Gå til innhold

Barnet mitt så pappaens kjønnsorgan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt merkelig at alle virker så himmelfallen over dette og at ts får så krasse svar. Det er faktisk ikke i alle familier at det er vært vanlig at man ser forelder av det andre kjønn naken. I min familie var ikke det normalt og selv om jeg ikke selv hadde reagert om mitt barn på 15 mnd hadde sett mannen min naken så er det ikke så rart at noen kan lure på det når man ikke selv har vokst opp slik. 

Anonymkode: 877cc...ca2

Takk for forståelsen.. 

Jeg lurte virkelig på dette, har virkelig ikke peiling. Vi viste jo heller ikke reaksjonen vår til jenta vår, selvom enkelte her mener jeg er hysterisk. Skjønner ikke helt greia med at man ikke får stille spørsmål ved egne hendelser at er dette egentlig ok?  

Ts

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig til planlegging da? 😂 Jeg tror pappaen er like god til å finne løsninger på slikt enn hva jeg er. Da får hun bli med mormor eller en av de andre damene i storfamilien?;)

Anonymkode: b42a2...183

Pappa her i huset hadde med både sønn og datter til badeland, de dusja og skifta i herregarderoben fram til de møtte meg. Da tok jeg med datteren i damegarderoben. Fram til hun var 5 år var hun med i herregarderoben. Helt uproblematisk. Far i huset dusjer naken og ungene går på do samtidig om de ønsker det. Ungene er nå tenåringer og ingen av de hever et øyebryn om de ser far naken, sånn har det vært i alle år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barnet ikke kan gå i garderoben alene? Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben! 

Anonymkode: b42a2...183

Jo det kan man gjøre. Jeg var med min far på svømming en dag i uken og dusjet i herregarderoben frem til jeg var 7-8 år. Hadde det vært annerledes om det var en liten gutt som ble med mamma i damegarderoben? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene her, men et råd fra pedagog med mange års erfaring og flere kurs innen barns seksualitet:

Det viktigste du kan gjøre for barnet ditt ift utvikling av seksualitet er å ha et naturlig forhold til nakenhet. Forklar henne hva kjønnsorganene heter på lik linje som andre kjønnsorganer. Når hun spør om hvordan barn blir til o.l, svar ærlig. Når dere snakker om indre organer, la livmor og eggstokker bli en like naturlig del som hjerte og magesekk.

Barn som er vokst opp med usikkerhet og skam ift kropp, har færre forutsetninger for å si ifra f.eks ved overgrep. Forskning viser også at disse barna i tenårene er usikre og nysgjerrige og dermed debuterer tidligere.

Anonymkode: 04cfa...956

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barnet ikke kan gå i garderoben alene? Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben! 

Anonymkode: b42a2...183

Jo? Jeg ser stadig smågutter i damegarderoben, og var selv med pappa i herregarderoben i svømmehallen som liten. Det går helt fint.

Anonymkode: 1ee10...31b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg noe med. Jeg personlig hadde ikke latt jenta mi inn i en herregarderobe. 

Anonymkode: b42a2...183

Hvorfor ikke? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere kauker seg opp? Som skrevet over var vi usikre på dette, hva som er greit og ikke. Verken jeg eller mannen viste noe reaksjon foran datteren vår, og vi beholdt selvsagt roen. Er det virkelig ikke greit å stille spørsmål ved hendelsen engang? 

Fordi vi ikke er komfortable med mye nakenhet har datteren vår en mørk fremtid i vente fyllt med skam og dårlig selvtillit? Jeg kan virkelig ikke huske å ha vært skamfull over kroppen min, har faktisk ganske god selvtillit. Og det selvom jeg ikke har sett mamma og pappa nakne jevnlig frem til jeg ble 10 år! Kan faktisk ikke huske å ha sett dem nakne. Vi er vokst opp forskjellig, men tydeligvis er alt min feil og jeg skader ungen min ved å ikke forandre alt av verdier og meninger, og ikke gjøre ting jeg er komfortabel med. Wtf.. 

Jeg beklager for at mange tar dere nært av dette.. 

Men helt ærlig, folk er forskjellige. Her er ikke nakenhet noe vi må sette på dagsplan. Ingen av oss er komfortable med å kle oss nakne i andre situasjoner enn det vi allerede gjør. 

Tviler sterkt på at datteren min er ødelagt for livet med denne hendelsen. Tviler sterkt på at hun blir ødelagt for livet om det ikke blir fler av disse hendelsene heller. 

Jeg synes veldig mange her angriper meg for å ha spurt et slikt "dumt" spørsmål, og det beklager jeg ikke. Mye av det jeg leser her gjør meg sjokkert. Jeg hadde aldri trudd at det er vanlig at foreldre går nakne foran barna. Likevel veit jeg at skjer det en glipp, er ikke det verdens ende. Men man trenger for pokker ikke vise det frem med vilje heller. 

Men da veit jeg det. Fint at hun er såpass liten at hun mest sannsynlig glemmer hele hendelsen. Tydelig er det ikke bare her en slik glipp har skjedd. Dette er noe alle barn ser, noen oftere enn andre. Men ikke kom og fortell meg at vi er hysteriske og jeg ødelegger henne. Makan. 

Håper admin bare sletter hele greia. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Occulta skrev:

Jo det kan man gjøre. Jeg var med min far på svømming en dag i uken og dusjet i herregarderoben frem til jeg var 7-8 år. Hadde det vært annerledes om det var en liten gutt som ble med mamma i damegarderoben? 

Det er veldig spesielt. Mest sannsynlig har du ikke tatt skade av det. Men det finnes mange pedofile og jeg har ikke tillit til fremmede. Mannen har sagt at han aldri vil ta med henne i noe herregarderobe, mange menn er skitne. 

Så her velger vi å ikke gjøre det. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi barnet ikke kan gå i garderoben alene? Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben! 

Anonymkode: b42a2...183

Jo det gjør man. Det er helt normalt at man har med seg barna sine i egen garderobe frem til at de er gamle nok til å gå i garderoben alene. Akkurat som jeg tar med meg sønnen min på 2år i damegarderoben kan naboen ta med seg dattera si på 2år i herregarderoben, ingen reagerer på det (kanskje med unntak av deg og mannen din). Og ungen setter like mye pris på en tur i bassenget uansett hvilken garderobe han må igjennom på turen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tirben skrev:

Hvorfor ikke? 

Jeg har ikke tillit til fremmede menn, og kan ikke stole på at noen av dem har rene tanker. Jeg vet at det finnes mange pedofile, og vil ikke at de skal ha muligheten til å se. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere kauker seg opp? Som skrevet over var vi usikre på dette, hva som er greit og ikke. Verken jeg eller mannen viste noe reaksjon foran datteren vår, og vi beholdt selvsagt roen. Er det virkelig ikke greit å stille spørsmål ved hendelsen engang? 

Fordi vi ikke er komfortable med mye nakenhet har datteren vår en mørk fremtid i vente fyllt med skam og dårlig selvtillit? Jeg kan virkelig ikke huske å ha vært skamfull over kroppen min, har faktisk ganske god selvtillit. Og det selvom jeg ikke har sett mamma og pappa nakne jevnlig frem til jeg ble 10 år! Kan faktisk ikke huske å ha sett dem nakne. Vi er vokst opp forskjellig, men tydeligvis er alt min feil og jeg skader ungen min ved å ikke forandre alt av verdier og meninger, og ikke gjøre ting jeg er komfortabel med. Wtf.. 

Jeg beklager for at mange tar dere nært av dette.. 

Men helt ærlig, folk er forskjellige. Her er ikke nakenhet noe vi må sette på dagsplan. Ingen av oss er komfortable med å kle oss nakne i andre situasjoner enn det vi allerede gjør. 

Tviler sterkt på at datteren min er ødelagt for livet med denne hendelsen. Tviler sterkt på at hun blir ødelagt for livet om det ikke blir fler av disse hendelsene heller. 

Jeg synes veldig mange her angriper meg for å ha spurt et slikt "dumt" spørsmål, og det beklager jeg ikke. Mye av det jeg leser her gjør meg sjokkert. Jeg hadde aldri trudd at det er vanlig at foreldre går nakne foran barna. Likevel veit jeg at skjer det en glipp, er ikke det verdens ende. Men man trenger for pokker ikke vise det frem med vilje heller. 

Men da veit jeg det. Fint at hun er såpass liten at hun mest sannsynlig glemmer hele hendelsen. Tydelig er det ikke bare her en slik glipp har skjedd. Dette er noe alle barn ser, noen oftere enn andre. Men ikke kom og fortell meg at vi er hysteriske og jeg ødelegger henne. Makan. 

Håper admin bare sletter hele greia. 

Anonymkode: b42a2...183

Men hvorfor svarer du ikke på spørsmålene? 

Hvorfor får ikke datteren din være i herregarderoben? 

Har aldri du dusjet eller badet med dine foreldre enten i badekar eller svømmehall?

Er det noe annerledes hvis dere hadde hatt en sønn? Hadde du ikke tatt han med i damegarderoben eller badet/dusjet med han? 

Anonymkode: 829be...d0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, heipådegsann skrev:

Jo det gjør man. Det er helt normalt at man har med seg barna sine i egen garderobe frem til at de er gamle nok til å gå i garderoben alene. Akkurat som jeg tar med meg sønnen min på 2år i damegarderoben kan naboen ta med seg dattera si på 2år i herregarderoben, ingen reagerer på det (kanskje med unntak av deg og mannen din). Og ungen setter like mye pris på en tur i bassenget uansett hvilken garderobe han må igjennom på turen.

Bare fordi dere gjør det, betyr ikke det at alle skal gjøre det. Snakk om generalisering. Jeg personlig hadde ikke reagert om det kom en liten gutt på to år inn i kvinnegarderoben. Mannen hadde heller ikke reagert om det kom ei lita jente inn heller. Hva vi velger å gjøre hos oss er en helt annen sak. At det er et problem at vi ikke påtvinger noe som føles ukomfortabelt for oss, det er ganske betenkelig. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tillit til fremmede menn, og kan ikke stole på at noen av dem har rene tanker. Jeg vet at det finnes mange pedofile, og vil ikke at de skal ha muligheten til å se. 

Det finnes mange voldtekstmenn der ute også og mange voldtekter skjer i nære relasjoner. Vil du nekte datteren din å ha kompiser når hun vokser opp av frykt for at hun kanskje kan bli voldtatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere kauker seg opp? Som skrevet over var vi usikre på dette, hva som er greit og ikke. Verken jeg eller mannen viste noe reaksjon foran datteren vår, og vi beholdt selvsagt roen. Er det virkelig ikke greit å stille spørsmål ved hendelsen engang? 

Fordi vi ikke er komfortable med mye nakenhet har datteren vår en mørk fremtid i vente fyllt med skam og dårlig selvtillit? Jeg kan virkelig ikke huske å ha vært skamfull over kroppen min, har faktisk ganske god selvtillit. Og det selvom jeg ikke har sett mamma og pappa nakne jevnlig frem til jeg ble 10 år! Kan faktisk ikke huske å ha sett dem nakne. Vi er vokst opp forskjellig, men tydeligvis er alt min feil og jeg skader ungen min ved å ikke forandre alt av verdier og meninger, og ikke gjøre ting jeg er komfortabel med. Wtf.. 

Jeg beklager for at mange tar dere nært av dette.. 

Men helt ærlig, folk er forskjellige. Her er ikke nakenhet noe vi må sette på dagsplan. Ingen av oss er komfortable med å kle oss nakne i andre situasjoner enn det vi allerede gjør. 

Tviler sterkt på at datteren min er ødelagt for livet med denne hendelsen. Tviler sterkt på at hun blir ødelagt for livet om det ikke blir fler av disse hendelsene heller. 

Jeg synes veldig mange her angriper meg for å ha spurt et slikt "dumt" spørsmål, og det beklager jeg ikke. Mye av det jeg leser her gjør meg sjokkert. Jeg hadde aldri trudd at det er vanlig at foreldre går nakne foran barna. Likevel veit jeg at skjer det en glipp, er ikke det verdens ende. Men man trenger for pokker ikke vise det frem med vilje heller. 

Men da veit jeg det. Fint at hun er såpass liten at hun mest sannsynlig glemmer hele hendelsen. Tydelig er det ikke bare her en slik glipp har skjedd. Dette er noe alle barn ser, noen oftere enn andre. Men ikke kom og fortell meg at vi er hysteriske og jeg ødelegger henne. Makan. 

Håper admin bare sletter hele greia. 

Anonymkode: b42a2...183

Ok, et lite tips, hvis du faktisk mener det du skriver her, og du ikke troller.

Ikke følg tråden lenger, logg av, og gå og bruk tiden din på noe annet. Du har fått masse svar her. Ta med deg det du føler du trenger, og move on!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor svarer du ikke på spørsmålene? 

Hvorfor får ikke datteren din være i herregarderoben? 

Har aldri du dusjet eller badet med dine foreldre enten i badekar eller svømmehall?

Er det noe annerledes hvis dere hadde hatt en sønn? Hadde du ikke tatt han med i damegarderoben eller badet/dusjet med han? 

Anonymkode: 829be...d0b

Jeg kan svare. Trodde jeg hadde svart tydelig på enkelte spørsmål. 

Datteren min får ikke være med i herregarderoben fordi jeg ikke har tillit til fremmede menn. Jeg vet at det finnes pedofile som jeg ikke vil skal ha muligheten til å se datteren min. 

Jeg har dusjet med moren min i svømmehall. Og badet med pappa i Badekar da jeg var 4 år. Kan ikke huske å ha sett noe private deler. 

Det hadde ikke vært annerledes med en gutt. Hadde fint dusja med ham (sønnen min jo), men pappaen hadde tatt over dusjen fra to års alder. 

Ikke pga at man ikke skal se motsatte kjønns private deler, men fordi hva vi mener er normalt og ikke.. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, padawan skrev:

Det finnes mange voldtekstmenn der ute også og mange voldtekter skjer i nære relasjoner. Vil du nekte datteren din å ha kompiser når hun vokser opp av frykt for at hun kanskje kan bli voldtatt?

Nei barn kan være venner med hverandre.. men jeg synes ikke det er normalt å være venner med gutter når man kommer i en viss alder. Har ikke tenkt å nekte henne noe som helst? Hva har Dette med saken å gjøre?

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor så mange av dere kauker seg opp? Som skrevet over var vi usikre på dette, hva som er greit og ikke. Verken jeg eller mannen viste noe reaksjon foran datteren vår, og vi beholdt selvsagt roen. Er det virkelig ikke greit å stille spørsmål ved hendelsen engang? 

Fordi vi ikke er komfortable med mye nakenhet har datteren vår en mørk fremtid i vente fyllt med skam og dårlig selvtillit? Jeg kan virkelig ikke huske å ha vært skamfull over kroppen min, har faktisk ganske god selvtillit. Og det selvom jeg ikke har sett mamma og pappa nakne jevnlig frem til jeg ble 10 år! Kan faktisk ikke huske å ha sett dem nakne. Vi er vokst opp forskjellig, men tydeligvis er alt min feil og jeg skader ungen min ved å ikke forandre alt av verdier og meninger, og ikke gjøre ting jeg er komfortabel med. Wtf.. 

Jeg beklager for at mange tar dere nært av dette.. 

Men helt ærlig, folk er forskjellige. Her er ikke nakenhet noe vi må sette på dagsplan. Ingen av oss er komfortable med å kle oss nakne i andre situasjoner enn det vi allerede gjør. 

Tviler sterkt på at datteren min er ødelagt for livet med denne hendelsen. Tviler sterkt på at hun blir ødelagt for livet om det ikke blir fler av disse hendelsene heller. 

Jeg synes veldig mange her angriper meg for å ha spurt et slikt "dumt" spørsmål, og det beklager jeg ikke. Mye av det jeg leser her gjør meg sjokkert. Jeg hadde aldri trudd at det er vanlig at foreldre går nakne foran barna. Likevel veit jeg at skjer det en glipp, er ikke det verdens ende. Men man trenger for pokker ikke vise det frem med vilje heller. 

Men da veit jeg det. Fint at hun er såpass liten at hun mest sannsynlig glemmer hele hendelsen. Tydelig er det ikke bare her en slik glipp har skjedd. Dette er noe alle barn ser, noen oftere enn andre. Men ikke kom og fortell meg at vi er hysteriske og jeg ødelegger henne. Makan. 

Håper admin bare sletter hele greia. 

Anonymkode: b42a2...183

Du er faktisk enormt hysterisk. 

Anonymkode: cf7e9...8b7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi dere gjør det, betyr ikke det at alle skal gjøre det. Snakk om generalisering. Jeg personlig hadde ikke reagert om det kom en liten gutt på to år inn i kvinnegarderoben. Mannen hadde heller ikke reagert om det kom ei lita jente inn heller. Hva vi velger å gjøre hos oss er en helt annen sak. At det er et problem at vi ikke påtvinger noe som føles ukomfortabelt for oss, det er ganske betenkelig. 

Anonymkode: b42a2...183

Det er ikke et problem for oss ( og når jeg skriver oss, så mener jeg de av oss som synes dere overdramatiserer dette i stor skala), vi er mer bekymret for hvilke holdninger dere projiserer over i barna dere oppdrar, og hvilke ettervirkninger en slik nærmest paranoid holdning kan ha på barna i det lange løp. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig spesielt. Mest sannsynlig har du ikke tatt skade av det. Men det finnes mange pedofile og jeg har ikke tillit til fremmede. Mannen har sagt at han aldri vil ta med henne i noe herregarderobe, mange menn er skitne. 

Så her velger vi å ikke gjøre det. 

Anonymkode: b42a2...183

Betyr det at mannen din ikke får ta med seg en eventuell sønn heller? Mennesker som tenner seksuelt på barn kan like gjerne tenne på gutter som på jenter. Og, det finnes også kvinner som er pedofile, så faren er jo ikke nødvendigvis borte i kvinnegarderoben.

Anonymkode: 1e1df...5d0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...