Gå til innhold

Barnet mitt så pappaens kjønnsorgan.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seriøst?

Vi dusjer nakne med mini på 2,5. Kropp er naturlig!!

Anonymkode: 1a258...aa1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår du virkelig ikke dette? 

Kan du ikke være litt hyggeligere. Jeg spør faktisk fordi jeg ikke visste. Makan

Anonymkode: b42a2...183

Men hvorfor visste du ikke? Det bør du reflektere over, og kanskje jobbe litt med. Det er litt spesielt å være voksen og ha barn, og ikke vite at det er helt vanlig at barn får se foreldrene sine nakne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Sjokkert over at et barn ser farens kjønnsorgan? Det er da helt normalt å se det. Hva slags forhold skal barnet få til nakenhet hvis det skal bli så stor oppstandelse på grunn av noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det hvis far skal ta med barnet i badeland, da?

Anonymkode: fd67b...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig spesielt, at du ikke tenker at det hadde vært rart nå. Jeg så også mine foreldre nakne som barn, men jeg har ikke sett dem nakne på mange år nå, det hadde føltes veldig merkelig og feil. Jeg er også i 20-årene. 

Anonymkode: 950f2...731

Ville det vært utenkelig å svømme i svømmehall sammen med den av foreldrene dine sin har samme kjønn da? 

Anonymkode: 1e1df...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har barn (og har hatt det i 15 måneder), er det på tide å tenke på dette på do, ved bleieskift, bad, dusj, på-og avkledning osv  som: pappas tiss, mammas tiss, og alle andres tisser. Ikke "slikt", og "kjønnsorgan". Datteren din kommer til å se mange tisser. Forhåpentligvis kommer hun ikke til å se kjønnsorgan i den funksjonen før om en 15 års tid.

Anonymkode: 1c605...06b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår at du blir usikker, faktisk, men jeg har et unaturlig forhold til nakenhet pga seksuelt misbruk som barn. Synes selv det var ubehagelig å se peniser som barn og godt opp i voksen alder, men i dag er det for meg naturlig, i og med at jeg har samboer. Datteren din tok neppe skade av å se mannen din naken, og kanskje gjør dere lurt i å la kropp bli mer naturlig hjemme hos dere, uten at det betyr at dere skal gå rundt nakne hele tiden. 

Men, så klart, dere må jo også selv være komfortable med det selv også, ikke gjør noe dere selv synes er ubehagelig og rart :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir det hvis far skal ta med barnet i badeland, da?

Anonymkode: fd67b...b15

Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben uansett. Da blir hun med meg? 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben uansett. Da blir hun med meg? 

Anonymkode: b42a2...183

Tror den du siterte mente at hvis han skulle ta med datteren alene til badeland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben uansett. Da blir hun med meg? 

Anonymkode: b42a2...183

Så om du dør eller blir syk, eller dere skilles, skal barnet aldri få gå i svømmehall?

Anonymkode: 1e1df...5d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben uansett.

Og dessuten er det nok av fedre som tar med barna sine i svømmehallen. Små barn kan ikke klare seg selv i kvinnegarderoben så det er naturlig at de blir med faren inn så lenge moren ikke er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Marisana skrev:

Jeg forstår at du blir usikker, faktisk, men jeg har et unaturlig forhold til nakenhet pga seksuelt misbruk som barn. Synes selv det var ubehagelig å se peniser som barn og godt opp i voksen alder, men i dag er det for meg naturlig, i og med at jeg har samboer. Datteren din tok neppe skade av å se mannen din naken, og kanskje gjør dere lurt i å la kropp bli mer naturlig hjemme hos dere, uten at det betyr at dere skal gå rundt nakne hele tiden. 

Men, så klart, dere må jo også selv være komfortable med det selv også, ikke gjør noe dere selv synes er ubehagelig og rart :) 

Tusen takk for godt råd. Jeg dusjer jo med barnet på badet, og skifter selvfølgelig foran henne, mest fordi hun følger jo etter meg, og hun er jo ikke bevisst på sånt. Har ingen problemer med det, gjør som jrg alltid gjør, dusjer og tar håndkle når jeg kommer ut..men går ikke rundt naken, jeg synes det er ubehagelig. 

Vi har begge vært usikre på dette hvordan vi skal forholde oss.. var jo bare et uhell liksom.. Ingen av oss er komfortable med å gå naken fra f.eks. badet til soverommet, selvom vi er komfortable i en annen situasjon (sex), og vi har ikke den avslappenhet i forhold til å skifte foran familie osv.. blir bare rart om vi skal implementere avslappenhet for nakenhet nå bare fordi vi har barn, når vi selv ikke er komfortable i så stor grad.. vi vil jo at datteren vår skal være stolt og avslappa ift til egen kropp, men jeg tror det finnes andre veier enn å være fokusert på dette med nakenhet..  

Skjønner godt at man får et litt annet syn på det om man har vært utsatt for misbruk osv, da blir det ikke like avslappet. Jeg er glad du har det bedre nå:) 

Anonymkode: b42a2...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, dette må være en trolletråd? Faren min gikk mye i søvne når jeg var i tenårene - kliss naken. Hentet avisen en gang i søvne også, så mulig nabobarna har blitt traumatisert å går i langvarig terapi den dag i dag. :ninja:

Endret av Bonusmammaen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om du dør eller blir syk, eller dere skilles, skal barnet aldri få gå i svømmehall?

Anonymkode: 1e1df...5d0

Det var da veldig til planlegging da? 😂 Jeg tror pappaen er like god til å finne løsninger på slikt enn hva jeg er. Da får hun bli med mormor eller en av de andre damene i storfamilien?;)

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: det er helt normalt at barn ser foreldrene sine nakne. Det er positivt for unger å få et naturlig og avslappet forhold til nakenhet.

for det andre: hun er 15 måneder... hun vet ikke hva hun har sett og vil ikke huske det

for det tredje: hvorfor sliter du/dere med dette?

selv dusjet og badet jeg med min far frem til jeg begynnte på skolen (frem til ca 8-9år). Tilfeldig og naturlig nakenhet var helt normalt frem til jeg kom i puberteten. Da ble jeg naturlig nok ganske blyg rundt min egen nakenhet. Som voksen er jeg glad for at mine foreldre var avslappet rundt dette med kropp og nakenhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben uansett. Da blir hun med meg? 

Anonymkode: b42a2...183

Så jeg gjør feil som lar får ta med baby på babysvømming mens han har permisjon?

Anonymkode: 609eb...e82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var da veldig til planlegging da? 😂 Jeg tror pappaen er like god til å finne løsninger på slikt enn hva jeg er. Da får hun bli med mormor eller en av de andre damene i storfamilien?;)

Anonymkode: b42a2...183

Hvorfor må det være en kvinne med?

Anonymkode: 609eb...e82

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at alle virker så himmelfallen over dette og at ts får så krasse svar. Det er faktisk ikke i alle familier at det er vært vanlig at man ser forelder av det andre kjønn naken. I min familie var ikke det normalt og selv om jeg ikke selv hadde reagert om mitt barn på 15 mnd hadde sett mannen min naken så er det ikke så rart at noen kan lure på det når man ikke selv har vokst opp slik. 

Anonymkode: 877cc...ca2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må det være en kvinne med?

Anonymkode: 609eb...e82

Fordi barnet ikke kan gå i garderoben alene? Man tar ikke med ei lita jente i herregarderoben! 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg gjør feil som lar får ta med baby på babysvømming mens han har permisjon?

Anonymkode: 609eb...e82

Det har ikke jeg noe med. Jeg personlig hadde ikke latt jenta mi inn i en herregarderobe. 

Anonymkode: b42a2...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...