Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen som bryllupsgjest!!!??? Hjelp


DLC

Anbefalte innlegg

Jeg ville kanskje ikke gått for en så hvit kjole. Mønsteret er så anonymt at kjolen ser veldig hvit ut

Anonymkode: 5d289...392

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved mørk dress bør kjolen dekke klærne, men ikke være særlig lengre. Denne dekker jo delvis klærne, og det er et sommerbryllup (antar jeg?) så sånn sett synes jeg ikke den er så ille. Jeg reagerer mer på at den er hvit, riktignok ikke helhvit, men man vet jo ikke hvor grinete bruden kan være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul kjole! Synes du absolutt skal bruke den! :) 

Her på kg blir ingen uansett enige om kjolevalg, det er det eneste sikre.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt til bryllup. Men ta noe over skuldrene, som et tynt lyst sjal. Og med så mye kløft og bein eksponert, bør du tone ned sminke og tilbehør.

Til de som sier at den er for kort eller for hvit: Sjekk ut bilder fra kongelige bryllup de siste årene. Med noe over skuldrene (og en skrullete hatt), kunne den fint vært brukt i et av de bryllupene,

Endret av Rosalie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Svartfugl skrev:

men man vet jo ikke hvor grinete bruden kan være. 

Hvis bruden blir grinete av slikt, er det kanskje best å bli hjemme! 

Anonymkode: 3a0d4...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
På 21.5.2018 den 17.57, DLC skrev:

Bildet er hentet fra Motehus.no og ikke meg på bildet 😊

:) Haha, festlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

:) Haha, festlig! 

Hva er festlig med det? 

Anonymkode: 87746...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er festlig med det? 

Anonymkode: 87746...6c2

Fordi noen måtte kommentere i tråden om hun var ute etter oppmerksomhet for utseendet sitt eller kjolen, siden hun hadde lagt ut et bilde av seg selv...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosalie skrev:

Perfekt til bryllup. Men ta noe over skuldrene, som et tynt lyst sjal. Og med så mye kløft og bein eksponert, bør du tone ned sminke og tilbehør.

Til de som sier at den er for kort eller for hvit: Sjekk ut bilder fra kongelige bryllup de siste årene. Med noe over skuldrene (og en skrullete hatt), kunne den fint vært brukt i et av de bryllupene,

Jammen KG-skikk-og-bruk er da mye strengere enn sånne derre kongelige kjendisgreier, må vite :fnise: (Les: her er vi mer katolske enn paven, i alle fall når vi har funnet på våre egne fortolkninger av reglene.) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kjolen var fin. Men jeg ville ikke brukt den i ett bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var helt nydelig, og passer fint i bryllup. Men jeg ville brukt et hvitt underskjørt under som går til knærne. Et lett sjal til å slenge over skuldrene også kanskje? 

Anonymkode: ff29c...eae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes kjolen var veldig fin, og passer seg godt i et sommerbryllup. Siden det er print, er den absolutt ikke "for hvit" etter min mening. Men se an hvem du skal i bryllup til. Er det et eldre, konservativt par, så ville jeg muligens funnet en annen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest ikke det er noe veldig galt med den kjolen.

Når det gjelder farge, så tenker jeg på den som blomstrete og ikke hvit. Hadde den vært helt hvit uten noe form for mønster, så hadde saken vært en annen. Jeg hadde ikke som gjest eller brud reagert på fargen.

Det er jo ikke snakk om noe utringing?

Splitten/kløften det er snakk om er ikke no ille i det hele tatt når man også ser at det er et slags underskjørt på kjolen. Man viser jo ingenting, annet enn litt legger. 

Selv om normen kanskje er lange kjoler i et bryllup så synest jeg dette må gå greitt i et sommerbryllup. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig ser det ut til at damen på bildet holder opp kjolen på bilde nr. 2 slik at den ser kortere ut. Man må derfor se på det første bildet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.5.2018 den 17.19, Ullvott skrev:

Den er blomstrete. Det er ingen i verden som kan finne på å forveksle henne med bruden i den kjolen. Det er DET som er hensikten med regelen om at kjolen ikke skal være hvit. 

La oss ta en liiiiten kikk på noen bryllupsbilder fra et ikke helt ubetydelig kongelig bryllup i England denne helgen. Tror nok de fleste gjestene der har temmelig god peiling på skikk og bruk og sånt ;) Hertuginne Kate stiller med helhvit kåpe, og hvis dere ser i bakgrunnen på bildet av Oprah Winfrey er det også en dame i helhvitt. Og INGEN roper og skriker om det, gitt .... Går det greit for de kongelige og allverdens superkjendiser går det nok greit i de fleste norske bryllup, tenker jeg.  https://www.minmote.no/#!/artikkel/24337593/se-det-fantastiske-kjoleshowet-i-windsor

Nåja, Cathrine hadde på seg lysegul kåpe, så det er ikke gyldig argument ;) 

Anonymkode: 0c911...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen var fin den,men for hvit,for kort og utringning.Men de ferreste udag bryr seg tydligvis lite om det. Så opp til deg.

Anonymkode: 4d5f0...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kort? For mye utringing?? WTF skjer med kles-/anstendighetsmafiaen?

Anonymkode: b2f36...23e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...