Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Diskusjon om Facebook-gruppen "Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet". Man skal ikke diskutere barnevernet i denne tråden.

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«En mor sitter aleine på denne dagen. Så får hun en sms fra fostermor, som sender henne et bilde av hennes to barn, som er tydeligvis overlykkelige for å dele en is, å gratulerer henne med dagen. Hva faen feiler det fosterforeldre? Eier dem ingen antenner?»

Hvorfor er dette ille? Jeg ville blitt veldig glad om jeg fikk et bilde av barna mine, dersom jeg av forskjellige grunner ikke kunne feire med dem. Hva mener hun hadde vært bedre, at man ignorerer den biologiske familien og ikke melder dem?

Anonymkode: 8abde...ff3

Jeg også. Det viktigste er at barna er glade. Mine følelser er faktisk ikke viktige i en sånn sak

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usammenhengende betekning fra et gruppemedlem..

.
EN BETEKNING
.
Er det ikke en stor nok utfordring å vokse opp som barn i dette landet,  har ikke foreldre oppgaver og gjøremål nok i dagliglivets mangfoldige gjenvordigheter?

Burde ikke familiene fått støtte og oppmuntring i sitt strev og sin møye for barn og hjem?

.
 - - at ikke barnehager, skoler, lærere og andre stygge ulver   -  gjennom barnevernet -    I  TILLEGG  skal komme inn med pisken sin, plage, kreve, mobbe og regelrett ødelegge  ??
.
Hvem har gitt dem mandat til denne onde, djevelske, kriminelle jobben?
.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

forskjellsnorge? Neida. Det er jo bare late folk som går på nav så da får dem bare skylde seg sjøl at dem ikke har en ærlig jobb som fosterhjem?

Kommunens veiledende sats til konfirmasjon

Trondheim 5.000 kr
Bergen 3.950 kr
Oslo ?
Kristiansand 5.000 kr
Stavanger 5.000 kr, + 1.000 kr for presang

Jeg skjønner ikke sammenhengen. Får de som er fosterhjem store summer til konfirmasjonen til fosterbarna av barnevernet? :klo: 

 

Gå inn folkens å les kommentarene!! Hårreisende  



Det linkes til TV2 Nyhetene på Facebook og kommentarene under denne saken: https://www.tv2.no/nyheter/9862916/

I saken så står det blant annet følgende om 17-åringen (som ihvertfall har bodd på institusjoner siden han var 15 år): 

 

Han har sittet i varetekt fram til rettssaken, og i denne tiden har han flere ganger vært voldelig. Han har også kommet med flere trusler om å drepe eller voldta de ansatte og barna deres. De ansatte i fengselet sier også at han ofte snakker høyt med seg selv.

............................. 

Underveis i rettssaken kommer det fram at psykologer i fengselet, der 17-åringen har sittet i varetekt, mener han har barneautisme. De sakkyndige i retten støtter denne diagnosen og mener at tiltalte også er lettere psykisk utviklingshemmet i rettslig forstand.


Jeg har bare bladd meg kjapt igjennom, men mange er rasende over at 17-åringen ikke straffes hardere. Jeg lurer på om det er han mener er hårreisende? 

Under saken så er det følgende kommentarer: 

 

Dette er (utdannelsen)bv barn får de skaper desperate barn som gjør desperate handlinger !Det kan ramme Hvem som helst Og bv ønsker stadig flere FOR DET ER IKKE DE SOM BLIR STRAFFET!

 Bv ansatte burde blitt stilt for en domstol for de tar ikke vare på ungdom som blir voldelig skjønner ikke at våre politikere godtar at barna blir drapmarskiner som går til angrep på uskyldige mennesker.

Jeg syns det er litt spesielt å skylde på barnevernet for det som han har gjort. Mange møter en vanskelig skjebne uten at de knivstikker noen 41 ganger. Om vi skal begynne å diskutere om barnevernet har gitt han manglende oppfølgning, så må vi først finne ut av når barnevernet tok over ansvaret for gutten. Artikkelen opplyser ikke om det. 

I artikkelen så blir blant annet dette nevnt om 17-åringen:

 

Politiets gatepatrulje er en sivil enhet som jobber forebyggende overfor unge kriminelle under 18 år i Oslo. Men nå er de fortvilet og mener at verken de eller barnevernet har verktøyene som trengs for å holde de farligste ungdommene borte fra gata.

Bresil og hans kolleger kjenner godt til 17-åringen. Han er en såkalt gjenganger, og Bresil er ett av 25 vitner mot ham under rettssaken. Der forteller han at politiet i Oslo har registrert 17-åringen hele 175 ganger siden han var 14 år, og at de har sendt 40 bekymringsmeldinger til barnevernet.

Anonymkode: 9c7c3...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: 9c7c3...52a

Herregud. Her ble det rot med sitatboksene. :skratte:

De små sitatboksene inni den kjempestore er klippet ut fra artikler eller fra Facebook. 

Anonymkode: 9c7c3...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det de mener er at barnet var et vanlig barn, som hadde autisme, men så ble barnet og familien terrorisert av barnevernet, og derfor førte det til at han gjorde de handlingene. De evner ikke å se konteksten. ALT er barnevernets feil. 

Anonymkode: 8abde...ff3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at flere som er medlemmer av den gruppa hadde gjort lurt i å melde seg ut. Det gagner ikke saken deres å støtte opp pm drapstrusler og uthenging og i tillegg utlevering av barns opplysninger.  

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Emmelise skrev:

Reflektert.  /sarkasme

bvsitat.jpg

Det er skammelig at de sammenlikner barnevernet med nazistenes handlinger under andre verdenskrig. Jeg tror det er litt forskjell på å bli gasset ihjel i en konsentrasjonsleir og å bli fratatt barna sine.

De forstår tydeligvis ikke at de ikke vinner en sak ved å komme med slike uttalelser. De gjør det derimot vanskeligere å få en sak om gjenforening igjennom

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Barnevernet burde omdøpe til barnefaren INGEN TING ER FARLIGERE OG DØDLIGERE ENN BV (140)DØDE BV BARN HVERT ÅR GRØSS!!

-Det Lyser av Onskap i ansiktet !Rett og slett Ubehagelig å se på Bv Hetser familier og barn ,men tåler Altså ikke å bli Hetset selv?DE HAR JO BEDT OM DET!Der går en grense for hva mennesker tåler Og den grensen blir overtrådt når man gjør barna fortred Da trer Forsvarsmekanismen inn for fullt !Og dette viser jo bare at foreldrene har barna sine KJÆREST PÅ JORDEN! Så ja ja så lenge bv hester familier får de det samme tilbake ! Overasket?????

-Det er slik barnevernet, regjeringemn, og politiet vil ha det, det er deres festlige interesser, og delikatesse! En skammens system, hele nettyverk kostebinderiet! For sannheten er den, at dersom dem ikke vil ha det slik, hadde de satt alt inn på å, både forhindre og å stoppe slik ondskap!

Direkte sitat fra gruppen

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er skammelig at de sammenlikner barnevernet med nazistenes handlinger under andre verdenskrig. Jeg tror det er litt forskjell på å bli gasset ihjel i en konsentrasjonsleir og å bli fratatt barna sine.

De forstår tydeligvis ikke at de ikke vinner en sak ved å komme med slike uttalelser. De gjør det derimot vanskeligere å få en sak om gjenforening igjennom

Helt sant. Tviler ikke på at det må være steintøft å miste barna sine, men ved å legge ut slike ting på denne gruppa bekrefter de vel bare at de ikke er helt stabile...

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Barnevernet burde omdøpe til barnefaren INGEN TING ER FARLIGERE OG DØDLIGERE ENN BV (140)DØDE BV BARN HVERT ÅR GRØSS!!

-Det Lyser av Onskap i ansiktet !Rett og slett Ubehagelig å se på Bv Hetser familier og barn ,men tåler Altså ikke å bli Hetset selv?DE HAR JO BEDT OM DET!Der går en grense for hva mennesker tåler Og den grensen blir overtrådt når man gjør barna fortred Da trer Forsvarsmekanismen inn for fullt !Og dette viser jo bare at foreldrene har barna sine KJÆREST PÅ JORDEN! Så ja ja så lenge bv hester familier får de det samme tilbake ! Overasket?????

-Det er slik barnevernet, regjeringemn, og politiet vil ha det, det er deres festlige interesser, og delikatesse! En skammens system, hele nettyverk kostebinderiet! For sannheten er den, at dersom dem ikke vil ha det slik, hadde de satt alt inn på å, både forhindre og å stoppe slik ondskap!

Direkte sitat fra gruppen

Anonymkode: 2998d...0c4

Å herlighet.... selvinnsikten på den gruppa.... 🙈

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Barnevernet burde omdøpe til barnefaren INGEN TING ER FARLIGERE OG DØDLIGERE ENN BV (140)DØDE BV BARN HVERT ÅR GRØSS!!

-Det Lyser av Onskap i ansiktet !Rett og slett Ubehagelig å se på Bv Hetser familier og barn ,men tåler Altså ikke å bli Hetset selv?DE HAR JO BEDT OM DET!Der går en grense for hva mennesker tåler Og den grensen blir overtrådt når man gjør barna fortred Da trer Forsvarsmekanismen inn for fullt !Og dette viser jo bare at foreldrene har barna sine KJÆREST PÅ JORDEN! Så ja ja så lenge bv hester familier får de det samme tilbake ! Overasket?????

-Det er slik barnevernet, regjeringemn, og politiet vil ha det, det er deres festlige interesser, og delikatesse! En skammens system, hele nettyverk kostebinderiet! For sannheten er den, at dersom dem ikke vil ha det slik, hadde de satt alt inn på å, både forhindre og å stoppe slik ondskap!

Direkte sitat fra gruppen

Anonymkode: 2998d...0c4

Helt utrolig at det går an! De ødelegger for barna sine med denne type hatefulle ytringer. Stakkars barn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsfraskrivelse og mangel på selvinnsikt pågår i beste velgående; 

BV tar jo barn pga mangel på blikk kontakt og litt for tykke brödskiver,foreldres tannhelse og "mangel på foreldreevner" eller hva de kaller det.....Og favoritten "MULIG fremtidig omsorgssvikt"......Selvom det ikke finns tegn på omsorgssvikt der og da...

ja det er som et innlegg på siden at det var bilde av et barn med nesten alle tennene var ferdige, råtnet bort så stå det at tannlegene som ikke rapporterte dette til BV var en skandale, de måtte bli flinkere til å rapportere. Ja selv slikt skal ikke være nok til å ta barn fra noen, da skal opplæring være det rette, men det er nok lettere for BV å bare ta barn.

Ja men dårlige tenner  kan være en tannsykdom eller annen sykdom ,Barn blir Uansett Ikke bedre med å taes bort fra bv Hadde de vært seriøse så hadde de visst dette for leeenge siden Visst barnet lider under omsorgsvikt i hjemmet Så Skal Øvrig Slekt Spørres!!!Det er det Beste for barnet !!MEN DET ER IKKE BV INTRISERT I  DE ER BARE ØDELEGGENDE OG DE SOM ER SERIØSE OG GLAD I BARN BLIR FRYSSET UT !!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Reflektert.  /sarkasme

bvsitat.jpg

Dette vitner om dumskap og intet annet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er skammelig at de sammenlikner barnevernet med nazistenes handlinger under andre verdenskrig. Jeg tror det er litt forskjell på å bli gasset ihjel i en konsentrasjonsleir og å bli fratatt barna sine.

De forstår tydeligvis ikke at de ikke vinner en sak ved å komme med slike uttalelser. De gjør det derimot vanskeligere å få en sak om gjenforening igjennom

Det er gjerne like så greit at de spolerer sin egen sak da de ikke er egnet som foreldre. Oppegående mennesker oppfører seg ikke slik. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et lite gjennomtenkt innlegg fra et gruppemedlem;

«fosterbarna behandles som en soffa. Når dem ikke lenger står i stil til interiøret, kastes dem ut.»

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forstår ikke helt det "normale" livet. De kommuniserer på sitt eget språk

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre barn ble savnet fra en barnehage i dag da de ville ut og leke utenfor BHGs område. Et gruppemedlem kom frem til denne teorien. Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom uttalelsen og denne hendelsen.. 

Det er nok en grunn til at barnevernet pusher på barnevernet på foreldrene så fort.
I en god del av tilfellene kan det være for å dekke over egen inkompetanse for å slippe å stå til ansvar for svikt de selv har begått.
Dette har jo blitt vanlig i nesten alle offentlige instanser nå.
Lure seg unna ansvar.
Bruke de midlene de kan for å oppnå det.
Det er altfor mye svikt i systemet også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...