Gå til innhold

Når bursdagsinvitasjonen er til en dag som de har fritidsaktivitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør dere som meg og prioriterer bursdagen eller går aktiviteten foran?

Ble litt overrasket da meg og en venninne diskuterte dette for jeg har alltid veldig på at vi prioriterer bursdagene, spesielt når det er noen i klassen. Men hun lot ikke barnet velge og gikk heller på fritidsaktiviteten... Hva mener dere?

Anonymkode: 3f5f6...5b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her prioriteres bursdag.

Anonymkode: 85572...35f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man prioriterer så klart bursdag. Samme som at man skipper den fellestreninga på senteret en dag dersom man skal i bryllup. Noe annet er jo bare teit.

Anonymkode: 747cb...50d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kommer litt an på hva det er. Det er lettere å droppe fellesøvelser og treninger enn en-til-en-spilletimer, kamper og konserter. Det koker vel egentlig ned til i hvor stor grad det går ut over andre at fritidsaktiviteten prioriteres vekk.

Anonymkode: 333d3...e62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager har alltid gått foran fritidsaktivitet!:)Men har bursdagen en sjeldent gang vært samtidig som en konkurranse, har konkurransen gått foran, og bursdag valgt bort. Barn og bursdager er svært viktig for dem, enten de er jubilant eller gjester!:)Så hvis alle skulle prioritere fridtidssysler  foran bursdagsfester, ville det blitt mange såre og tynnslitte feiringer, og mange ville gått glipp av den viktige opplevelsen og sosialiseringen, som det bursdagsselskaper faktisk er! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager går foran det aller meste, det er både barn og foreldre her i huset veldig enige om. ;) Det eneste som kan gjøre at vi takker nei er sykdom eller reiser som allerede er bestilt.

Anonymkode: fd533...91b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid bursdag nærmest samme hva. SÅ viktig for den som har bursdag og for den sosiale relasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag foran selvsagt.

Anonymkode: 7b677...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på nivået på treningen tenker jeg. Er det nasjonal/internasjonalt nivå så hadde barnet bestemt selv. Dagligdags aktivitet uten noe nivå så trumfer bursdag. Med mindre barnet absolutt ikke vil da.

Anonymkode: a69bd...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på nivået på treningen tenker jeg. Er det nasjonal/internasjonalt nivå så hadde barnet bestemt selv. Dagligdags aktivitet uten noe nivå så trumfer bursdag. Med mindre barnet absolutt ikke vil da.

Anonymkode: a69bd...dfe

Så hvis ingen barn vil i bursdagen til et spesifikt barn så er det helt greit og noe det stakkars barnet bare må tåle? 

Anonymkode: 747cb...50d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis ingen barn vil i bursdagen til et spesifikt barn så er det helt greit og noe det stakkars barnet bare må tåle? 

Anonymkode: 747cb...50d

Dersom barnet ikke vil så ville vi jo selvsagt snakket om hvorfor. Man MÅ ikke lese det verste ut av en kommentar;) 

Anonymkode: a69bd...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dere som meg og prioriterer bursdagen eller går aktiviteten foran?

Ble litt overrasket da meg og en venninne diskuterte dette for jeg har alltid veldig på at vi prioriterer bursdagene, spesielt når det er noen i klassen. Men hun lot ikke barnet velge og gikk heller på fritidsaktiviteten... Hva mener dere?

Anonymkode: 3f5f6...5b4

Det kommer ann på hva slags aktivitet det er den dagen :) Men bursdager blir som oftest prioritert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har normalt prioritert bursdag over trening/fritidsaktivitet, men barnet fikk velge trening en gang da han gikk i barnehagen og de ble invitert til bursdag til et yngre barn. Bursdagsbarnet hadde invitert veldig mange barn og skal begynne på en annen skole etc. så ikke en barnet vil ha naturlig kontakt med fremover. 

Nå etter skolestart går både bursdager og vennegrupper før fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: d9b69...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom barnet ikke vil så ville vi jo selvsagt snakket om hvorfor. Man MÅ ikke lese det verste ut av en kommentar;) 

Anonymkode: a69bd...dfe

Jeg leser det som står. Hvor du gir uttrykk for at hvis barnet ikke vil så slipper de bursdag. 

Anonymkode: 747cb...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det er respektløst å prioritere en fritids aktivitet foran bursdag 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på... niesa mi gikk på dansekurs til 3000 kr for 16 ganger.. ved den 3.invitasjonen på akkurat den ukedagen dansinga var satt mora ned foten for bursdager på den dagen. Og det skjønner jeg. 

Anonymkode: 2299f...6b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag dersom det er en venninne i klassen. Ellers går musikkøvinga foran. Det hadde ikke blitt tid til fritidsaktiviteter hvis man skole prioritert bursdager konsekvent. Her er de 80 på trinnet, og skoleledelsen har gitt tydelig instruks om at det ikke er lov til å invitere bare noen få i bursdag. Så her er det som oftest jentebursdager med 40 jenter, eller tilsvarende antall for guttene. Det blir ganske mange bursdager i året. De fleste bursdagerhun blir invitert til, er hos jenter hun ikke har noe kontakt med på skolen. Hun kommer selvsagt dersom det er en av de andre ukedagene, men ikke på fiolindagen. 

Anonymkode: 271c9...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...