Gå til innhold

Hvilken hunderase ville du ha hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Simmis said:

Vel, hovedfokuset er at de er familievennlige, nå er våre barn nokså store blitt, men vi har nære venner som har mindre barn og nevøer og nieser som er her ofte som er yngre, også er vi veldig mye ute i skog og mark og tilbringer stor del av sommeren på hytta. Ikke ønsker vi oss for stor hund, men vi vil heller ikke ha bitteliten hund. Så beagle og corgi er de vi har falt for. Også har vi ett vennepar som har beagle. Og de skryter rasen opp i været. 

Beagle vil nok kanskje være bedre med små barn da gjetere kan prøve å gjete de 😅 Synes forøvrig begge rasene er nydelige ❤️

Anonymkode: b27d2...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Islandsk fårehund, finsk lapphund, Shiba, kooiker, dansksvensk gårdshund, shetland sheepdog, keeshond, West highland terrier, finsk spets.. 😍

Anonymkode: 84274...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en korthåret vorsteh og en labrador/border collie mix (mest labrador i han der asså) og korthåret vorsteh er min drømmehund også 😍 

En energisk liten ball av en trekkhund(for jeg liker trekklinje avla bedre enn jaktavla) som går på med godt mot uansett hva man ber de om. Så jeg kunne godt tenkt meg et helt spann med KV , men det blir nok med drømmen , ektemannen sier det holder med 1.

Anonymkode: 501b5...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saarloos
Shiba Inu
Akita
Meksikansk nakenhund (Xolo)
Basenji
Jindo

Liker selvstendige ur-hunder som ikke har blitt avlet i hjel. Har en blanding av Xolo nå og selv om han går meg på nervene noen ganger så er det akkurat slik jeg liker det:)

Anonymkode: d5167...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungene er ute av hus og tiden strekker til vil jeg ha en puddel, mellomstor. Virker som en herlig rase, røyter ikke, utholden så jeg kan ha den med på fjellturer , joggeturer osv :) 

Anonymkode: 7f18c...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk lapphund. Oppvokst med rasen, og det blir nok den rasen om jeg skal skaffe meg hund en gang selv også. 

Anonymkode: fdd09...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...