Gå til innhold

Har bestillt time hos tannlege for første gang på 12 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort, jeg har enorm tannlegeskrekk. Det begynner å bli en grense for hvor lenge jeg kan gå uten hjelp og neste uke skal jeg til tannlege.. Jeg pusser tenner grundig, men er redd jeg har mange hull, mye tannsten og har en jeksel bak i munnen som over tid har mistet flere og flere deler. Det er så ekkelt og jeg skammer meg over at jeg ikke har turt å be om hjelp tidligere. Det blir med sikkerhet kostbart og jeg er så redd for at tannlegen skal dømme meg eller at det står mye verre til med tennene mine enn hva jeg allerede vet. 

Noen som har hatt det som meg? Blir det bra tilslutt? 

Anonymkode: 0b820...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme situasjon. Alt av sparepenger har forsvunnet da det var/er mye å fikse. Har gått 5 måneder og er enda ikke ferdig. 

Merket ikke noe selv til at det var problemer, alt så fint ut bortsett fra den ene tanna hvor fyllingen var borte. Går i rotfyllinger hvor jeg må til spesialist.

De er flinke med å gi bedøvelse. Og er hyggelige. De dømmer deg ikke, i verste fall gir de deg råd.

Anonymkode: ab953...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dømmer deg absolutt ikke, tro meg, de har sett det meste og er godt vant med absolutt alt :-)

Det du bør undersøke med tanke på pris er om Helfo kan dekke noe av det. Spør tannlegen din, hun/han vil vite dette. 

Anonymkode: 3d609...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har tatt tak i tannlegeskrekken og bestilt deg time :) Det er et viktig skritt på veien, og det kommer helt sikkert til å gå kjempefint! Dessuten er det en god følelse å ha kontroll på tannhelsen. Tannlegen vil ikke dømme deg, og han/hun har uansett garantert sett verre. Samboeren min var hos tannlegen for første gang på ti år nå nylig og han hadde ett hull og ble motivert til å gå dit for årlig kontroll fremover.

Anonymkode: 3287d...89d