Gå til innhold

Følelser for ei annen dame, men er i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, så har det altså skjedd det som ikke skulle skje. Kom egentlig bardus på og var ikke planlagt. 

Saken er at jeg har fått følelser for ei annen dame etter en stund med dårlig forhold hjemme. 

Kort fortalt, vært samboer i 18 år og har de siste årene fadet mer og mer fra hverandre i takt med at ungene er blitt store. 

Sånn sakte men sikkert ble det sendt flere og flere meldinger mellom meg og hun andre jeg har fått følelser for (vi har en del felles interesser og aktiviteter). Det ble mer og mer tull og fjas, dette gikk over til flørt og nå sitter jeg her og aner ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Føler dette er en klassiker etter mange års dødt forhold. Så spørsmålet er om en 5-6 måneders lang flørt skal bli til noe mer og jeg skal slå opp eller om jeg skal kutte all kontakt for å forsøke og redde mitt samboerskap. Ønsker egentlig begge deler, men vil ikke lengre leve på en løgn. 

Er det andre som har vært i tilsvarende situasjon som har noen gode råd?

Jeg trenger ikke høre fra de som fordømmer at jeg har fått følelser for noen andre. 

Anonymkode: 1b573...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å få følelser for andre mennesker, bli betatt eller ha lengsler etter å være "fri og frank", spesielt etter så lang tid sammen med noen. Du sier du ønsker begge deler, som vil si at en del av deg ønsker å fikse ting med samboeren din. Prøv å snakk med henne om hva du føler, og foreslå at dere begge setter dere ned for å finne ut hva dere ønsker og vil. Det hjelper å snakke sammen!

Syns du skal prøve det før du hopper ut i noe du egentlig ikke ønsker.

Anonymkode: dcf87...c07

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 valg. 

Ikke gbør noe med følelsene dine. La det ligge. 

Eller:

Slå opp og bli ferdig med det forholdet du er i. Så kanskje du kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: 0a71f...172

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere? Ser du noen videre fremtid med hun du er sammen med? Frister det? Eller er det så dødt at du tror du like gjerne kan gå for noe nytt? Hvor gammel er hun andre, og har hun barn/familie?

hvis barna deres er såpass voksne nå, så snakk med dama di om hva hun tror om forholdet. 

Men du får mest sannsynlig masse svar her nå fra damer som er redd for å bli forlatt, og kanskje tror du er mannen deres :P "du blir selvfølgelig hos dama di og kutter ut hun andre!" :P 

forhåpenligivs har dama di forelsket seg i en annen

Anonymkode: ac957...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er voksne og barna på vei ut. Og ja, hun andre har barn, men er ikke i noe forhold. Er usikker på fremtiden der jeg er nå. Skal man gå hele livet med lite følelser for hun jeg bor sammen med, eller er det på tide å ta sats? Tror egentlig at vi kunne fått det bedre med at vi går fra hverandre. 

Det er trygt og godt der jeg befinner meg nå, men føler at forholdet er dødt. Familien drives rundt da, så det er bra. 

Anonymkode: 1b573...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Værsågod! Her får du et ruteark av meg, med hundre ruter som representerer 100% skyld for at du har et dårlig forhold til din kone..

(og at du deretter, som er en naturlig følge, har forelsket deg i en annen, men hun må du se bort fra litt nå)

..hvor mange av de prosentene er dine og hvor mange er din kones?

Jeg tror det kan være lurt å spørre seg om før du tar noen avgjørelser her. Men du kommer ikke langt om du ikke er helt helt ærlig.

Takk, tipper skylden er 50% 

Vi har ikke viet hverandre nok oppmerksomhet og sakte men sikkert så har vi sklidd fra hverandre. 

Anonymkode: 1b573...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter å tro at 28

års samboerskap med barn snakker om å «slå opp».  

I call bluff. 

Anonymkode: e429f...9ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nekter å tro at 28

års samboerskap med barn snakker om å «slå opp».  

I call bluff. 

Anonymkode: e429f...9ac

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

18 år

Anonymkode: e429f...9ac

Bare en test på å se om en «mann» får samme svar som en kvinne. Sannsynligvis. Om det ER bløff. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, a l'orange skrev:

 Ok!

Hadde det vært hun som stadig nektet å komme deg i møte eller kritiserte deg eller i det hele tatt var vanskelig å snakke med, slik at det var så vidt du holdt ut, så ville jeg nok anbefalt deg å bare avslutte på en ok måte.

Men så lenge den fordelingen av skyld, er nogenlunde jevn, så vil jeg anbefale deg å bare snakke rett fra levra med din kone. Den største grunnen til det er fordi når man er en person som faktisk har latt ting skli ut uten å ta tak, så synes jeg ikke man er på en plass hvor man fortjener noe nytt heller. Eller, det vil si, denne andre kvinnen fortjener en fyr som tar aktivt del i et fellesskap. Det gjør du hvis du tar samtalen med kona di og finner ut hva dere vil, sammen. Du har faktisk forpliktet deg til henne en eller annen gang.

Jeg vet i alle fall at jeg - hvis jeg var den nye - ville vært mer klar for å bli kjæreste med en som tok ansvar, holdt ut med ting, og ikke en som lot ting skli ut og deretter forsvant. Det ville sagt noe om hva jeg selv kunne forvente meg.

Hun nye fortjener vel strengt tatt ikke noe annet enn dritt hun heller gitt at hun kjenner til at TS er i et forhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, a l'orange skrev:

 Ok!

Hadde det vært hun som stadig nektet å komme deg i møte eller kritiserte deg eller i det hele tatt var vanskelig å snakke med, slik at det var så vidt du holdt ut, så ville jeg nok anbefalt deg å bare avslutte på en ok måte.

Men så lenge den fordelingen av skyld, er nogenlunde jevn, så vil jeg anbefale deg å bare snakke rett fra levra med din kone. Den største grunnen til det er fordi når man er en person som faktisk har latt ting skli ut uten å ta tak, så synes jeg ikke man er på en plass hvor man fortjener noe nytt heller. Eller, det vil si, denne andre kvinnen fortjener en fyr som tar aktivt del i et fellesskap. Det gjør du hvis du tar samtalen med kona di og finner ut hva dere vil, sammen. Du har faktisk forpliktet deg til henne en eller annen gang.

Jeg vet i alle fall at jeg - hvis jeg var den nye - ville vært mer klar for å bli kjæreste med en som tok ansvar, holdt ut med ting, og ikke en som lot ting skli ut og deretter forsvant. Det ville sagt noe om hva jeg selv kunne forvente meg.

Takk, jeg har ingen problem med å ta aktiv del i felleskap. Saken her er at vi begge har latt dette skli ut. Det som før var kos og ros er mer og mer blitt til irritasjon og sure kommentarer. Vi løfter hverandre ikke mer opp, er bare på det jevne. Jeg mener jeg har mer å bidra med og mener jeg bør få mer tilbake i form at noen viser at de setter mer pris på meg enn det som vises nå. Føler vel egentlig at samboeren fortjener noen som forguder henne mer enn jeg gjør. For hun er snill og det er lite vondt i henne. Jeg er fortsatt og kommer alltid til å være glad i henne, likt som at hun kommer til å være glad i meg. Hun «nye» vet akkurat hvordan jeg har det og har gitt klar beskjed om at hun ikke vil ødelegge for forholdet mitt og at hun trekker seg unna dersom jeg vil «fikse» det jeg har. 

Setter stor pris på rådene dine, må nok ta en ordentlig prat om dette her med hun jeg bor sammen med. 

Anonymkode: 1b573...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordømmer deg ikke for å fått følelser, men at du handler på de og at du er utro. Er du glad i samboern og barna dine, så oppfører du deg ikke sånn, punktum. Gresset er grønt der du vanner det, og det er nesten aldri vært det å bryte ut, når grunnen til at dere har det dårlig er deg.

Vann gresset ditt, snakk med samboern din, si hva du føler og hva du trenger. Spør hva hun føler, hva hun mangler, og hvordan du kan gjøre det bedre og visa versa. Kutt all kontakt med hun du er utro med, og går bak ryggen på familien din med. Snakk om respektløst og flaut for familien din, stakkars barn, og stakkars dame

Anonymkode: bbffa...851

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordømmer deg ikke for å fått følelser, men at du handler på de og at du er utro. Er du glad i samboern og barna dine, så oppfører du deg ikke sånn, punktum. Gresset er grønt der du vanner det, og det er nesten aldri vært det å bryte ut, når grunnen til at dere har det dårlig er deg.

Vann gresset ditt, snakk med samboern din, si hva du føler og hva du trenger. Spør hva hun føler, hva hun mangler, og hvordan du kan gjøre det bedre og visa versa. Kutt all kontakt med hun du er utro med, og går bak ryggen på familien din med. Snakk om respektløst og flaut for familien din, stakkars barn, og stakkars dame

Anonymkode: bbffa...851

Først og fremst synes jeg du fordømmer meg ganske mye her. Jeg har ikke vært fysisk utro. Hvis du har tatt deg bryet med å lese noe av det jeg har skrevet her så forstår du at jeg ikke alene er årsaken til at vi ikke har det noe bra sammen mer. 

Ellers er det fornuftig det du sier med å kutte kontakt, det er vel strengt tatt det eneste fornuftige du hadde å bidra med ;)

Anonymkode: 1b573...054

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville brutt og gått videre. Hva er vitsen med å tviholde på et forhold som ikke fungerer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jeg ville brutt og gått videre. Hva er vitsen med å tviholde på et forhold som ikke fungerer?

Folk med mange forhold gir ofte inntrykk av å være «her og nå» interesserte. Det fremstår litt useriøst. Er ingenting verdt å jobbe for? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å stoppe litt opp nå og se om det går å fortsette sammen eller ikke. Det er ingen stor krise å bryte opp familien nå som barna er på vei ut (ikke perfekt og optimalt, jeg vet det, men det går helt bra!). 

Men, det er liksom ingen vei tilbake når dere først har splittet opp og du er sammen med hun nye. Jeg gir deg derfor dette rådet (som jeg skulle ønske noen hadde gitt min mann da han var i dine sko):

Bestill time på familievernkontoret til deg og din samboer. Gå dit og vær åpne om forholdet, framtiden og hva dere ønsker. 
Hun nye må du nok kutte kontakten med nå eller i alle fall sette på vent. Er hun den rette, er hun der om et halvt år også hvis samboerskapet ryker.

Å gi det litt tid i bruddperioden for å se om det er mulig å redde forholdet, er veldig klokt og du vil aldri angre på det.

Lykke til!

 

Anonymkode: e373b...ca5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt og se om det blir noe. Dump da samboer om det nye er liv laga.

Anonymkode: d2c01...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...