Gå til innhold

Slå opp eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har har rundt 30k følgere på instagram. Ingen bilder av meg, fordi det kan "holde han fra suksess". Jeg  ba om at han skulle inkludere meg mer, om ikke i bilder på feeden så ihvertfall på storyen. For det gjorde han med mange andre venner og venninner. Dessuten, synes jeg at han er i et forhold nå, og derfor skal vise det til følgerene, at han er opptatt. Han mottar naturlig nok mange meldinger fra jenter, som han møtes med hver dag i forbindelse med jobb osv. Jeg vet at det smerter imaget med å ha en kjæreste, men er det ikke kjæresten mer viktig, enn populæritet og oppmerksomhet? Jeg skjønner at du vil bli superstjerne, men kan man ikke bli det alikevel? Uansett - det gjorde han i noen måneder, og så tok det slutt. Kanskje jeg ikke skjønner greia..

Samboeren min har gått bak ryggen min utallige mange ganger, og jeg fikk samlet alt og bevist det for 4 måneder siden, og gjorde det slutt. Det var det verste som kunne skje i hans liv og han tryglet og ba om at jeg skulle gi han en siste sjanse, og han kunne garantere at det ikke ville skje igjen. Fordi, nå visste han hvordan det var å være den "skyldige". Han hadde liksom ikke blitt bustet sånn av tidligere kjærester. Jeg spurte han om den eneste forskjellen er at han nå har blitt bustet, og om at et var den ydmykheten som fikk han nå til ville snu? Ønsket selvfølgelig at han sa nei, og at det var pga meg, men det sa han ikke. Han sa at han skjønte at jeg ville høre det, at han elsket meg høyere enn tidligere partnere/jeg var annerledes, men at det hadde jeg ikke trodd på uansett om han sa det.

Det har gått 3 måneder siden dette. Han har dabbet av med bilder av oss igjen. Men ikke gjort noe bak ryggen. Jeg har dog blitt skikkelig "skadet", og har hver uke, tatt opp noe, som jeg har lurt på. Dette har vært ting som har skjedd før disse 4 månedene, som jeg har funnet ut av. Som jo er dumt, fordi jeg ga han en ny sjanse for 4 måneder siden, med blanke ark.

Greia er bare at han er i slutten av 30-årene, så dette er på en måte han... kommer det virkelig ikke til å skje igjen? og også fordi greia med bildene på instaen dubba av - hvorfor vil ikke da det andre skje igjen også? Vil jeg virkelig at det skal gå 5 år, for så å finne ut av at han har gjort det igjen?

Jeg har skjønt at jeg virkelig enten må legge dette helt bak meg eller gjøre det slutt. Men sitter bare med en virkelig vondt klump i magen og følelsen av at det ikke er riktig å slå opp.. Vi har det så fantastisk ellers i hverdagen; som knoll og tott. Ler og smiler. Vi kan sitte på hvert våres toalett og ha en sprutdårlig mage, le av det og så ha sex rett etterpå, uten at det har vært noe turnoff..

 

Vi er på vei inn i våres 4. år nå, så det er ikke bare en flørt jeg kaster bort..

Anonymkode: 2b726...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg ikke orket. Å være sammen med noen og hele tiden gå og ikke stole på han er så slitsomt at jeg heller hadde vært alene. 

Du vet jo ikke om han har laget seg f.eks en skjult profil eller gjort andre ting bak ryggen din som du bare ikke har oppdaget enda. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polly Ester skrev:

Dette hadde jeg ikke orket. Å være sammen med noen og hele tiden gå og ikke stole på han er så slitsomt at jeg heller hadde vært alene. 

Du vet jo ikke om han har laget seg f.eks en skjult profil eller gjort andre ting bak ryggen din som du bare ikke har oppdaget enda. 

Ja, det er nettop det altså.. Så spørsmålet er om jeg skal legge det helt vekk og gi tillit fram til om det eventuelt skulle komme opp noe nytt igjen.. Alle kan jo gjøre feil, og forhåpentligvis lærte han jo av det..Er bare bortkasta tid og en knus tillit for framtidige partnere, om det så skulle repetere seg i senere tid..

Anonymkode: 2b726...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nettop det altså.. Så spørsmålet er om jeg skal legge det helt vekk og gi tillit fram til om det eventuelt skulle komme opp noe nytt igjen.. Alle kan jo gjøre feil, og forhåpentligvis lærte han jo av det..Er bare bortkasta tid og en knus tillit for framtidige partnere, om det så skulle repetere seg i senere tid..

Anonymkode: 2b726...eaf

Skjønner at det ikke er lett. Det er lett for ukjente å si ting på forum, det er jo noe helt annet å sitte i det selv. Objektivt sett så ser det ut som denne mannen ikke er til å stole på, men du kjenner han jo best. Og det kan hende at dette var en oppvekker for han slik at han ikke gjør det igjen. Kan hende han ble så redd for å miste deg at han skjerpet seg. 

Så det kan hende at det er riktig la tvilen komme han til gode og se det an.

Og hvis det skulle vise seg at han svikter deg igjen, så må du bare gå. Komme over det og komme deg til hektene. Og hvis du møter en ny mann så må du la han få sjansen til å vise deg at han er en annen mann enn den ene erfaringen du har med en svikefull mann. Alle er ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en lettvint unnskyldning, ser mange "insta-famous" menn som både legger i statusen og bilder av de med kjæresten, uten at de har mangel på suksess. Hva jobber han med som gjør at han må fremstå singel? 

Jeg hadde aldri orket å være sammen med noen som skjulte forholdet vårt på sosiale media. Men å vise at han har kjæreste hadde vel gjort det vanskelig å dra like mange damer. Om han virkelig ønsker en ny sjanse og ikke vil miste deg, så bør han spille med åpne kort hele veien. Om ikke, så er det vel bedre å komme deg ut før du blir mer såret enn det du er. Men han har jo egentlig fortalt deg hva du kan forvente, er det ikke slik han har behandlet alle kjærestene sine? Er du sikker på at du er hans eneste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er så opphengt i oppmerksomhet og å være populær høres utrolig slitsomt ut, spesielt når det har vist seg at han ikke nøyer seg med bare det. 

Jeg tror ikke jeg ville klart å stole på fyren, men hvis du føler at det er feil å gjøre det slutt (som du skriver) kan du la det gå noen måneder der du ikke gir uttrykk for tvil og mistillit, så ser du hvordan han oppfører seg når han tror du ikke følger spesielt godt med. Da får du også en tenkepause der du virkelig kjenner etter om du klarer å stole på ham eller om det blir for mange usikkerhetsmoment og det bare ikke er mulig for deg å gjøre det. Du bør jo ikke kaste bort mange viktige år av livet ditt på noe som egentlig er dømt til å ta slutt før eller siden.

Anonymkode: e3dd9...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Polly Ester skrev:

Skjønner at det ikke er lett. Det er lett for ukjente å si ting på forum, det er jo noe helt annet å sitte i det selv. Objektivt sett så ser det ut som denne mannen ikke er til å stole på, men du kjenner han jo best. Og det kan hende at dette var en oppvekker for han slik at han ikke gjør det igjen. Kan hende han ble så redd for å miste deg at han skjerpet seg. 

Så det kan hende at det er riktig la tvilen komme han til gode og se det an.

Og hvis det skulle vise seg at han svikter deg igjen, så må du bare gå. Komme over det og komme deg til hektene. Og hvis du møter en ny mann så må du la han få sjansen til å vise deg at han er en annen mann enn den ene erfaringen du har med en svikefull mann. Alle er ikke sånn. 

Tusen takk for dette svaret.. Virkelig det jeg trengte.

Jeg har sittet i grubleboksen noe tid og tenkte derfor at jeg skulle prøve å poste et innlegg om det her inne, for å høre andres tanker.. Jeg vet jo som familie og venn at man i denne situasjonen ville bedt meg gå, slik som jeg ville bedt mine om.

Det som er tingen her, er jo at jeg har funnet ut av mye av dette rett og slett fordi jeg har hatt full tilgang til alle hans kommunikasjonsenheter.  Dette i en miks med en mistanke, litt tilfeldigheter og gode IT-kunnskaper fra min side... Veldig mange par har jo ikke tilgang til hverandres telefon og facebook osv. Og jeg tror det er mange som derfor ikke vet om det som jeg har funnet ut.. Samboeren min har flere lange forhold bak seg, og det har vært av andre grunner at de har gått til hvert sitt. Hans tidligere partnere har faktisk den dag i dag, ingen anelse om at han har gått bak ryggen dems. Med andre ord har ting virkelig vært godt skjult.

Hadde ikke jeg funnet ut av det, så vet jeg jo at dette hadde fortsatt - og det gjør jo ganske vondt... Men som han sa, så gikk det opp for han at han faktisk kunne miste meg, og at det ikke er verdt det. Det er bare virkelig kjipt..

 

32 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Det høres ut som en lettvint unnskyldning, ser mange "insta-famous" menn som både legger i statusen og bilder av de med kjæresten, uten at de har mangel på suksess. Hva jobber han med som gjør at han må fremstå singel? 

Jeg hadde aldri orket å være sammen med noen som skjulte forholdet vårt på sosiale media. Men å vise at han har kjæreste hadde vel gjort det vanskelig å dra like mange damer. Om han virkelig ønsker en ny sjanse og ikke vil miste deg, så bør han spille med åpne kort hele veien. Om ikke, så er det vel bedre å komme deg ut før du blir mer såret enn det du er. Men han har jo egentlig fortalt deg hva du kan forvente, er det ikke slik han har behandlet alle kjærestene sine? Er du sikker på at du er hans eneste?

 

Hans eneste som i eneste kjæreste? For det vet jeg. Men, jeg vet at dette er noe han har gjort i tidligere forhold også.  Han endrer seg ikke fordi ejg er bedre enn hans tidligere partnere, han endrer seg fordi han ble fersket, og synes det var skikkelig pinlig.

 

Ja, å vise at man har dame gjør det vanskelig å ikke dra like mange damer. Han har en PRansvarlig, og hun hadde sagt til han at det har en stor påvirkning på kontoen hans dersom han tar inn meg, som er kjæresten. Fordi mulige følgere og fans liker å kunne forestille seg sammen med personen/har et ønske/drøm om at de har en sjans. Og det er jo sant.. De sa jo det samme om Elvis. Jeg skjønner at han vil føre karriere ut av dette. Han kjører kontoen sin på utseende. Altså, det er av han og kropp.  Noen ganger han og kompiser/andre kjente navn.

Anonymkode: 2b726...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for dette svaret.. Virkelig det jeg trengte.

Jeg har sittet i grubleboksen noe tid og tenkte derfor at jeg skulle prøve å poste et innlegg om det her inne, for å høre andres tanker.. Jeg vet jo som familie og venn at man i denne situasjonen ville bedt meg gå, slik som jeg ville bedt mine om.

Det som er tingen her, er jo at jeg har funnet ut av mye av dette rett og slett fordi jeg har hatt full tilgang til alle hans kommunikasjonsenheter.  Dette i en miks med en mistanke, litt tilfeldigheter og gode IT-kunnskaper fra min side... Veldig mange par har jo ikke tilgang til hverandres telefon og facebook osv. Og jeg tror det er mange som derfor ikke vet om det som jeg har funnet ut.. Samboeren min har flere lange forhold bak seg, og det har vært av andre grunner at de har gått til hvert sitt. Hans tidligere partnere har faktisk den dag i dag, ingen anelse om at han har gått bak ryggen dems. Med andre ord har ting virkelig vært godt skjult.

Hadde ikke jeg funnet ut av det, så vet jeg jo at dette hadde fortsatt - og det gjør jo ganske vondt... Men som han sa, så gikk det opp for han at han faktisk kunne miste meg, og at det ikke er verdt det. Det er bare virkelig kjipt..

 

 

Hans eneste som i eneste kjæreste? For det vet jeg. Men, jeg vet at dette er noe han har gjort i tidligere forhold også.  Han endrer seg ikke fordi ejg er bedre enn hans tidligere partnere, han endrer seg fordi han ble fersket, og synes det var skikkelig pinlig.

 

Ja, å vise at man har dame gjør det vanskelig å ikke dra like mange damer. Han har en PRansvarlig, og hun hadde sagt til han at det har en stor påvirkning på kontoen hans dersom han tar inn meg, som er kjæresten. Fordi mulige følgere og fans liker å kunne forestille seg sammen med personen/har et ønske/drøm om at de har en sjans. Og det er jo sant.. De sa jo det samme om Elvis. Jeg skjønner at han vil føre karriere ut av dette. Han kjører kontoen sin på utseende. Altså, det er av han og kropp.  Noen ganger han og kompiser/andre kjente navn.

Anonymkode: 2b726...eaf

Hvorfor er det så viktig for han å få anerkjennelse av andre damer? Og når er det damer slutter å like bilder av vakre menn selv om de er i forhold?

Det er et ganske stort og rødt flagg dette at han har gjort det i tidligere forhold også og det er fordi han ble fersket at han er lei seg nå. 

Så jeg sier det igjen; selv om du kjenner han best og må følge magefølelsen så objektivt sett virker det som om alt det andre rundt er viktigere for han enn deg som skulle vært det næreste og kjæreste som han skulle skrytt av. I stedet gjemmer han deg bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Polly Ester skrev:

Hvorfor er det så viktig for han å få anerkjennelse av andre damer? Og når er det damer slutter å like bilder av vakre menn selv om de er i forhold?

Det er et ganske stort og rødt flagg dette at han har gjort det i tidligere forhold også og det er fordi han ble fersket at han er lei seg nå. 

Så jeg sier det igjen; selv om du kjenner han best og må følge magefølelsen så objektivt sett virker det som om alt det andre rundt er viktigere for han enn deg som skulle vært det næreste og kjæreste som han skulle skrytt av. I stedet gjemmer han deg bort. 

Ja, det er bare helt vanvittig kjipt.. Når jeg har tatt det opp med noen av hans venner, har de sagt at det er jeg som har bygget opp påstander i hodet. At vi har flyttet land og vann for hverandre, vi har det mange er ute etter når vi to er sammen og at han aldri ville kunne ha gått fra meg. Jeg føler meg så viktig, men alikevel ikke? For akkurat som du sa, jeg skulle vært det næreste og kjæreste som han skulle skrytt av. Og han gjør jo det til kompisene sine.. Men de kjenner jo ikke til hele historien, og fordi de er hans venner, har jeg ikke lyst til å røpe de verste hemmelighetene hans.. Og selvfølgelig gjemmer han meg ikke for de, de kjenner meg jo også..

Men som samboeren min sa; han vet jo at jeg ikke bare har fått sjalusiproblemer ut av det blå.. Han kan jo se at han har ødelagt. Jeg startet ut som en utrolig laidback jente som ikke kunne gitt mindre f*** i fortiden hans. Jeg sa at du har tilliten min fram til den eventuelt skulle brytes. Jeg lot han ha både kaffe, lunsj, photoshoot osv med jenter, uten at det brydde meg.  Nå er jeg opphengt i fortiden, fordi den plutselig har blitt endel av nåtiden. Jeg analyserer alt. All kontakt med motsatt kjønn.

Jeg spurte rett ut, om han virkelig kunne garantere for at hab aldri ville gå bak ryggen min igjen? Jeg vil ikke om 5 år, oppdage at jeg har kastet bort de årene av livet mitt, være totalt skadet fra dette forholdet og jeg kan love deg, at tilliten min aldri vil gå tilbake til det den engang var.  Han ga et fast ja, og han vet at han ikke ville vinne tilliten min tilbake med engang, og at det kom til å være en lang og slitsom prosess - men, at han lovte at den skulle vinnes tilbake.

 

Men, jeg tenker at som en foreso, at jeg gir han full tillit de neste månedene. Så han føler seg trygg og at det er "glemt".  Så sjekker jeg alt ut av det blå, og hvis jeg eventuelt skulle oppdage noe, er det rett ut. Han har gått 4 måneder som en åpen bok, og så får vi ser om det holder ved? Jeg burde nok bare kommet meg ut, men det er virkelig ikke enkelt.. Vi er noe av det beste jeg har. Han tar foreldrene mine ut på middag, uten meg og betaler alt for de.. Han tar seg tid når han snakker med besteforeldrene mine.. Altså, det er ikke noe jeg bare vil eller klarer å gi opp..  I en alder av 30, så er han også den første jeg noen sinne har vært ordentlig forelsket i. Jeg har kun hatt forhold som har vart i noen måneder, fordi jeg ikke har holdt ut de andre.. Han her.. Skikkelig kjipt:icon_frown:

Anonymkode: 2b726...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer motsatt her. Skulle jeg falt for en slik mann så hadde jeg heller satt meget stor pris på om han ikke viste hvem jeg var. Tenk om *så mye* så hadde det jo vært greit at fjeset og navnet ikke var klistret utover på sosiale medier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Polly Ester skrev:

Dette hadde jeg ikke orket. Å være sammen med noen og hele tiden gå og ikke stole på han er så slitsomt at jeg heller hadde vært alene. 

Du vet jo ikke om han har laget seg f.eks en skjult profil eller gjort andre ting bak ryggen din som du bare ikke har oppdaget enda. 

Det er jo TS som må ro seg seg ned. Hun lager drama, overtenker, er sykelig sjalu mm. 

TS: med mindre du blir kvitt denne sjalusien kommer du til å bli helt ødelagt i dette forholdet. Du må enten akseptere han som han er, eller komme deg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FrodeF skrev:

Det er jo TS som må ro seg seg ned. Hun lager drama, overtenker, er sykelig sjalu mm. 

TS: med mindre du blir kvitt denne sjalusien kommer du til å bli helt ødelagt i dette forholdet. Du må enten akseptere han som han er, eller komme deg videre. 

Kanskje lese innlegget før du svarer. Hun forteller at han var utro, han ble ferska, han hadde gjort det samme med de andre han var sammen med før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tenker på det, gjør det.

Anonymkode: 846d3...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.5.2018 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nettop det altså.. Så spørsmålet er om jeg skal legge det helt vekk og gi tillit fram til om det eventuelt skulle komme opp noe nytt igjen.. Alle kan jo gjøre feil, og forhåpentligvis lærte han jo av det..Er bare bortkasta tid og en knus tillit for framtidige partnere, om det så skulle repetere seg i senere tid..

Anonymkode: 2b726...eaf

Hadde uten tvil dratt,en voksen upålitelig mann er det han er..

Anonymkode: 91c81...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...