Gå til innhold

Hjelp til øking til tommel på selbuvotter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står helt fast i en oppskrift på selbuvotter og lurer på om noen kan hjelpe meg. Trenger å få det inn med te-skje, har ikke strikket så lenge :P Vet hvordan jeg øker altså, men skjønner ikke helt diagrammet... 

Der tommeldiagrammmet er, er det noen prikker. Det betyr «økt maske». Er det der jeg skal øke? Og skal jeg plukke opp i hvit (bunnfarge)? Hjelp!:klo::overrasket:

649A68A8-DAA9-4F26-ACE6-8ECF6EA05137.jpeg

Anonymkode: 3f6d6...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er slik jeg tolker det :) du vil ha en klar V form i  både bunnfarge og mønsterfarge, sånn jeg ser det får du det med å øke med bunnfarge. 

 

Uansett, prøv og hvis det ikke blir bra: rekk opp og prøv igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja, det er slik jeg tolker det :) du vil ha en klar V form i  både bunnfarge og mønsterfarge, sånn jeg ser det får du det med å øke med bunnfarge. 

 

Uansett, prøv og hvis det ikke blir bra: rekk opp og prøv igjen

Tusen takk for hjelpen :) Prøvde å strikke det slik, sånn jeg trodde det var tidligere i dag, men da ble det feil mot slutten av omgangen. Akkurat som det «mangler» en maske. Det ble litt skjevt liksom. Så vanskelig å forklare :sjenert:

Kom sikkert borti anonymknappen tidligere, meg som er ts :)

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumos skrev:

Tusen takk for hjelpen :) Prøvde å strikke det slik, sånn jeg trodde det var tidligere i dag, men da ble det feil mot slutten av omgangen. Akkurat som det «mangler» en maske. Det ble litt skjevt liksom. Så vanskelig å forklare :sjenert:

Kom sikkert borti anonymknappen tidligere, meg som er ts :)

Så lenge mønsterfargen blir forskøvet så tror jeg det blir riktig 🤔 hvis du legger opp en hvit maske (som i mønsteret) og bare følger mønsteret ut pinnen så burde det blir rett. Det kan være vanskelig å se at det blir fint, før du har strikket noen runder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mønsteret har jeg også strikket og synes tommeløkinga var forvirrende. For du skal øke to masker på øke-runden, mens mønsterdiagrammet viser egentlig bare at det blir én ny maske, med resultat at alt blir forskjøvet. Du skal øke med bunnfargen, også skal du utenfor tommelen (den tykke svarte streken) fortsette mønsteret inni hånda som før. Jeg synes det var enklest å bare droppe å se på diagrammet der også vare fortsette rute-mønsteret inni hånda med to og to rader like. 

Håper det var til hjelp! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal øke i bunnfargen. De økte maskene strikkes inn i mønsteret til tommelen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen. Da prøver jeg å øke to hvite med å plukke opp mellom masker og fortsette mønsteret ut. Håper det blir rett, hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...