Gå til innhold

Tips til antrekk på en seilbåt-tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på båttur med jobben og fikk beskjed om at dress code er fritidsklær/casual, og ingen høye hæler og kun lyse såler. Dette er en litt fancy jobb så jeg trenger litt tips til hva jeg kan ha på meg. 

Tusen takk! 

Anonymkode: 1639f...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vindtett ytterst. F.eks skallbukse/skalljakke.  Så et lag under som er litt isolerende. F.eks superundertøy.  Sko med gode gummisåler. Men ikke svarte såler. Innerst kan du ha badetøy. 

Anonymkode: 9e6e8...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindtett!! Komfortabelt og mulig å bevege seg litt i. Ikke noe som kan gli opp eller ned. Seiling kan innebære at du må gjøre noe aktivt, og har du vinden imot vil verden være på skrå. Du sier ikke så mye om typen seilbåt, men hvis det er en «vanlig seilbåt» vil enhver seriøs båtutleie/turarrangør dessuten kreve at du bruker redningsvest. Glem preppy seilerbertekostyme. 

Hilsen seiler. 

Anonymkode: 2d973...dbd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De antrekkene i illustrasjonen er fullstendig ubrukelige ombord. Jeg bruker gjerne skibukse eller en fjellbukse. Ta også på deg den jakken du ville brukt på en fjelltur. Gummierte arbeidshansker brukes gjerne til lett klatring i fjell og kan egne seg til mannskap med lettere oppgaver på en seilbåt selv om skinnhansker er å foretrekke. Husk også en lue. Du kan gjerne gå i joggesko. Seilersko og tøysko med lyse såler er også egnet. Støvler om det er dårlig vær. Solbriller er greit å ta med. Bruk gjerne en liten ryggsekk til dine ekstra klær. Ha telefonen i en lukket lomme. Undersøk om du må ta med redningsvest. Unngå å få bommen i hodet ved jibb. Det er faktisk den største risikoen ombord.

Endret av Mannisinbestealder
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turklær. Turbukse, vindtett/vanntett jakke, ull, regntøy hvis nødvendig. Evt shorts hvis det er varmt. Det er alltid kaldere på sjøen enn på land, så ta høyde for det. Joggesko er supert.

Seiling er ikke så glamorøst som folk skal ha det til. 

Hilsen den andre seileren.

Anonymkode: 0b487...2e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Jeg ble fristet til å spørre om du har seilerfaring. ? ;-)

Akkurat det tror jeg ikke du trenger å spørre om ;) 

Anonymkode: 2d973...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...