Gå til innhold

Trent og trent og trent, ORKER IKKE MER!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel dame på 30 her, 167 cm og ca 50kg. har løpt og trent i en årrekke for å opprettholde vekten og dermed fasongen. Kunne i utgangspunktet veid mer, men problemet er at alt legger seg på baken slik at det kun er denne som blir fyldig og bred, ellers er jeg ganske tynn. Jeg er ikke fornøyd med denne fasongen i det hele tatt, men nå orker jeg ikke opprettholde kroppen slik at hele meg er tynn inkludert rumpen.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, misliker virkelig den brede rumpa, men orker ikke trene og trene og gå på diett slik jeg har gjort til nå.

Anonymkode: 23893...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenerest sannsynlig ikke riktig - det beste for å endre kroppsfasongen slik man ønsker den er tung styrketrening. Ved å trene tung styrke vil rumpemusklene dine vokse og deretter forbrenne mer. Du vil oppnå slankere lår og rumpe samt fast og stram hud.

Anonymkode: d3be7...fcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenerest sannsynlig ikke riktig - det beste for å endre kroppsfasongen slik man ønsker den er tung styrketrening. Ved å trene tung styrke vil rumpemusklene dine vokse og deretter forbrenne mer. Du vil oppnå slankere lår og rumpe samt fast og stram hud.

Anonymkode: d3be7...fcb

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

men da synes jeg du bør føle deg heldig. Hadde jeg vært deg ville jeg heller forsøkt å bygge den med knebøy osv :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kognitiv terapi for å godta kroppen sin som den er og være glad i den, sånn at du kan prioritere ting som er viktige for deg i stedet? Helt sikkert ikke det svaret du vil høre, men dette høres for meg ganske problematisk ut.

Den brede rumpa er jo noe du har arvet gjennom gener, kvinnene i din slekt har sikkert helt lik rumpe. Den rumpa har blitt videreført gjennom generasjoner av elskere - den skal hedres og æres. 

 

Anonymkode: f0338...f1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kognitiv terapi for å godta kroppen sin som den er og være glad i den, sånn at du kan prioritere ting som er viktige for deg i stedet? Helt sikkert ikke det svaret du vil høre, men dette høres for meg ganske problematisk ut.

Den brede rumpa er jo noe du har arvet gjennom gener, kvinnene i din slekt har sikkert helt lik rumpe. Den rumpa har blitt videreført gjennom generasjoner av elskere - den skal hedres og æres. 

 

Anonymkode: f0338...f1c

De andre i familien har en fin og velproporsjonert rumpe og kropp, jeg en mislykket versjon av spareformen.

Men takk for forsøk på oppmuntring :) 

Anonymkode: 23893...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

Du kan trene styrke i hele kroppen. Muskler krever mer energi og øker da forbrenningen din, så du kan spise mer uten å stresse så mye med dietter. Ellers er vi alle forskjellige, legger på oss forskjellige steder og har ulik kroppsform, man må bare godta det selv om man skulle ønske det var annerledes. Man kan dessverre ikke punktslanke, men med styrketrening kan man over tid forme kroppen litt mer som man ønsker. Det er bare et forslag. 

Skjønner at du er dritt lei, og det høres veldig stressende ut som du har holdt på med trening og diett. Trener du det samme hver gang eller har du forsøkt nye treningsmetoder eller saltreninger osv som gir litt mer glede av å holde på? 

Anonymkode: 0b207...df5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan trene styrke i hele kroppen. Muskler krever mer energi og øker da forbrenningen din, så du kan spise mer uten å stresse så mye med dietter. Ellers er vi alle forskjellige, legger på oss forskjellige steder og har ulik kroppsform, man må bare godta det selv om man skulle ønske det var annerledes. Man kan dessverre ikke punktslanke, men med styrketrening kan man over tid forme kroppen litt mer som man ønsker. Det er bare et forslag. 

Skjønner at du er dritt lei, og det høres veldig stressende ut som du har holdt på med trening og diett. Trener du det samme hver gang eller har du forsøkt nye treningsmetoder eller saltreninger osv som gir litt mer glede av å holde på? 

Anonymkode: 0b207...df5

Jeg har forsøkt alt mulig av trening. Og rumpen har for mye fett til at den former seg. Trener jeg styrke blir jeg svært sulten og legger på meg enda mer på baken.

Anonymkode: 23893...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vekter. Det du trenger er en sykkel.

har en sommer syklet til/fra jobb hver dag, aldri hatt så fine lår og rumpe som da. 

Anonymkode: 2d362...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke vekter. Det du trenger er en sykkel.

har en sommer syklet til/fra jobb hver dag, aldri hatt så fine lår og rumpe som da. 

Anonymkode: 2d362...b65

Har drevet mye med spinning/sykling inne, men kan prøve ute i sommer.

Anonymkode: 23893...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

e andre i familien har en fin og velproporsjonert rumpe og kropp, jeg en mislykket versjon av spareformen.

Men takk for forsøk på oppmuntring :) 

men hva eksakt mener du med mislykket form?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke inn å ha stor rumpe da? Virker jo sånn at jo større, jo bedre....

Anonymkode: 9e735...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt alt mulig av trening. Og rumpen har for mye fett til at den former seg. Trener jeg styrke blir jeg svært sulten og legger på meg enda mer på baken.

Anonymkode: 23893...4f7

Det tar tid å bygge muskler, men vanligvis så vil det jo være slik at om du utvikler litt mer muskler i lår og legger, så vil jo rumpa se mindre ut i forhold. Er du sikker på at du ikke rett og slett har sett deg litt blind på dette og oppfatter rumpa som større enn den faktisk er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

Altså, når en sier "tung styrketrening", så menes tung for DEG og din kropp. Og spiser du nok så vil hva som defineres som "tungt" sannsynligvis øke raskt. Med 50 kg og 167 cm så høres det helt feil ut om du skal krympe rumpa for å bli mer "velproporsjonert", du bør vel heller bygge muskler ellers (og på rumpa). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

Tung styrketrening betyr ikke at man begynner med å løfte 100kg. Er du utrent begynner du gjerne med 1- 1,5 kg vekter. Det skal være så tungt at du bare klarer få løft før du merker det i musklene. Det tar sånn ca 7 min x armer + bein/ rumpe. Du kan trene sånn 10min eller 20min hver dag og få en sterk kropp. Du kan for eks trene rumpe og bein 10min en dag og armer 10 min neste dag. 

Når det gjelder diett trenger du ikke ha sånn streng diett. Kosthold handler mer om vaner. Om du blir vant til å spise mye grønt, nøtter, linser (linser er kjempebra for trening da de er lettfordøyelige og næringsrike), kanskje proteinpulver om du foretrekker det, og evt smoothies om du liker det. Handler bare om å kjøpe inn masse sunn mat og spise det, istedetfor å kjøpe inn kjøttdeig, pølser, posesupper, bakeingridienser, meieriprodukter av dårlige typer osv. Gjerne unngå å kjøpe inn fettrike matvarer som smør og ost, det ender man veldig lett med å overspise av. Ha litt olivenolje eller rapsolje til steking. 

Dess nærmere råvaren maten du lager er, dess sunnere som regel. Bedre å koke tomater, enn å kjøpe tomatsuppe på pose for eks.

Anonymkode: 1701f...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er begrennst hvor tyngt jeg klarer etetrsom resten av kroppen er tynn, jeg har ikke noe lår, kun rumpe.

Anonymkode: 23893...4f7

Tung styrketrening vil si at du ikke orker mer enn maks en repetisjon til når du er ferdig med settet ditt. For noen er det 20 kg som må til, for andre er det 100 kg, begge deler er tung styrketrening. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt alt mulig av trening. Og rumpen har for mye fett til at den former seg. Trener jeg styrke blir jeg svært sulten og legger på meg enda mer på baken.

Anonymkode: 23893...4f7

Da spiser du nok feil. Ja, man blir mer sulten, men man må fylle på med riktige matvarer når man skal bygge. Spis deg mett på proteiner og sunt fett og legg til karbohydratene rundt trening, nå mener jeg ikke at du skal være fanatisk, men som en huskeregel. Alle kan bygge rumpe, men den kommer lettere for noen. Jeg har selv holdt på i flere år, men gikk på noen p-piller som ødela både muskelbygging og fettforbrenning, så det har skyti i gang etter at jeg stoppet på de i år. Kan være noe sånt som gjør at du ikke bygger også. Støtter også forslaget om sykkel, sykling bygger rumpe! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale jillian michaels killer buns and thighs. Den er kjempe bra. Den brenner godt i rumpe og lår. Tar ca 1-2 uker til du begynner å se resultater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke poppis med store rumper for tiden? Du er heldig, hos meg går det rett til magen

Anonymkode: 5b43f...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...