anonymkode: 8642d...bf4

Hvorfor skal han ikke få ha minner fra livet sitt? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trikken skrev:

Hvorfor skal han ikke få ha minner fra livet sitt? 

Helt greit med minner fra livet sitt, det ville jo vært rart om jeg nektet han det!! Men hvorfor i alle dager skal han ta vare på slike minner fra sine ekser??? Om han vil samle på kort de har skrevet til han, sexleketøyene fra sine tidligere forhold.. nei æsj 

Jeg har da ikke tatt vare på slike ting fra mine tidligere forhold fordi jeg ikke ser noe verdi i det lenger.. 

men vi er da alle forskjellig :)

Anonymkode: 8642d...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Trikken skrev:

Hvorfor skal han ikke få ha minner fra livet sitt? 

Seriøst? Noe av det dummeste jeg har hørt. Det er innlysende at det finnes minner som man tar vare på (typ sin egen families minner), enda mer innlysende er det at man ikke samler på kort og bilder fra ekser. At det skjer en og annen glipp i at et kort eller to ikke er blitt kastet, det kan skje, men å spare på slike ting er helt sykt.

Anonymkode: e32a4...812

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, AnonymBruker said:

tidligere har jeg bare kastet tingene så fort jeg har sett dem. 

Anonymkode: 8642d...bf4

Det må være utrolig mange ting når de fortsatt dukker opp?

Anonymkode: 73076...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg bare fortsatt med å kaste, og nevnt det for ham hver gang, men det hadde da bare vært humor. Min mann ville blitt så flau at han nok ville tatt en sjau og kasta selv, og hvis ikke, er du jo fritt fram til å kaste videre, han bryr seg jo overhodet ikke om det? Ikke gjør det viktigere enn det er.

Anonymkode: 37485...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han at dersom ikke han tar tak i sakene sine, så tar du en grep og da ender alt i søpla. Si også at du finner ubehagelige saker.

Den beste måten å få det ryddig på, er jo å kvitte seg med saker, ubrukelige saker.

Anonymkode: 60e89...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit med minner fra livet sitt, det ville jo vært rart om jeg nektet han det!! Men hvorfor i alle dager skal han ta vare på slike minner fra sine ekser??? Om han vil samle på kort de har skrevet til han, sexleketøyene fra sine tidligere forhold.. nei æsj 

Jeg har da ikke tatt vare på slike ting fra mine tidligere forhold fordi jeg ikke ser noe verdi i det lenger.. 

men vi er da alle forskjellig :)

Anonymkode: 8642d...bf4

Har ikke tatt vare på sexleketøy, men brev o.l ville jeg tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...