Gå til innhold

Kan jeg ikke gjøre noe??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bf skaffer seg hund. Barnet er hyperallergisk. Har forklart nøye hvor allergisk h*n er til ingen nytte. Hunden kommer. Og det betyr jo ingen samvær i det huset mer. Stakkars barn. Faren tar mer hensyn til hunden enn til barnet sitt. Jeg har kjeftet, grått og bannet. Jeg har sendt på linker fra allergisider, jeg har prøvd å forklare rolig. Barnet hovner opp i ansiktet og klør i øynene av alle pelsdyr. Dette vet han og har sett før. Likevel skal det hund inn i huset. Jeg synes så synd på barnet her. En hund går faktisk foran barnet. Jeg er så frustrert. Kan de bare gjøre slik?

Anonymkode: 0e047...7f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig far! Nei da blir det ikke samvær da. Synd for ham, men selvsagt mye mer synd for barnet. Men hvis han har en far som er så uansvarlig, så kanskje nesten like greit? 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som vil ha barn. 

Anonymkode: 65a58...7a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som vil ha barn. 

Anonymkode: 65a58...7a7

Oj er du litt bitter i dag? 

Anonymkode: 77d59...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oj er du litt bitter i dag? 

Anonymkode: 77d59...808

Hvorfor skulle jeg være det? 

Anonymkode: 65a58...7a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj er du litt bitter i dag? 

Anonymkode: 77d59...808

Bitter?

Om man prioriterer hund foran barnets helse så er man ikke særlig interessert i å ha barn nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz

Han kan jo så klart bare gjøre det, men da kan du samtidig kreve mer omsorg enn du har i dag? Vet ikke hvordan løsning dere har i dag, men hvis barnet ikke kan være hos barnefaren på grunn av allergi er det logisk at du får mer omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur sammen til både lege og familievernkontoret for å realitetsorientere denne barenefar kan gjerne være en god ide?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege har frarådet oss i alle år og ha dyr. Så blir forholdet slutt og da er hund greit liksom. Har selv kjørt h* n til legevakt ved oppblomstring av allergi når det har vært pelsdyr i nærheten. Jeg nå bare innse at dette er viktigere ja. 😢

Anonymkode: 0e047...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om far er utafor/deprimert? Da kan man gjøre rare ting. Gjør som andre tipser om å ta han med på familievernkontoret. Horribelt av han å holde på sån. 

Anonymkode: 4910d...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krever du 100% omsorg og full bidrag. 

Anonymkode: a2014...45c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lege har frarådet oss i alle år og ha dyr. Så blir forholdet slutt og da er hund greit liksom. Har selv kjørt h* n til legevakt ved oppblomstring av allergi når det har vært pelsdyr i nærheten. Jeg nå bare innse at dette er viktigere ja. 😢

Anonymkode: 0e047...7f0

Da vet du at han ikke er egnet til å ha omsorg for barnet. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle som vil ha barn. 

Anonymkode: 65a58...7a7

Og da får man sikre seg sånn det ikke blir laget barn. Prevensjon, eller hold deg unna. Ække verre ser du.

Har skaden allerede skjedd så får man oppføre seg som en voksen, og ikke en liten dritt som bare tenker på seg selv. Stakkars unge som har en så egoistisk far. 

Anonymkode: 5f371...be2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Krakk skrev:

Kan ikke prøve en allergivennlig hund? 

Hunden er jo allerede i hus hos eksen til Ts. Ikke så konstruktivt å foreslå en allergivennlig hund da.. 

Anonymkode: 65462...322

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foreldre  finner ut etter barnet er født . At dette takler jeg ikke. At de ikke vil bli den ansvarlige.  Sitter selv med en ex  som tror å være voksen er å gjøre alt han vil og ikke trenger å ta hensyn til andres behov. Har prøvd å prate med han men det går ikke inn. Men hans tap. Ungene vil ikke ha så mye å gjøre med han lenger. Siden alt de gjør er ting han liker ikke de. Han blir sur  vis han må gjøre noe kjedelig.

Anonymkode: adb94...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bf skaffer seg hund. Barnet er hyperallergisk. Har forklart nøye hvor allergisk h*n er til ingen nytte. Hunden kommer. Og det betyr jo ingen samvær i det huset mer. Stakkars barn. Faren tar mer hensyn til hunden enn til barnet sitt. Jeg har kjeftet, grått og bannet. Jeg har sendt på linker fra allergisider, jeg har prøvd å forklare rolig. Barnet hovner opp i ansiktet og klør i øynene av alle pelsdyr. Dette vet han og har sett før. Likevel skal det hund inn i huset. Jeg synes så synd på barnet her. En hund går faktisk foran barnet. Jeg er så frustrert. Kan de bare gjøre slik?

Anonymkode: 0e047...7f0

Ja, da betyr det ikke noe mer samvær. Du kan ikke bestemme hva mannen skal gjøre og om han skal å ha en hund eller ikke, men det du kan gjøre er å passe på at deres felles barn ikke blir alvorlig syk.

Jeg har selv bannet, hylt og forbannet verden over sånne ting selv. Jeg brukte lang tid på å innse at jeg kan ikke forandre noen, og at forandring er noe som må komme fra dem. Kanskje din eks finner ut at det ikke er verdt det når han ser hva konsekvensene er...? :vetikke:

Edit: Jeg er for såvidt enig at han ikke virker spesielt interessert i å ha samvær og han virker som om han har tatt et valg. Allergi er noe alle vet hva er, også konsekvensene av allergi. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser valget og det er så sårt. Stakkars barna mine 😢

Anonymkode: 0e047...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...