Gå til innhold

To unge jenter - hvor i Asia er det tryggest å reise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.5.2018 den 0.55, Drakan skrev:

Uansett hvor dere reiser, vær ekstremt forsiktig. 
Alene unge kvinner som reiser, kan lett bli mål for kriminelle. Vær alltid observant, og ikke godta tilbud om gratis losj eller mat. Man vet aldri. Håper dere får en fin tur. :) 

Ekstremt forsiktig er litt å ta i. I Sør-øst Asia som i Europa er generelt den største risikoen for vanlige folk lommetyveri eller ran hvis du flasher dyre ting. Å være drita full, alene på en mørk sidegate anbefales selvsagt ikke i noen stor by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, funginger skrev:

Ekstremt forsiktig er litt å ta i. I Sør-øst Asia som i Europa er generelt den største risikoen for vanlige folk lommetyveri eller ran hvis du flasher dyre ting. Å være drita full, alene på en mørk sidegate anbefales selvsagt ikke i noen stor by.

Har blitt angrepet i Spania midt på dagen rett utfor et sted man leier biler. Fattige studenter som mistet alt.
Jeg var en av de heldige som ikke hadde vært med i bilen. >_<
Så... ingen steder er trygg. Selv ikke om du ikke flasher dyre gjenstander. Seriøst, vi hadde ingenting. 
Vi var en gruppe på nærmere 15 stykker til sammen, de gikk for bilen med 8 personer i. 
Selv ikke i grupper er man trygg, er derfor man som to må være ekstra påpasselig og forsiktig. :) 

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke brukt Uber. Man kan bli voldtatt. Har vært flere tilfeller av voldtekter, mest i USA og Sør-Amerika vel og merke. Dumt å ta farlige sjanser. 

Anonymkode: 945a6...3b3

Har tatt Uber masse alene i Thailand og Indonesia. Null problem. 

Anonymkode: 50bf0...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drakan skrev:

Har blitt angrepet i Spania midt på dagen rett utfor et sted man leier biler. Fattige studenter som mistet alt.
Jeg var en av de heldige som ikke hadde vært med i bilen. >_<
Så... ingen steder er trygg. Selv ikke om du ikke flasher dyre gjenstander. Seriøst, vi hadde ingenting. 
Vi var en gruppe på nærmere 15 stykker til sammen, de gikk for bilen med 8 personer i. 
Selv ikke i grupper er man trygg, er derfor man som to må være ekstra påpasselig og forsiktig. :) 

Shit i Spania!? Var dette spanjoler som angrep? 

Anonymkode: 03b29...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Shit i Spania!? Var dette spanjoler som angrep? 

Anonymkode: 03b29...437

Var spanjoler, men de brukte kastestjerner for å punktere bilen, så mulig de var litt ninja :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null problem å reise i Sørøst-Asia. Har reist der mye og aldri opplevd noe skummelt. Det kan være lurt å lese om stedet man skal til og eventuelle ting å være obs på. Veldig greit å sette seg inn i typisk scam for reisemålet. 

Anonymkode: 50bf0...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Jeg har flere titalls venninner som har reist i Asia, India inkludert og har aldri hørt at det har vært noe farlig. Man skal selvfølgelig alltid være på vakt når man er ute og reiser, men holder man seg unna besittelse av rusmidler er mye gjort. 

Anonymkode: 55cda...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har backpacket selv og hørt fra andre. 

India: der må du være forberedt på menn som tafser uansett hvor du går(type på bussen ned i buksa osv), og de ligger gjerne i buskene å kikker om du er på stranda. Alle jeg har møtt på som har vært der fraråder det på det sterkeste om du ikke reiser i flokk med andre menn

Vietnam: fin plass, mye å se, gjøre og slappe av. Vennlige folk og man føler seg stort sett trygg.

Om dere ikke er reisevant anbefaler jeg øyene i Thailand. Det er mest kvinner som er ute etter menn og vi kvinner får stort sett gå i fred. Personlig likte jeg meg godt på koh Tao hvor det var avslappet og fint. Mye ungdommer fra hele verden som er der for å dykke. Der er øyene koh phanang og koh Samui som man enkelt kan ta rimelig ferge med for en forandring.

Kambodsja: mye å se og egentlig et trygt og greit land å være i

Laos: her har jeg hørt MYE skryt om!

Bali: hørt mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Vietnam. Fly til Hanoi og ta noen dager der.  Bo i Gamlebyen hvor det finnes mange små og billige hoteller. Spis god mat og besøke noen museer kanskje? 

Så kan dere ta innenlandsfly til Danang og derfra taxi til Hoi An. Hoi An er en vakker by med gode og rimelige restauranter. Jeg pleier å bo nede ved stranden når jeg er der og så reiser vi inn til sentrum på kvelden. Andre foretrekker å bo i byen og heller reise til stranda. Man kan ta inn på svært billige homestays der, ellers finnes det selvfølgelig vanlige hoteller også. 

Jeg elsker Vietnam, og det kan ikke sammenlignes med Thailand. Har aldri følt meg i noen fare i Vietnam. Det har jeg forsåvidt ikke i Thailand heller, men der er det så mange som prøver å lure deg hele tiden! Dessuten slitsomt med mas fra selgere på stranda, og at ethvert turiststed har masse prostituerte. 

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...