Gå til innhold

Han ringte ikke når han lovte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kjæreste som jobber og bor i en annen by. Han har vært utro før og vi har gått til samlivsterapeut. En av de tingene som må gjøres for å bygge tillitt er at han ringer når han skal. En av mine oppgaver er å ikke ringe han hver gang jeg blir nervøs og utrygg "bare for å sjekke" og en av hans oppgaver er å ringe meg kl 19 hver kveld. 

I dag har han ikke ringt, jeg vet at han ikke er på jobb og han har også lovt å ikke drikke med venner (fylla er dealbreaker i forholdet etter utroskapet hans). Jeg ringte han opp i 22 tiden men han svarte ikke. Jeg tipper han ringer i morgen og vil si at han sovnet om jeg spør. De siste ukene har han vært litt merkelig å snakke med når vi snakker i tlf. 

Spørsmålet jeg har til dere er: Bør jeg spørre hvorfor han ikke ringte, eller late som ingenting å se om han tar det opp selv? Og hvis han sier han sovnet, hva skal jeg si og mene da? For det er usannsynlig at han sovner så tungt at han ikke hører telefonen ringe og han setter den aldri på lydløs eller glemmer den igjen noe sted eller i et annet rom. Men jeg hører jo hvor bitch det høres ut om jeg påpeker akuratt  det til han for jeg vil ikke være anklagende men syntes det er dårlig gjort å ikke holde avtalen når det er noe som er avgjørende for at jeg skal kunne sovne og føle at han vil redde dette forholdet. Vil ikke være naiv heller å bare "ok:)" når han ikke holder avtaler og det egentlig gjør meg dritnervøs og fed up with his bullshit.... 

Hvordan ville dere svart når han til slutt ringer? Late som det ikke preget meg og si nei nei ikke tenk på det, det går bra, jeg sovnet tidlig selv jeg! Eller vise han at den der unnskyldningen er jeg skeptisk til og han får lære seg å holde avtaler om han vil være typen min? 

Ps: vet at dette høres veldig overdrivende og kontrollerende ut men jeg ga han frie tøyler til alt før uten skepsis og tok feil der situasjonene egentlig var åpenbare ("Åja, er du på hotell og drikker med en gammel venninde, og kaller meg venn i telefonen foran henne og ikke kjæreste, jaja samme det kos dere da ha det hyggelig som gamle venner") så ja jeg har måttet holde han i stramt bånd etter ting kom frem. 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt hvorfor han ikke tok telefonen, det er bare logisk.

Anonymkode: 02658...771

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare finne en kjæreste du stoler på ? 

Anonymkode: 3c210...333

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare finne en kjæreste du stoler på ? 

Anonymkode: 3c210...333

Joda, det burde også vært et alternativ men akuratt nå så er det ikke det. 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde gå fra hverandre. 
Dere har jo ikke tillit så... hva er poenget? 
Derimot, noe kan ha skjedd siden han ikke ringte, og selv om dere kanskje har et turbulent forhold, burde du melde fra om du ikke hører noe når du ringer dagen etter. Hør med en felles venn eller familie om de får kontakt bare så du er sikker at noe ikke er galt. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, det burde også vært et alternativ men akuratt nå så er det ikke det. 

Anonymkode: 71d40...cda

Du kan være singel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du skrevet et innlegg om dette hotellopplegget før?

Anonymkode: d5fd2...022

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt hvorfor han ikke tok telefonen, det er bare logisk.

Anonymkode: 02658...771

Så det er ikke bitch eller anklagende å spørre om?  Og hva sier jeg hvis han kommer med en billig unnskyldning som at han sov? Som i mange tilfeller sikkert kunne vært godkjent unnskyldning men ikke i vårt tilfelle for han vet hvor viktig det er at vi snakker hver kveld så da burde han ringt når han merket han var trøtt, og han hadde også våknet av at telefonen ringte. Han er sånn som våkner bare av at jeg får en facebook notifiction "plupp" lyd når vi sover sammen. 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville tatt det opp.

Dere har fått hver sin oppgave for å jobbe med tilliten. Om han ikke gjør sin jobber har ikke for det. 

Anonymkode: 29f89...0e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke som han tar avtalen deres seriøst. Om du ikke hører fra han, så stoler du jo ikke på han uansett, så det er vel det samme hva han bruker som unnskyldning? Om han har vært rar på telefonen i lang tid, så høres det ut som han er ferdig med å legge energi i avtalen. Om det er for at han er tilbake til gamle synder, sovnet eller bare ikke gidder å stresse med telefonsamtalene klokka 19 lengre, er det bare han som vet.

Men når han presenterer deg som en venn, så er det ett stort hint at han ikke er klar for å knytte seg til en kvinne. Det høres ut som du kaster bort tiden.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du skrevet et innlegg om dette hotellopplegget før?

Anonymkode: d5fd2...022

Tror ikke det, men ble usikker nå som du spør om det. Så muligens.. Var i allefall ikke en gammel venninde, men en han datet og lå med i ca 3 mnd. Jeg kunne fint henge med barndomskamerater over en øl eller fire uten noe seksuelt der så jeg antok det samme om han og ba han hygge seg, hilse når de hadde hengt noen ganger også og syns det var så fint med en kjæreste jeg kunne stole på , men tok grundig feil!

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal være ærlig jeg. Dere har en avtale. Den skal holdes. Fortell hvor nervøs du har vært og at det der ikke får skje igjen. Om han sier han sovnet, si at han da får sette en alarmklokke på kl 19 hver dag så han ikke sovner fra det i fremtiden. Om det er sant kan du si at du følte deg helt jævlig og ikke fikk sove og alt det der.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har holdt på som dette. Men uansett så må dere snakke om det om avtalen skal forandres. Jeg skjønner at ett tillitsbrudd som utroskap er veldig tøft å stå og han bør få vite hva det har gjort med deg. At det er han som har gjort deg til en som har det vondt om han ikke ringer hver dag kl 19.

Anonymkode: bd2ae...a35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FluffyJuggernaut skrev:

Høres ikke som han tar avtalen deres seriøst. Og om du ikke hører fra han, så stoler du jo ikke på han, så det er vel det samme hva han bruker som unnskyldning? Om han har vært rar på telefonen i lang tid, så høres det ut som han er ferdig med å legge energi i avtalen. Om det er for at han er tilbake til gamle synder, sovnet eller bare ikke gidder å stresse med telefonsamtalene klokka 19 lengre.

Men når han presenterer deg som en venn, så er det ett stort hint at han ikke er klar for å knytte seg til en kvinne. Det høres ut som du kaster bort tiden.

 

Det er lenge siden nå med denne kvinnen han kalte meg for venn til og var utro med. Der og da reagerte jeg ikke engang på det for han hadde jo ringt en time tidligere med kjærlighetserklæringer (før hun kom dit da, tydeligvis) Han snakker om barn og vi har nettopp begynt lånesøknadsprosessen til boliglån der han vil at jeg skal flytte til hans by nær hans jobb og familie. Vi har vært samboere før i min by men han flyttet pga jobb og familie.  Er godt mottatt i familien hans. Han sier han ikke vil være med noen andre enn meg i fremtiden til han blir gammel og når jeg har mint han på utroskapet sier han at jeg må være gal om jeg tror han ville vært det igjen om jeg flyttet til hans by og ofret så mye for han. 

Men ja, du har rett i det du skriver. Jeg stoler jo ikke på han uansett hva slags unnskyldning han sier og om han ikke gidder å legge energi i avtalen lenger eller gjør noe annet han ikke skal så spiller det kanskje ikke så stor rolle. Er bare så dust å si i går spesifikk spurte han meg om han skulle ringe meg 19 eller 18 og vi ble enige om 19. 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal være ærlig jeg. Dere har en avtale. Den skal holdes. Fortell hvor nervøs du har vært og at det der ikke får skje igjen. Om han sier han sovnet, si at han da får sette en alarmklokke på kl 19 hver dag så han ikke sovner fra det i fremtiden. Om det er sant kan du si at du følte deg helt jævlig og ikke fikk sove og alt det der.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har holdt på som dette. Men uansett så må dere snakke om det om avtalen skal forandres. Jeg skjønner at ett tillitsbrudd som utroskap er veldig tøft å stå og han bør få vite hva det har gjort med deg. At det er han som har gjort deg til en som har det vondt om han ikke ringer hver dag kl 19.

Anonymkode: bd2ae...a35

 

Takk ja skal gjøre det! Det var bra sagt takk for rådet. Så får han bare tåle litt bitching for det er trossalt han som har skapt denne "bitchen" og problemene i forholdet! 

Anonymkode: 71d40...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er lenge siden nå med denne kvinnen han kalte meg for venn til og var utro med. Der og da reagerte jeg ikke engang på det for han hadde jo ringt en time tidligere med kjærlighetserklæringer (før hun kom dit da, tydeligvis) Han snakker om barn og vi har nettopp begynt lånesøknadsprosessen til boliglån der han vil at jeg skal flytte til hans by nær hans jobb og familie. Vi har vært samboere før i min by men han flyttet pga jobb og familie.  Er godt mottatt i familien hans. Han sier han ikke vil være med noen andre enn meg i fremtiden til han blir gammel og når jeg har mint han på utroskapet sier han at jeg må være gal om jeg tror han ville vært det igjen om jeg flyttet til hans by og ofret så mye for han. 

Men ja, du har rett i det du skriver. Jeg stoler jo ikke på han uansett hva slags unnskyldning han sier og om han ikke gidder å legge energi i avtalen lenger eller gjør noe annet han ikke skal så spiller det kanskje ikke så stor rolle. Er bare så dust å si i går spesifikk spurte han meg om han skulle ringe meg 19 eller 18 og vi ble enige om 19. 

Anonymkode: 71d40...cda

Jeg skjønner at du har lagt mye energi og svelgt mange kameler for å få ting til å fungere. Du må elske han utrolig høyt for å ofre og gjøre så mye som du gjør og har gjort. Og da må det være ekstra sårt når han ikke kan gjøre en liten ting for deg, når det er det du trenger for å bygge tillitten opp igjen.

Vi her inne kan jo ikke vite om han er verdt den nye sjansen eller ikke. Som du skrev, så hadde du ikke noen anelse sist han var utro, for han kom med kjærlighetserklæringer til deg før det skjedde. Så han har jo ført deg bak lyset før med fine ord. Jeg håper for din del at han har sett hva han holdt på å miste sist, og ikke kommer å svikte. Så håper det bare er noe som har kommet i veien og han har en god forklaring for hvorfor han ikke holdt avtalen. For du har krav på en forklaring.

Men du, når du flytter sammen og tar opp lån, gi det litt tid før dere prøver å få barn. Dere bør få tillitten tilbake først. Blir vanskelig nok om han er uforandret og dere eier eiendom sammen. Har dere barn sammen så må du forholde deg til han resten av livet.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Jeg skjønner at du har lagt mye energi og svelgt mange kameler for å få ting til å fungere. Du må elske han utrolig høyt for å ofre og gjøre så mye som du gjør og har gjort. Og da må det være ekstra sårt når han ikke kan gjøre en liten ting for deg, når det er det du trenger for å bygge tillitten opp igjen.

Vi her inne kan jo ikke vite om han er verdt den nye sjansen eller ikke. Som du skrev, så hadde du ikke noen anelse sist han var utro, for han kom med kjærlighetserklæringer til deg før det skjedde. Så han har jo ført deg bak lyset før med fine ord. Jeg håper for din del at han har sett hva han holdt på å miste sist, og ikke kommer å svikte. Så håper det bare er noe som har kommet i veien og han har en god forklaring for hvorfor han ikke holdt avtalen. For du har krav på en forklaring.

Men du, når du flytter sammen og tar opp lån, gi det litt tid før dere prøver å få barn. Dere bør få tillitten tilbake først. Blir vanskelig nok om han er uforandret og dere eier eiendom sammen. Har dere barn sammen så må du forholde deg til han resten av livet.

Takk for ord til ettertanke! ❤...  Og helt klart: venter med barn uansett, han har mye igjen å bevise for meg før den tid men enn så lenge håper jeg at ting kan ordne seg mellom oss, men kjenner jo det at det kanskje aldri gjør det så et barn bare fordi han vil bruke det som en manipulerende kjærlighets erklæring biter jeg ikke på pr i dag iallefall. Vet at han gjerne vil ha det men da får han vente og kan ikke tro forholdet blir bra bare fordi vi får barn. 

Anonymkode: 71d40...cda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du spørre om det. Dere har vært på familievernkontoret og fått oppgaver. Han burde selv uoppfordret ta det opp med deg og vise at det kan ha gjort deg urolig. Han må nå fortjene din tillit og trygge deg☺

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ada111 skrev:

Selvfølgelig kan du spørre om det. Dere har vært på familievernkontoret og fått oppgaver. Han burde selv uoppfordret ta det opp med deg og vise at det kan ha gjort deg urolig. Han må nå fortjene din tillit og trygge deg☺

Takk ja det mener jeg også! Men måtte spørre han for noen uker siden om han pratet med noen andre damer siden telefonen hans var opptatt i 40 minutter, han snakker max 2 min med kamerater men mente han hadde ringt familien, noe jeg syntes var rart for nå bor han bare 5 min unna dem, og sa jeg måtte passe på at jeg ikke ble en bitch som anklagde han for ting han ikke fortjente når han prøvde å gjøre alt for forholdet vårt i følge han selv i allefall. Så er redd for å bli for kontrollerende og skeptisk i frykt for å drive han vekk men når alt kommer til alt har jeg grunnen til det iallefall! Og kjenner nå etter svarene her at om jeg driver han vekk så er det hvertfall bedre enn å være for naiv og bli lurt og bedratt igjen. 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er nå halv to på natta. Er det veldig barnslig av meg å ikke ta telefonen på et døgn jeg heller når han sannsynligvis ringer i morgen og later som det ikke har vært noe problem? At jeg ikke svarer han heller på et døgn og sier når han blir sint og nervøs for hva jeg har gjort som hindret meg at oops nei jeg bare sovnet jeg? 

Anonymkode: 71d40...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klokken er nå halv to på natta. Er det veldig barnslig av meg å ikke ta telefonen på et døgn jeg heller når han sannsynligvis ringer i morgen og later som det ikke har vært noe problem? At jeg ikke svarer han heller på et døgn og sier når han blir sint og nervøs for hva jeg har gjort som hindret meg at oops nei jeg bare sovnet jeg? 

Anonymkode: 71d40...cda

Kjør på - ignorer ham.

Anonymkode: 895ad...27f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på - ignorer ham.

Anonymkode: 895ad...27f

Støtter denne. Ta igjen med det samme eller verre, når det forhandlinger ikke fungerer. 

Anonymkode: 92a3e...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...