GÃ¥ til innhold

Kan jeg bruke denne kjolen som bryllupsgjest!!!??? Hjelp


DLC

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen 😊

Jeg skal i mitt første bryllup nå i sommer, og fant en kjole som jeg synes er veldig fin. Kjolen er lang bak. Jeg bare vet ikke om det er innafor med en sånn kjole?? I invitasjonen sto det bare "Mørk dress", vil det da si mørk kjole også? Hehe...null peiling. 

Legger ved bilde så kan dere få se.

5c27d55_bhsflk.JPG

5a72cddc4df37.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går fint!

Anonymkode: d84e2...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er for kort, og at det blir mye med både utringning og splitt i et bryllup. Fin sommerfestkjole, da! Den blir også litt uformell mtp. kleskoden. Mørk dress er en ganske «pyntet» kleskode, Google litt, så tipper jeg du finner noen retningslinjer som gjør det enklere å velge. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. For kort. 

Anonymkode: 453d4...e21

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ananas. skrev:

Jeg synes den er for kort, og at det blir mye med både utringning og splitt i et bryllup. Fin sommerfestkjole, da! Den blir også litt uformell mtp. kleskoden. Mørk dress er en ganske «pyntet» kleskode, Google litt, så tipper jeg du finner noen retningslinjer som gjør det enklere å velge. 

Øh, nei: mørk dress er den minst formelle av alle kleskoder som blir brukt i forbindelse med selskap, og kort penkjole er helt innafor til den kleskoden. Det er nok du som burde google litt ;) https://www.skikkogbruk.no/single-post/2016/05/09/Kvinner-og-mørk-dress

Når det er sagt: den splitten foran var kanskje litt FOR høy til at jeg ville følt det helt bekvemt i en kirke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO?!? DEN ER HVIIIIT!!! 

Er det en farge du skal unngå, er det hvit kjole. Det er fullstendig uaktuelt!

Ellers var det en fin kjole for en sommerfest. 

Anonymkode: 6ad82...d65

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den er litt for kort mtp utringninga, også er den for hvit.

Anonymkode: 498c8...eb4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er blomstrete. Det er ingen i verden som kan finne på å forveksle henne med bruden i den kjolen. Det er DET som er hensikten med regelen om at kjolen ikke skal være hvit. 

La oss ta en liiiiten kikk på noen bryllupsbilder fra et ikke helt ubetydelig kongelig bryllup i England denne helgen. Tror nok de fleste gjestene der har temmelig god peiling på skikk og bruk og sånt ;) Hertuginne Kate stiller med helhvit kåpe, og hvis dere ser i bakgrunnen på bildet av Oprah Winfrey er det også en dame i helhvitt. Og INGEN roper og skriker om det, gitt .... Går det greit for de kongelige og allverdens superkjendiser går det nok greit i de fleste norske bryllup, tenker jeg.  https://www.minmote.no/#!/artikkel/24337593/se-det-fantastiske-kjoleshowet-i-windsor

Endret av Ullvott
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit er forbeholdt bruden, ingen andre av de som er i bryllupet! I tillegg er den for kort!

Anonymkode: 14eb4...903

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For hvit!!! 

Anonymkode: 622ab...960

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Den er blomstrete. Det er ingen i verden som kan finne på å forveksle henne med bruden i den kjolen. Det er DET som er hensikten med regelen om at kjolen ikke skal være hvit. 

Mange bruder velger faktisk å ikke gifte seg i klassisk brudekjole, men i hvit selskapskjole (noen ganger med mønster). 

Det går helt fint å vite hvem bruden er likevel, fordi ALLE vet at man bruker ikke hvit kjole i bryllup. 

Anonymkode: 6ad82...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kledde du! Og kjolen var superfin:) Hør med bruden om det går bra mtp fargen? Er jo ikke ensfarget hvit, så burde vel være ok. Lengden syntes jeg ikke det var noe å si på!:) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For kort og for hvit. Kjempefin til sommerfest, men ikke passende for bryllup. 

Anonymkode: f22c9...5db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kjolen eller kroppen du vil ha tilbakemeldinger på ? Litt spesielt å legge ut bilde av ansiktet sitt på dette formuer hvor de fleste vil oppretteholde mest mulig anonymitet. 

Anonymkode: 3d9ce...61b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullvott skrev:

Øh, nei: mørk dress er den minst formelle av alle kleskoder som blir brukt i forbindelse med selskap, og kort penkjole er helt innafor til den kleskoden. Det er nok du som burde google litt ;) https://www.skikkogbruk.no/single-post/2016/05/09/Kvinner-og-mørk-dress

Når det er sagt: den splitten foran var kanskje litt FOR høy til at jeg ville følt det helt bekvemt i en kirke. 

Ja, det var klønete formulert. I settingen sommerbryllup, så er mørk dress det mest formelle JEG har blitt invitert til. Det er vanligere med sommerlig osv. i min krets. Mørk dress er blant de mer formelle kodene, men ikke spesielt formelt til å være en bryllupskode. Poenget mitt var vel egentlig bare at det ikke er fullt så åpent som «sommerkjole du synes er fin». Var ikke meningen å lage forvirring! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjolen eller kroppen du vil ha tilbakemeldinger på ? Litt spesielt å legge ut bilde av ansiktet sitt på dette formuer hvor de fleste vil oppretteholde mest mulig anonymitet. 

Anonymkode: 3d9ce...61b


Ærlig talt. Plager det deg på noen som helst måte?

Anonymkode: b9efc...770

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...