Gå til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen som bryllupsgjest!!!??? Hjelp


DLC

Anbefalte innlegg

Den kjolen passer ikke til kleskoden mørk dress. Google det så ser du hva som er innafor. 

Har brudeparet spesifisert dresskode på invitasjonen så skal man respektere den!

Anonymkode: 53fb8...885

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fin kjole, men mer passende til uformelle sommerfester. Det finnes så mange rålekre lange sommerkjoler.

Anonymkode: 1510f...b04

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lea93 skrev:

Den kledde du! Og kjolen var superfin:) Hør med bruden om det går bra mtp fargen? Er jo ikke ensfarget hvit, så burde vel være ok. Lengden syntes jeg ikke det var noe å si på!:) 

Kjolen er fin å den passer hun ja men det er ikke det som er poenget her, den står ikke til dresskoden og den skal man respektere! 

Anonymkode: 53fb8...885

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ærlig talt. Plager det deg på noen som helst måte?

Anonymkode: b9efc...770

Nei, plager det deg på noen måte ? 

Anonymkode: 3d9ce...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den er innafor, fordi den er hvit. 

Anonymkode: ddcad...df5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe om "kleskode - mørk dress". Selv om kjolen din er fin, TS, følger den ikke kleskoden.

http://shopping.side2.no/klestabbene-du-aldri-ma-gjore-i-et-bryllup/

Quote

Du må aldri våge å velge en kjole som er for kort, tettsittende eller som viser kløft- da er faren for at antrekket blir vulgært veldig stor.

Quote

Det første du må unngå er å velge en kjole som er hvit/kremhvit/lys beigetone. Det er KUN bruden som skal bære denne fargen denne dagen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den er innafor! (y) 

Anonymkode: 10adb...121

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole til en sommerfest.  Den er for kort, for hvit og har for mye utringning til at jeg ville brukt den i bryllup. 

Anonymkode: 375ef...7e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier å si at man skal velge mellom splitt eller kløft. Begge deler blir litt for mye hud.

Kjolen var fin, men med tanke på at det finnes utallige andre kjoler som er mer passende i et bryllup, ville jeg fortsatt å lete litt til. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjolen! Men jeg tror kanskje jeg ville valgt en annen farge. Dersom du er i tvil selv, kan det være greit å gå for noe annet. 

Anonymkode: b10bd...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det i mange land er innafor å bruke hvitt i bryllup, gjelder altså ikke dette i Norge. 

Du må finne en annen kjole å ha på deg, så enkelt er det. 

Anonymkode: 6ad82...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dame :) men for kort og utringet kjole til bryllup.

Anonymkode: dcf12...9dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes splitten var for drøy, underskjørtet synes jo! 

Anonymkode: 11fde...b96

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjolen eller kroppen du vil ha tilbakemeldinger på ? Litt spesielt å legge ut bilde av ansiktet sitt på dette formuer hvor de fleste vil oppretteholde mest mulig anonymitet. 

Anonymkode: 3d9ce...61b

Hva i all verden er dette for en kommentar? Dette er en typisk kommentar pene jenter får. 

Anonymkode: 5b476...f4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjolen eller kroppen du vil ha tilbakemeldinger på ? Litt spesielt å legge ut bilde av ansiktet sitt på dette formuer hvor de fleste vil oppretteholde mest mulig anonymitet. 

Anonymkode: 3d9ce...61b

Bildet er hentet fra Motehus.no og ikke meg på bildet 😊

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Ananas. said:

Ja, det var klønete formulert. I settingen sommerbryllup, så er mørk dress det mest formelle JEG har blitt invitert til. Det er vanligere med sommerlig osv. i min krets. Mørk dress er blant de mer formelle kodene, men ikke spesielt formelt til å være en bryllupskode. Poenget mitt var vel egentlig bare at det ikke er fullt så åpent som «sommerkjole du synes er fin». Var ikke meningen å lage forvirring! 

Sommerlig er jo ikke en faktisk kleskode da.

Anonymkode: f7e4f...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjolen eller kroppen du vil ha tilbakemeldinger på ? Litt spesielt å legge ut bilde av ansiktet sitt på dette formuer hvor de fleste vil oppretteholde mest mulig anonymitet. 

Anonymkode: 3d9ce...61b

Ingen har kommentert verken kroppen eller ansiktet til TS. Er bare du som kommenterer noe som ikke er relevant for spørsmålet.

Anonymkode: 7763d...f3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lea93 skrev:

Den kledde du! Og kjolen var superfin:) Hør med bruden om det går bra mtp fargen? Er jo ikke ensfarget hvit, så burde vel være ok. Lengden syntes jeg ikke det var noe å si på!:) 

Nå har jo bruden oppgitt en kleskode, og det er jo for å slippe å bli spurt om gjestenes antrekk. TS: du bør finne deg en annen kjole. Se f.eks. på Zalando etter en knelang cocktailkjole.

Anonymkode: e3497...f35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjolen er IKKE OK i bryllup. Bryter alle reglene jo. Feil farge, feil lengde, for mye utringning 

Anonymkode: ec933...cf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...