Gå til innhold

Sverige tar nå og fokuserer på Russland som fiende enn å take problemer innad.


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

Om folk har fulgt med i svensk politikk, så er Russland fiende uno 1 og hvor god div politikere er mot immigranter. Tror det kommer på at Sosial demokratene og moderatorene nå innfører SD politikk og de unektelige problem områdene i Sverige. Så de flytte fokuset til noe annet så appell til nasjonalisme og utenfor fiende, det som å se en parodi på sovjet som skjer nå. 

Denne bladet ble sent til 4,8 millioner hustander i Sverige. 

1625.jpg

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg googlet litt nå, og det kom opp ulike artikler om at de i Sverige øker beredskap hos nødetatene, så vel som Forsvaret. 

Jeg tenker det er bra at Sverige ruster opp, både med Russland som nabo i Østersjøen, og med den økende stressede innenrikssituadjonen. Det ene utelukker ikke det andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, rart det der Sverige som Ikke medlem i Nato ikke har blitt angrepet av Russland enda, var det ikke slikt at Russland angrep alle land som ikke var med i Nato? :sjokkert:

Er nok litt vel mye Russland hysteri, ja Nato gir oss en følelse av beskyttelse men jeg tenker det at et godt naboskap og diplomati er det som skal til for å ha det rolig i nabolandene. Nå sier jeg ikke akkurat at Russland ikke er aggressiv, for det er landet. Men det er jo litt hysterisk å måtte mene at Russland har makt nok til å ta over hele Ukraina, de baltiske stater og Skandinavia.

Det høres jo overhodet ikke realistisk ut, men som sagt skjønner jeg forståelsen av å være med i Nato for å styrke følelsen av sikkerhet samtidig som Russland oppfører seg aggressivt i Ukraina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Madame Butterfly said:

Jeg googlet litt nå, og det kom opp ulike artikler om at de i Sverige øker beredskap hos nødetatene, så vel som Forsvaret. 

Jeg tenker det er bra at Sverige ruster opp, både med Russland som nabo i Østersjøen, og med den økende stressede innenrikssituadjonen. Det ene utelukker ikke det andre. 

Sverige må bruke mange år på ruste opp og lære opp nye offiserer, siden militæret er nedrustet og nærmest ikke eksisterende. De var satt inn til å beskyte grensen i 2015 men måtte "avlyse misjonen" siden mangel "effekter og personelt". 

Russland er en ikke trusel siden de ikke har råd eller folk til å ha en invasjon, de har missiler og "asymmetrisk" mottiltak elles ikke. Om du tenker full krig så har Sverige allerede tapt. Russland er en fiktiv fiende og har ingen grunner til å true Sverige. Russland som har faktisk strakt ut armen til Sverige og Norge flere ganger nå der vi er omtalt som økonomiske partnere. 

Jeg sier ikke at Russland er fint og alt fungerer, men de har av eskalert de fleste geopolitiske hot spots og er mest opptatt i å ha gode økonomiske relasjoner med vesten enn å gå til bake til en kald krig. Russland har geopolitiske mål som suverenitet i Russland og sikre "strategiske" interesserer, same som Norge og Sverige. Russland har klare grenser hva de tolererer som Georgia der russiske statsborgere ble harselert og ofret på altret for stormanns galinger ambisjoner. Du har Ukraina konflikten der både Usa og i langt mindre grad Russland tullet der, om et økonomisk spørsmål. Der USA neo konservative Victoria Nutland puttet inn faktiske Neo nazister inn i makt posisjoner, og Russland tok inn flyktinger og tok over Krimera. Russland har harde grenser som de beskyter og de spiller tit for tat. 

Så jeg finner det helt hysterisk og til det punktet at det blir dobbel tenking at Russland er faktisk en reel trusel mot Sverige at det blir komisk. Russland har mulighet til ødelegge Sverige og knuse infrastrukturen, men å drive en propaganda krig og haking krig mot Sverige nei det er for dumt. Nei Sverige prøver å flytte fokuset ifra de interne problemene de har med si at Russland er bak hver enste stein og busk for å skjule det utrolige og enorme problemene som politikere og faktisk media har skapt.                

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke uttalt meg, for jeg kan ikke nok om Russland eller Russland-Sverige til å gjøre det. Som sagt var ulike artikler som kom opp link til på Google. 

Tenker allikevel at opprustning av beredskap kan være greit for dem, da de så uansett har interne problemer. Der er temmelig krise med alle disse skytingene, maskingevær, håndgranater, og bomber en får listet opp. Det er ikke tegn på et trygt samfunn. Og så var det dette om at statsministeren ikke utelukket å sette inn militæret i kriminalitetsbekjempelse. Det er egentlig helt krise. 

Det er vårt nabo land, og etter min mening er det underrapportering av dette i NRK. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PussLe skrev:

Hm, rart det der Sverige som Ikke medlem i Nato ikke har blitt angrepet av Russland enda, var det ikke slikt at Russland angrep alle land som ikke var med i Nato:sjokkert:

Nei det tror jeg er noe du har funnet på selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Apostelen

Den beste måten å få folk til å glemme problemene i et land er å skape en ikke eksisterende fiende utenfra. Dette er noe politikere og monarker har drevet på med i år tusener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Apostelen said:

Den beste måten å få folk til å glemme problemene i et land er å skape en ikke eksisterende fiende utenfra. Dette er noe politikere og monarker har drevet på med i år tusener.

Det kan også være et skalkeskjul for ikke å gå ut med den egentlige årsaken til opprustning av Forsvaret. I seg selv er en slik tilnærming ikke bra i et demokrati, men det kan ikke utelukkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes knapt et annet land som er så Politisk Korrekt som Sverige. Jøye meg altså. De prøver å slukke brannen de har selv påført landet med å ta inn så mange muslimer, med å få folket til å tro at det dreier seg om Russland. Russland er langt mindre en fiende enn det de allerede har med åpne armer tatt inn i landet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...