Gå til innhold

Hvordan få klærne til å lukte godt uten bruk av skyllemiddel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei det pleier å være så mye snakk om at man ikke skal bruke skyllemiddel fordi det ikke er bra for klærne,miljøet og lommeboka. Så da lurer jeg på at hvordan skal man få klærne til å dufte bedre ? Jeg bruker omo og føler at det ikke lukter noe når klærne er ferdig vasket

Anonymkode: 72f49...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt over hvor mye lukt mange har på seg hver eneste dag? 

Eksempel for dem som ikke bruker parfymefritt; 

-håndvask med parfymert såpe 

-vask av hår og kropp med såper som inneholder parfyme 

-parfyme generelt 

-kremer 

-klærne 

 

det blir litt ekstremt. Så med mindre absolutt alt du bruker av såper osv er parfymefritt så er det overkill å bruke skyllemiddel kun for godluktens del.

Anonymkode: 3e1a1...0a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes blenda har en bedre lukt enn Omo. 

Anonymkode: 7025a...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er godvær i ditt nærområde og du har mulighet for å tørke klær ute, så kan du la de henge ute over natten. Da får de en svak duft av "sommer". Jeg gjør det med sengetøy hver sommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en fordel jeg da, at klærne ikke lukter parfyme. Så slipper det å krasje med parfymen jeg ønsker å bruke for dagen :) 

Anonymkode: 76466...4d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kutt ut uvanen med at alt skal dufte noe... 

Anonymkode: 72bef...f2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da vel bare positivt at klærne ikke lukter noe når er vasket, eller? :klo: 

Om DU vil lukte noe så kan du jo bruke parfyme eller noe. Sånn skyllemiddellukt fra klærne lukter helt for jævlig. Holder på å krepere hver gang jeg må være nær andre mennesker som lukter skyllemiddel

Anonymkode: a2e5b...46e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tørke lavendel og putte inni små tøyposet og legge i klesskapet ditt :) Evt dryppe eteriske oljer på en stoffbit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omo lukter veldig sterkt, så hvis du tror det ikke lukter noe av klærne dine har du nok blitt vant til lukten. Du trenger ikke skyllemiddel med lukt, virkelig ikke.

Altfor mange mennesker lukter altfor mye, så mye at det ikke er godt lenger og i tillegg kan det gi mange helseplager (hodepine/migrene, allergiske reaksjoner). Det lukter skyllemiddel A av klærne, de bruker shampo med lukt B, dusjsåpe med lukt C, deodorant med lukt D og parfyme med lukt E, og kanskje enda mer. Og man blir vant til sin egen lukt og skjønner ikke selv hvilke sammensurium av sterke lukter man omgir seg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger klærne å lukte noe da når de er nyvasket? De er jo rene og pene, jeg vil ikke ha de parfymerte.  

Anonymkode: 2ada9...9f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt avhengig av skyllemiddel. Er fiksert på gode lukter. Tar tilogmed ekstra når jeg vasker for eksempel gardinene, for at det skal dufte deilig. :ninuskapus:
Men det er Kokos jeg bruker helst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei det pleier å være så mye snakk om at man ikke skal bruke skyllemiddel fordi det ikke er bra for klærne,miljøet og lommeboka. Så da lurer jeg på at hvordan skal man få klærne til å dufte bedre ? Jeg bruker omo og føler at det ikke lukter noe når klærne er ferdig vasket

Anonymkode: 72f49...9f3

Hvorfor skal du ha klær med lukt i? Lukt av vaskemiddelparfyme er like helseskadelig for både hud og opptak til lever og andre organer gjennom hud som skyllemiddel. 

Fjerner du skyllemiddelt men skal ha parfymedelux lukt i tøyet ditt så skader du deg selv og brukeren av klærne, miljøet m.m. like mye som om du bruker skyllemiddel..

Folk som lukter av svak deo lukt er mer enn nok lukt. Leveren din skal også leve, lenge.

Anonymkode: 27eb2...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du ha klær med lukt i? Lukt av vaskemiddelparfyme er like helseskadelig for både hud og opptak til lever og andre organer gjennom hud som skyllemiddel. 

Fjerner du skyllemiddelt men skal ha parfymedelux lukt i tøyet ditt så skader du deg selv og brukeren av klærne, miljøet m.m. like mye som om du bruker skyllemiddel..

Folk som lukter av svak deo lukt er mer enn nok lukt. Leveren din skal også leve, lenge.

Anonymkode: 27eb2...367

Opptak av hva til leveren?

Anonymkode: 13a75...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.5.2018 den 20.13, Lumos skrev:

Du kan tørke lavendel og putte inni små tøyposet og legge i klesskapet ditt :) Evt dryppe eteriske oljer på en stoffbit. 

God ide🙂 hvor finner jeg lavendel og tøypose

Anonymkode: 72f49...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv litt eddik 5/7% som skyllemiddel. Det både fjerner lukt og desinfiserer. Det binder fargen i nye klær så de ikke avfarges så fort. Det mykgjør og i tillegg til at klærne lukter friskt. Ikke syrlig eller eddiklult. Jeg har gått tom/glemt å handle mer, og merker at klærne lukter innestengt på en måte.. 

Alle burde prøve :)

 

Anonymkode: 104d8...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå å luft klær og sengetøy ute dersom du har pollenallergi! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

God ide🙂 hvor finner jeg lavendel og tøypose

Anonymkode: 72f49...9f3

Mulig du kan kjøpe ferdig tørket, men vet ikke hvor. Kjøp deg en plante og knip av noen av blomstene og heng de til tørk. Stoffposer finner du nok ved feks håndarbeidbutikker, kanskje Kid/Jysk. Eller sy selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/21/2018 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Hei det pleier å være så mye snakk om at man ikke skal bruke skyllemiddel fordi det ikke er bra for klærne,miljøet og lommeboka. Så da lurer jeg på at hvordan skal man få klærne til å dufte bedre ? Jeg bruker omo og føler at det ikke lukter noe når klærne er ferdig vasket

Anonymkode: 72f49...9f3

Bruker ikke skyllemiddel. Hvorfor skal klærne egentlig lukte noe? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Hei det pleier å være så mye snakk om at man ikke skal bruke skyllemiddel fordi det ikke er bra for klærne,miljøet og lommeboka. Så da lurer jeg på at hvordan skal man få klærne til å dufte bedre ? Jeg bruker omo og føler at det ikke lukter noe når klærne er ferdig vasket

Anonymkode: 72f49...9f3

Tro meg, når du bruker omo så lukter klærne dine mye for oss som ikke bruker omo. 

Datteren min overnatter jevnlig hos noen som bruker omo, og til og med håret hennes stinker omo etter et par netter der. Det er helt grusomt!

Det eneste som slår omo på stinkegrad er ariel. 

Anonymkode: 3fa10...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Hei det pleier å være så mye snakk om at man ikke skal bruke skyllemiddel fordi det ikke er bra for klærne,miljøet og lommeboka. Så da lurer jeg på at hvordan skal man få klærne til å dufte bedre ? Jeg bruker omo og føler at det ikke lukter noe når klærne er ferdig vasket

Anonymkode: 72f49...9f3

De tørker kanskje sent. Nå i varmen kan du bruke klessnor å tørke klærne på, om du har mulighet. Eller tørk de på klesstativ på badet med varmekablene på. Om vinteren setter jeg de til tørk ved ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...