Gå til innhold

Bruker dere engangskluter for å vaske do?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri tenkt over. Bare tørker med papir. Ikke vann etterpå. Men ser ikke på det som et problem altså.

Anonymkode: 5e8e5...383

Ok.  Takk for svar :) Jeg ville nok tørket over med rent vann.

Anonymkode: 1bc9c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Senil
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken spray bruker du? Og tørker du over med vann etterpå?

Anonymkode: 1bc9c...b70

Klorinspray. Og tørker kun med tørt papir etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Senil skrev:

Klorinspray. Og tørker kun med tørt papir etter.

Takk :) 

Anonymkode: 1bc9c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke mange maskiner med fillevask da?

Anonymkode: d88c5...a6f

Bor i kollektiv med flere bad og når alle tar badevasken på samme dag og det gjerne brukes to-tre kluter til å vaske hvert bad så blir det jo en del. Ikke stappfulle maskiner liksom, men langt ifra tomme heller :) Da er det et heller større problem at enkelte liker å vaske (og tromle) to-tre par med sokker og én t-skjorte av gangen:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious

Bruker også tørkepapir. Synes det er mest hygienisk, men går uhorvelige mengder med da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker klut som kastes etter bruk. Bruker klorin og vann og denne kluten. 

Anonymkode: 64c09...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, justcurious skrev:

Bruker også tørkepapir. Synes det er mest hygienisk, men går uhorvelige mengder med da :/

Ikke  kast  tørkepapiret i do da, for da tettes rørene.

Anonymkode: 1bc9c...b70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker klut som kastes etter bruk. Bruker klorin og vann og denne kluten. 

Anonymkode: 64c09...496

Hvilke kluter bruker du og hva koster de? De gangene  jeg vasker med klut som kastes (i søpla) bruker jeg 1-krones klut (fra de 10-pakningene med kluter på Kiwi)

Anonymkode: 1bc9c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke  kast  tørkepapiret i do da, for da tettes rørene.

Anonymkode: 1bc9c...b70

Det gjør jeg ikke :)  jeg bruker egentlig mest dopapir, men når jeg bruker tørkerull går det i bossbøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, vscare skrev:

Bor i kollektiv med flere bad og når alle tar badevasken på samme dag og det gjerne brukes to-tre kluter til å vaske hvert bad så blir det jo en del. Ikke stappfulle maskiner liksom, men langt ifra tomme heller :) Da er det et heller større problem at enkelte liker å vaske (og tromle) to-tre par med sokker og én t-skjorte av gangen:fnise:

Ser den. Men for en vanlig familie blir det nok i overkant mange maskiner med kokevask på en uke, skal man sette på en maskin med kjøkkenfiller, en med 2-3 baderomsfiller, en med støvkluter osv. Blir jo fort en 6-7 kokevask ekstra i uken bare til filler.

Anonymkode: d88c5...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, justcurious skrev:

Det gjør jeg ikke :)  jeg bruker egentlig mest dopapir, men når jeg bruker tørkerull går det i bossbøtta.

Fint :)   Takk for svar :) Jeg bruker mest dopapir, ettersom det kan gå rett i do. 

Anonymkode: 1bc9c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

River opp filler av gammelt sengetøy/håndklær, samt at sokker/undertøy av bomull brukes som filler før de går i søpla. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser den. Men for en vanlig familie blir det nok i overkant mange maskiner med kokevask på en uke, skal man sette på en maskin med kjøkkenfiller, en med 2-3 baderomsfiller, en med støvkluter osv. Blir jo fort en 6-7 kokevask ekstra i uken bare til filler.

Anonymkode: d88c5...a6f

Ja, den ser jeg, jeg hadde sikkert hevet alt i samme maskin jeg og om jeg var alene eller bare bodde med én eller to andre:mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pysa skrev:

River opp filler av gammelt sengetøy/håndklær, samt at sokker/undertøy av bomull brukes som filler før de går i søpla. 

Lurt :) 

Anonymkode: 1bc9c...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en egen klut som jeg alltid bruker til å vaske do med. Jeg skyller den bare i varmt vann etter bruk. Burde jeg heller koke den? Er det veldig viktig? Og hvorfor er det i tillfelle så viktig?

Anonymkode: 9f009...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Senil skrev:

Ellers er det vel kjent i alle verdens land at rosa klut er til do og blå til kjøkken😂

:Knegg: Yes shure....

 

:hoho:

Anonymkode: a6d22...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke kluter bruker du og hva koster de? De gangene  jeg vasker med klut som kastes (i søpla) bruker jeg 1-krones klut (fra de 10-pakningene med kluter på Kiwi)

Anonymkode: 1bc9c...b70

First price. Kjøper pakker med ti. 

Anonymkode: 64c09...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker klor og børste nedi doen, tøykluter og en eller annen universalsåpe til resten. Skyller klutene i vann og vasker på 95 grader før jeg bruker dem på ny. Tøyklutene mine er gamle håndduker som tynnslitt og hullete. Klippet dem opp i stedet for å kaste dem. Bruker ingen former for engangskluter. 

Anonymkode: 586e8...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker klut og jif baderomsspray. Har vaska alle kluter sammen med håndklær på 60 grader hittil. Klutene har blitt brukt litt over alt, og ingen har daua eller blitt syke hittil. Men bør vel kokvaskes, ja. Blir bare veldig mye ekstravask for noen få kluter.

Anonymkode: ed240...757

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...