Gå til innhold

Flaut å bruke «store» sko?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente 19

Jeg har en sko størrelse på 41, å syns ikke selv det er veldig stort, men merker at andre reagerer om de får vite det. 

Jeg var å skulle kjøpe meg sko, å spurte en ansatt om de hadde størrelse 41, å da svarte hun «ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

Tenker dere over om andre bruker store sko? Å er det negativt? 

Anonymkode: c834f...b1e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 er jo normalt. Jeg bruker 43, da begynner vi å snakke. 

Kvinne 35

Anonymkode: 22dd4...edd

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær

For en ting å si av den ansatte 😳 nei jeg bryr meg ikke om skostørrelsen til folk. Jeg selv bruker 39, mens ei venninne av meg bruker 36. Kjenner også folk som bruker både 40 og 41. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det flaut? Jeg har alltid brukt 41-42-43 i sko, har aldri fått kommentarer på det. Hun butikkdamen du nevner var høyst uprofesjonell og frekk. 

Aldri opplevd det som flaut å bruke store sko, eneste som er negativt er at utvalget er dårlig - det er kjipt. Hvorfor skal det være flaut? Det er jo ikke akkurat noe vi kan gjøre noe med, det er ikke noe vi har gjort feil som gjør at føttene våre er store :P 

Kvinne, 22

Anonymkode: e295b...129

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boxee

Bruker str 41 selv, ikke opplevd kommentarer på det. Brukte 39 før, men økt en størrelse per graviditet😂 Utrolig kjedelig mtp utvalget i den størrelsen og med bred fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange jenter som bruker 41 i sko - og det er like normalt som alt annet, og absolutt ikke flaut! Jeg vedder på at dama du snakket med i den skobutikken lider av mindreverdighetskompleks og lar det gå utover alle rundt seg. Noen mennesker er ekstreme på å få andre til å føle seg dårlige, og er det noen som burde være flau så er det så absolutt henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skostørrelse 41 er en damestørrelse over snittet (som er 39-40), men de aller fleste damesko finnes i størrelser til og med 41 eller 42. Det å si at «vi har bare normale størrelser opp til 40» blir litt som om ansatte i klesbutikker skulle sagt at «vi har bare klær i normale størrelser, altså opp til str M». Å bare føre skostørrelser opp til det som er gjennomsnittlig, utelukker utrolig mange kunder! Det ligger liksom i gjennomsnittets natur at det er ganske mange som er over snittet også! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på ungdomskolen var det om å gjøre å ha så små skostørrelser som mulig, på samme måte som man skulle ha så liten klesstørrelse som mulig:rolleyes: Helt idiotisk, man er den størrelsen man er og det er ikke flaut å ha store føtter. Synes også det var en veldig rar kommentar fra den ansatte, hun var kanskje mer fersk i butikken. 41 er jo vanlig størrelse, kanskje ikke den mest vanlige men ikke så stor at man trenger spesialbutikk for å finne sko. Synes jeg ser 41 i sko flere ganger. 

Anonymkode: dceb4...ce7

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker størrelse 40 i sko, og har mange ganger opplevd at andre jenter har reageret på det og synes det er veldig stort. Men, jeg er ei høy og kraftig jente, så det er jo ikke så rart at jeg har store føtter, og det plager meg virkelig ikke. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41-42 her også. Dårlig utvalg og ofte jeg har latt være å spørre om de har i denne størrelsen fordi jeg synes det er flaut. 

 

Anonymkode: f0fe1...a43

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str 41 finner man overalt men de tar kanskje ikke inn så mange av hvert par.  Jeg bruker 40 og hadde småkomplekser for det i mange år, men så er jeg 1,76 så jeg syns føttene matcher høyden min.  Zalando har et fantastisk utvalg på både små og stpre størrelser i sko. 

over 15 000 par sko i størrelse 41. 

https://www.zalando.no/damesko/__storrelse-41/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 44-45, og får jo litt rare blikk i butikker og sånt når jeg leter etter sko i rett størrelse. Men har ingen planer om å kappe av meg deler av foten for å kjøpe mindre sko, så gir egentlig blanke f i hva andre mener :P 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min bruker str. 47 i sko, det er omtrent umulig å finne!

Anonymkode: ba1fc...e82

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner mange jenter og damer som bruker 41 i sko. Og finner bestandig sko i den størrelsen på skobutikk når jeg leter etter min størrelse, så det må være en helt normal skostørrelse. Iallefall ingenting og være flau over.

Og selv om folk kommenter det, så er det ikke nødvendigvis frekt ment (selv om hun i skobutikken hørtes uprofesjonell og frekk ut). For jeg får kommentarer på mine små sko, men det er jo bare for at man tenker ikke på hvilken størrelse på føtter andre har, før man ser skoene stå sammen i gangen. Men jeg er lav, og de som bruker 41 i sko er også mye høyere enn meg. Noe som er helt naturlig, jo høyere man er jo strørre må føttene være for å balansere høyden.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente 19

Jeg har en sko størrelse på 41, å syns ikke selv det er veldig stort, men merker at andre reagerer om de får vite det. 

Jeg var å skulle kjøpe meg sko, å spurte en ansatt om de hadde størrelse 41, å da svarte hun «ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

Tenker dere over om andre bruker store sko? Å er det negativt? 

Anonymkode: c834f...b1e

Det er da ikke flaut kjære du :) Ikke en levende sjel som tenker over det, i hvertfall ikke menn. Dette skal du ikke gå rundt å tenke på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 er ikke noe problem å finne. Det er fra 42 og oppover som er vanskelig med damesko. Datteren min på 14 bruker 42 og datteren min på 19 bruker 43. Sønnene mine bruker 47-48.

Anonymkode: b72b4...d9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som andre her sier er netthandel en kjempefin ting når en sliter litt med å finne størrelsen sin. Selv bruker jeg 40 i sko nå. Egentlig ligger jeg mellom 39 og 40, men da må det jo bli førti med såle. Mamma bruker din størrelse og hadde komplekser i hele sin ungdom og gikk konsekvent med for små sko. Resultatet er tær som er forkrøplede og liktær og jeg vet ikke hva av problemer. Ikke å anbefale. Ingen om ser forskjellen på 40 eller 41 i sko likevel. Folk studerer ikke beina til hverandre så grundig. Søsteren min bruker 36. Butikkene tar visst inn ofte bare en sko i den størrelsen, i følge henne. Og er alltid utsolgt for hennes størrelse om det er en litt fin sko. Selv om en skulle tro det er ganske mange små jenter rundt om som også trenger seg sko. Da er zalando god å ha. Bestill derfra og fra anfre nettbutikker, og send tilbake om de ikke passer foten din. Frakten er gratis fra zalando, så det er så greit. Og glem den totalt uvitende og uprofesjonelle butikkdamen. Hun trenger et lite kurs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Jente 19

Jeg har en sko størrelse på 41, å syns ikke selv det er veldig stort, men merker at andre reagerer om de får vite det. 

Jeg var å skulle kjøpe meg sko, å spurte en ansatt om de hadde størrelse 41, å da svarte hun «ehm nei, vi har bare normale størrelser, altså opp til 40. Da må du lete andre plasser» 

Tenker dere over om andre bruker store sko? Å er det negativt? 

Anonymkode: c834f...b1e

Som svar på det siste du skrev: nei og atter nei. Og jeg er en av dem som ser litt ekstra på føttene til folk, med eller uten sko. Tenker aldri at det er negativt eller unormalt at noen har store størrelser: Det normale er jo at folk har forskjellige størrelser og fasonger fra topp til tå, og det er jo bare positivt. :)

Dum kommentar av den ansatte, og dessuten en dårlig butikk som bare har opp til str. 40 i damesko. Akkurat dét er faktisk ikke normalt.

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke være flau over noe en ikke kan gjøre noe med. At noen har storer føtter, er ingenting andre skal bry seg med

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...