Gå til innhold

Blir ikke egget befruktet, eller fester det seg ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sannsynligheten for å bli gravid er ca 25 % for en syklus. Når man vet man har truffet eggløsning, hva er da grunnen til at man ikke ble gravid? Ble det ikke befruktet, eller ble det befruktet, men festet seg Ikke?

Anonymkode: d547e...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
På 21.5.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Sannsynligheten for å bli gravid er ca 25 % for en syklus. Når man vet man har truffet eggløsning, hva er da grunnen til at man ikke ble gravid? Ble det ikke befruktet, eller ble det befruktet, men festet seg Ikke?

Anonymkode: d547e...589

Jeg tror det oftest blir befruktet men enten slutter å dele seg eller at forholdene i livmor( feks. Pga alder) ikke får til å feste seg . Jeg merker forskjell på symptomer de mnd jeg vet at det ikke kan ha skjedd befruktning ( pga mann bortreist  på tidspunkt før eggløsning etc) og da det nok har skjedd befruktning. De mnd vi hatt sex før/ ved el. Kjenner jeg strekk og drag/ murring og mer utflod enn når det ikke har skjedd. Dette kjenner jeg ca til 6 dpo. Akkurat som jeg kjenner at egglederne jobber litt for å pushe noe nedover til livmor. Fordi jeg har vært usikker så ville jeg sammenlikne hvordan det føltes når jeg garantert ikke var befruktet, og da føltes absolutt ingenting av strekk etc. Selv om jeg virkelig fulgte med. I tillegg var/er alltid lutalfasen etter eggløsning på 16-17 dager og hvis mulighet befruktning. Hvis uaktuelt/ ikke hatt sex så var/er alltid lutealfasen 14 dager. Merkelig men det er helt konsekvent for nå har jeg fulgt dette i mange år. 

Anonymkode: b4174...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...