Gå til innhold

Lov til å stjele And ved vannet?


Nera

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du blir straffet for brudd på viltloven og regelverket om dyrevelferd og dyrehelse.

Anda blir avlivet og du får en bot som svir. Om du ikke blir oppdaget så vil anda dø av seg selv siden den vil være skrekkslagen.

Om forbryteren er mindreårig, eller på annen måte ikke strafferettslig tilregnelig, så er det en annen sak (just menioned in this discussion ;) )

Anonymkode: fc6d7...fa1

Det er noen på Finn.no hvor er det de får det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du blir straffet for brudd på viltloven og regelverket om dyrevelferd og dyrehelse.

Anda blir avlivet og du får en bot som svir. Om du ikke blir oppdaget så vil anda dø av seg selv siden den vil være skrekkslagen.

Om forbryteren er mindreårig, eller på annen måte ikke strafferettslig tilregnelig, så er det en annen sak (just menioned in this discussion ;) )

Anonymkode: fc6d7...fa1

Om det siste er tilfelle vil i så fall den som er ansvarlig for vedkommende (type foreldre/verge) kunne bli ansvarlig. 

Anonymkode: a4f3b...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nera skrev:

Det er noen på Finn.no hvor er det de får det fra?

Avl og oppdrett. 

Anonymkode: a4f3b...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avl og oppdrett. 

Anonymkode: a4f3b...08a

Er det lov lzm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nera skrev:

Er det lov lzm?

Ja, det er lov. Du trenger ikke legge til noe "lzm" for at det skal være det heller. 

Anonymkode: a4f3b...08a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nera skrev:

Det er noen på Finn.no hvor er det de får det fra?

Du får ringe og høre sjøl.

Anonymkode: fc6d7...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nera skrev:

Er det lov lzm?

Mennesker har hatt oppdrettsender i uminnelige tider.

Det er stor forskjell på oppdrettsender og ville ender. Oppdrettsender, feks er avlet fram for å ikke være fiendtlige og å ikke kunne fly særlig godt.. Derfor kan de ikke passe på seg selv i naturen skikkelig. De ville endene har større muskler og kan ta av og fly langt. De kan sloss og beskytte seg mot feks katter. De er hardføre fugler. Men i fangenskap vil de bli så stresset av omgivelsene at de ikke vil overleve, dersom de ikke kommer til omgivelser som er spesialtilpasset, der de ikke trenger å omgås mennesker om de ikke vil. Maten er også et problem. De tamme endene er vant til helt annen mat. De kan bli veldig syke i naturen. De ville har det omvendt og kan bli syke i fangenskap.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nera skrev:

Hvordan er det dyremishandling at jeg vil ta med en And hjem, jeg tror ikke du vet hva en dyremishandling er.

Fordi ender er flokkdyr og skal være i gruppe, og i det fri med både vann de kan kjøle seg ned i, finne mat i og spise i, og gress som de kan slappe av på og spise av (ender spiser både gress og innsekter og trenger det for fordøyelsen sin)
Det er ikke tilstrekkelig for en and å ha en balje vann i en hage og det er dyermishandling å ha den alene og ta den bort fra familien sin når det er villdyr.

Hvis du ikke forstår det burde du holde deg unna alle mulige dyr.

Anonymkode: e659f...1a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du du skulle ha den i badekaret da, som en badeand? Hvor gammel er du? Troller du?

Anonymkode: 930ff...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ha en and på fòr? Ande-versjonen vell og merke. La naturen eie Anden og du går dit en gang i uken for å gi den mat og du får gi den et navn?

Anonymkode: abeb8...02f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den som ikke forstår hvorfor man ikke bare kan ta med seg en and hjem fra naturen, det er den siste som bør ha en and.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å svare så åpenlys trolling? 

Anonymkode: eb7cd...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 20.30, Nera skrev:

Noen som vet om man kan ta med seg en and, eller andunge hjem ? Da mener jeg de som er ute ved vannet offentlig. Og hva kan isåfall konsekvensen være om jeg tar den med hjem? Må man betale bot eller sånt? Om man blir sladret på?

Bare drit i det. Veldig stygt å ta ville dyr til fangenskap, blir irritert på dyrehager osv og fugler som må sitte i bur. Feil og ondt. I Ørje så sitter det en flokk med duer inni et mørkt rom, blir trist, bare for at mennesker skal ha noe å more seg med. Når jeg var skikkelig liten så løp jeg rundt i Hagen til farmor og farfar for å skaffe meg harer til kjæledyr eller kaniner som jeg trodde det var, skulle kose med de og temme de. Hadde med meg en stor fiskehov, som jeg skulle fange de med og klarte det nesten en gang, men fikk kjeft og skjønte da at det var galt.

Anonymkode: 05f2a...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2018 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Fordi ender er flokkdyr og skal være i gruppe, og i det fri med både vann de kan kjøle seg ned i, finne mat i og spise i, og gress som de kan slappe av på og spise av (ender spiser både gress og innsekter og trenger det for fordøyelsen sin)
Det er ikke tilstrekkelig for en and å ha en balje vann i en hage og det er dyermishandling å ha den alene og ta den bort fra familien sin når det er villdyr.

Hvis du ikke forstår det burde du holde deg unna alle mulige dyr.

Anonymkode: e659f...1a5

Hva vet du om at jeg ikke har noen av disse? Lol. Du trenger å lære deg hva en «dyremishandling» er for det virker ikke som du vet hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nera skrev:

Hva vet du om at jeg ikke har noen av disse? Lol. Du trenger å lære deg hva en «dyremishandling» er for det virker ikke som du vet hva det er.

Så du mener ikke at det er dyremisshandling å ta den bort fra sitt naturlige miljø og flokk og la den bade i en balje? Neivel nei 

Anonymkode: eb7cd...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare drit i det. Veldig stygt å ta ville dyr til fangenskap, blir irritert på dyrehager osv og fugler som må sitte i bur. Feil og ondt. I Ørje så sitter det en flokk med duer inni et mørkt rom, blir trist, bare for at mennesker skal ha noe å more seg med. Når jeg var skikkelig liten så løp jeg rundt i Hagen til farmor og farfar for å skaffe meg harer til kjæledyr eller kaniner som jeg trodde det var, skulle kose med de og temme de. Hadde med meg en stor fiskehov, som jeg skulle fange de med og klarte det nesten en gang, men fikk kjeft og skjønte da at det var galt.

Anonymkode: 05f2a...7eb

Jeg har aldri sagt jeg skal ta det, jeg bare spurte. Pluss det bare er ett spørsmål, ikke at jeg har tenkt til å gjøre det lol, UNASETT da så gjør skader det at jeg har tenkt den tanken, dette er bare ett spørsmål. «Inn i mørkt rom» hahahah hva vet du om hvordan rommet mitt ser ut? Kanskje jeg bor på en gård allerede med mange ander, der jeg har tenkt til å ha den ute ved skjøn. Du vet ingenting, jeg har ikke sagt noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener ikke at det er dyremisshandling å ta den bort fra sitt naturlige miljø og flokk og la den bade i en balje? Neivel nei 

Anonymkode: eb7cd...69e

Hva vet du om hvor den skal bade eller være, har jeg kanskje sagt noe om det eller tror du at du er synsk bare lurer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nera skrev:

Hva vet du om hvor den skal bade eller være, har jeg kanskje sagt noe om det eller tror du at du er synsk bare lurer. 

Også i dag er det straffbart å ta til seg ville dyr.

Akkurat like straffbart som det var på søndag da tråden ble opprettet.

Anonymkode: fc6d7...fa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 22.34, Nera skrev:

Jeg har aldri sagt jeg skal ta det, jeg bare spurte. Pluss det bare er ett spørsmål, ikke at jeg har tenkt til å gjøre det lol, UNASETT da så gjør skader det at jeg har tenkt den tanken, dette er bare ett spørsmål. «Inn i mørkt rom» hahahah hva vet du om hvordan rommet mitt ser ut? Kanskje jeg bor på en gård allerede med mange ander, der jeg har tenkt til å ha den ute ved skjøn. Du vet ingenting, jeg har ikke sagt noe. 

Jeg tror ikke du bor på noen gård med tilgang til en sjø. Jeg tror bare du er ute etter et gratis kjæledyr. Å hente hjem en villand du har stjålet i det fri er som å ta med deg en rev hjem fra naturen og forsøke å behandle den som en hund... Det fungerer ikke.

Vil du ha en fugl får du skaffe deg en stuefugl, som du kan ta vare på. Ikke et villdyr fra naturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...