Gå til innhold

Hva er forskjellen på inntil og opptil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når det gjelder lån, er det ingen forskjell.

Anonymkode: 4e844...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil er vanrett. Opptil er loddrett.

Anonymkode: dcbaa...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inntil er vanrett. Opptil er loddrett.

Anonymkode: dcbaa...d78

Ts: og hva er vannrett og loddrett. Ok, det her er utrolig, men jeg er veldig dum. F.eks inntil 25 år, hva vil det si?

Anonymkode: c0c74...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør på dette underforumet, regner jeg med at det dreier seg om penger eller lån. Lån inntil 1 000 000 betyr akkurat det samme som lån opptil 1 000 000. Det samme med nedbetalingstid. Inntil eller opptil 25 år betyr akkurat det samme: man kan bruke så lang tid som 25 år på nedbetalingen, men ikke mer enn det.  Man kan også si «maksimalt 25 år». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ullvott skrev:

Siden du spør på dette underforumet, regner jeg med at det dreier seg om penger eller lån. Lån inntil 1 000 000 betyr akkurat det samme som lån opptil 1 000 000. Det samme med nedbetalingstid. Inntil eller opptil 25 år betyr akkurat det samme: man kan bruke så lang tid som 25 år på nedbetalingen, men ikke mer enn det.  Man kan også si «maksimalt 25 år». 

arbeidstiltak handler det om, alder er inntil 25 år.

Anonymkode: c0c74...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

arbeidstiltak handler det om, alder er inntil 25 år.

Anonymkode: c0c74...650

Da blir det på akkurat samme måte. Tiltaket gjelder fram til man er 25. Du må spørre NAV/den som har med tiltaket å gjøre om det gjelder til den dagen du fyller 25, om det gjelder fram til det året du fyller 25 (altså til og med 31.12 det året du er 24) eller om det gjelder ut det året du fyller 25. Det KAN forstås på alle disse måtene hvis det ikke står noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ullvott skrev:

Da blir det på akkurat samme måte. Tiltaket gjelder fram til man er 25. Du må spørre NAV/den som har med tiltaket å gjøre om det gjelder til den dagen du fyller 25, om det gjelder fram til det året du fyller 25 (altså til og med 31.12 det året du er 24) eller om det gjelder ut det året du fyller 25. Det KAN forstås på alle disse måtene hvis det ikke står noe mer. 

Det er for de mellom 18-25. Jeg regner med at det gjelder fram til fylte 25. Men jeg har nesten 4 år på meg, men tror det kommer til å ta litt tid for meg å komme meg i ekte arbeid. 

Anonymkode: c0c74...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er for de mellom 18-25. Jeg regner med at det gjelder fram til fylte 25. Men jeg har nesten 4 år på meg, men tror det kommer til å ta litt tid for meg å komme meg i ekte arbeid. 

Anonymkode: c0c74...650

det står at de under 25 år fr 2/3 av grunnbeløp utbetalt. Dette vil altså si rundt 15 000 i måneden. Hvor mye å man skatte da?

Anonymkode: c0c74...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...