Gå til innhold

Er det «sunt» for et menneske å være blanding av to raser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, applestories skrev:

Du må gjerne forklare litt om hva norsk blod inneholder av DNA fra mer enn 100 000 år tilbake.

Det samme som 99,99999999999% av jordens øvrige befolkning. Se serien fra fisk til menneske.

Anonymkode: a4477...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Catalina Culès said:

Vi har bare en menneskerase!

Dette er tøv. Det er noe skolesystemet og bla. FN har utrykket nettopp fordi at vi mennesker skal bli mer mottakelig for å smelte oss sammen, og blande oss sammen med hverandre. Vi er ikke en rase, men en art. Innen menneskearten, så er det forskjellige menneskeraser.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme som 99,99999999999% av jordens øvrige befolkning. Se serien fra fisk til menneske.

Anonymkode: a4477...fe7

Jeg ser at begrepet "forklare" ikke er et du er godt kjent med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at en person er f.eks 50% norsk og 50% kinesisk. Er det «sunnere» enn å være 100% av noe? Når det kommer til hunder for eksempel, er det blitt bevist at blandingshunder lever lengre og er generelt friskere enn renrasede hunder (selv uten innavl) så gjelder det samme mennesker?

Anonymkode: f0352...54a

Det kan jeg aldri tenke meg. Hvor hører man til da? Hva er din inn-gruppe? De vil alltid bli klassifisert som det utseende som blir mest dominant. Kjipt å være svart om man føler seg hvit.

Anonymkode: 1e282...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at en person er f.eks 50% norsk og 50% kinesisk. Er det «sunnere» enn å være 100% av noe?

Personen er ikke sunnere, men det er sunt for populasjonen at gener blandes vidt. 

Det kommer og an på hvor denne 50/50 personen sprer sine gener. I Norge har vi jo hatt relativ god innblanding. Men Kina har vært mer lukket og mindre innblanding. Men siden populasjonen i utgangspunktet var såpass stor har det ikke vært noen fare for innavl. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant at blanding kan gi positive effekter. Men etter mitt syn, så må det være grunnet av at en rase har problemer med innavl, som gjerne har pågått over lang tid. Å tilføre friske gener fra en rase, spesielt hvor innavl ikke har vært et problem, vil gi en rase et "boost" av friske gener, som kan, eller vil gi positiv effekt på avkom og videre generasjoner, i utspring fra dette avkommet.

Avkommet har, utifra (min?) ide, stor sjanse for å utvikle f.eks asperger eller andre syndromer. Jeg tror folk med asperger, i mange tilfeller, kan oppstå grunnet at en rase hvor innavl har vært pågått i flere hundre, eller tusen år, har blitt blandet med en annen rase som har friske gener.

Jeg tror oppriktig at den store forekomsten av aspergere og andre syndromer, kan være grunnet (en grunn) tidligere innvasjoner av fremmede folkegrupper i vår historie, et stykke bak i tid.

Da Europa og Norge ble innvadert i sporadisk, i perioder på rundt 400 år, av muslimske slavehandlere og krigere, så ble kvinner og jenter voldtatt og holdt som sex-slaver. Noen av våre kvinner og jenter ble tatt med til midtøsten for å bli brukt for sex. Det er derfor vi ser unger og voksne med blå øyne, grønne øyne, blond hår, og rødt hår og med vestlige trekk, nede i midtøsten idag. Disse personene er etterkommere etter Europeiske kvinner som ble tatt som slaver til midtøsten.

Noen av kvinnene i Europa og Norge ville ha blitt voldtatt her i landet, uten å bli tatt med til midtøsten. Dette betyr, etter min teori, at mange av oss har arabisk blod i oss, uten å være klar over dette, og at en\noen av kvinnene i noen's slekt ble voldtatt og fikk barn med arabere\muslimske krigere, her i Norge. Noen i din slekt kan være mørkere i huden enn normalt, og noen kan ha arabiske trekk. Disse trekkene vil gi sporadiske utslag, i hvilken som helst generasjon.

Det samme gjelder tilstander og syndromer som asperger, som kan gi utslag i hvilken som helst generasjon. Men det trenger ikke å være nødvendigvis asperger, som bir utslaget, det kan også gi et avkom i en gitt generasjon, får en uvanlig høy IQ, eller at barnet får turners syndrom, eller at avkommet vokser seg til å bli en kjempe på over 210cm f.eks.

Jeg tror blant annet at hovedgrunnen til at Europeiske jøder, er veldig smarte, og et resultat av at Askenasi jøder blandet seg med Europeiske kvinner, og fikk barn med dem. Disse friske gener, ga positive utslag, slik  vi ser med Europeiske jøder. Albert Einstein tror jeg nok var et resultat av slike friske gener fra en rase, som blandet seg med ødelagte\skadede\innavlede gener fra en annen rase, i en eller annen generasjon i Einstein's slekt. Det kan gi både positive effekt eller dårlige utslag, alt ettersom.

Som jeg forstår, så var visst Albert Einstein en asperger også.

Blandingsraser og deres generasjoner kan i mange tilfeller være i faresonen, når det gjelder dårlig immunforsvar, hjerneskader, fysiske defekter o.l. Denne faren øker, jo mer innavl har vært et problem i en gitt rase og slekt. Jo mer skadede gener får tilgang til friske gener, jo mer får disse skadede genene muligheten til å reparere seg selv, ved å få tilgang til friske gener, som brukes "fyllmiddel" eller "lappesaker" inn i skadede gener.

Dette er bare min tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 20.5.2018 den 23.39, TrekStar skrev:
Da Europa og Norge ble innvadert i sporadisk, i perioder på rundt 400 år, av muslimske slavehandlere og krigere, så ble kvinner og jenter voldtatt og holdt som sex-slaver. Noen av våre kvinner og jenter ble tatt med til midtøsten for å bli brukt for sex. Det er derfor vi ser unger og voksne med blå øyne, grønne øyne, blond hår, og rødt hår og med vestlige trekk, nede i midtøsten idag. Disse personene er etterkommere etter Europeiske kvinner som ble tatt som slaver til midtøsten.

Noen av kvinnene i Europa og Norge ville ha blitt voldtatt her i landet, uten å bli tatt med til midtøsten. Dette betyr, etter min teori, at mange av oss har arabisk blod i oss, uten å være klar over dette, og at en\noen av kvinnene i noen's slekt ble voldtatt og fikk barn med arabere\muslimske krigere, her i Norge. Noen i din slekt kan være mørkere i huden enn normalt, og noen kan ha arabiske trekk. Disse trekkene vil gi sporadiske utslag, i hvilken som helst generasjon.

Skandinavia har aldri blitt invadert av verken muslimske pirater eller muslimske krigere. Det har vært noen tilfeller av pirater som har kidnappet mennesker på Island i 1627. Piratene som herjet noen kystliggende strøk på Island var ledet av en kar ved navn Murat Reis. Hans egentlige navn var Jan Janszoon van Haarlem. Han var nederlender. Det var en danske på skipet som styrte skuta mot Island. Han rekrutterte også andre nederlendere for sine bedrifter til sjøs. Alt handlet om å tjene penger, nærmest med alle mulige midler. Penger kunne den ene dagen tjenes på piratvirksomhet. Den andre på å være mellommann i forhandlinger når europeiske stater ville kjøpe fri europeiske fanger i Nord-Afrika. Bildet er ellers også mer sammensatt. Europa har gjennom hele historien hatt utstrakt handel med Nord-Afrika og det nære Midtøsten. Tidligere har det vært mye høyere andel kristne og jøder i flere av disse hovedsakelig muslimske områdene enn i dag. Det har alltid pågått en viss migrasjon mellom Europa og grenseområdene, uavhengig av kriger og invasjoner. Mange byer i Sør-Europa ble i sin tid grunnlagt av fønikere fra Levanten. Nord-Afrika og Levanten var i sin tid romerske provinser og i nyere tid europeiske kolonier. Dagens Tyrkia var i sin tid det kristne Østromerriket.

På 20.5.2018 den 23.39, TrekStar skrev:
Jeg tror blant annet at hovedgrunnen til at Europeiske jøder, er veldig smarte, og et resultat av at Askenasi jøder blandet seg med Europeiske kvinner, og fikk barn med dem. Disse friske gener, ga positive utslag, slik  vi ser med Europeiske jøder. Albert Einstein tror jeg nok var et resultat av slike friske gener fra en rase, som blandet seg med ødelagte\skadede\innavlede gener fra en annen rase, i en eller annen generasjon i Einstein's slekt. Det kan gi både positive effekt eller dårlige utslag, alt ettersom.

DNA-studier av askenasiske jøder for rundt et tiår tilbake antyder et felles opphav fra fire kvinner som antas ha vært fra Midtøsten. Førti prosent av alle askenasiske jøder skal være etterkommere av disse. Mange jøder fremhever en regel om at mor er nødt til å være jødisk for at barna skal anses som jødiske. Askenasisk DNA knyttes hovedsakelig til europeisk opphav, i mindre grad Midtøsten. Dette antyder en stor innblanding av menn av europeisk opphav. Så det er lite som tyder på at askenasiske jøder som gruppe har oppstått som en blanding av europeiske kvinner og menn fra Midtøsten. Det er nok mer sammensatt enn som så.

Teorier for å forklare generelt høy IQ blant askenasiske jøder går gjerne på utvelgelsesprosesser. For kristne var det lenge synd å låne ut penger med rente, noe som førte til at kristne holdt seg unna yrker som innebar utlån av penger mot rente. Jødene hadde på denne tiden ikke lov til å eie jord, men mange jøder slo seg opp som lånehaier fordi de kristne holdt seg unna dette yrket. Gjennom dette tilnærmede monopolet på ågervirksomhet vokste en del jøder seg innflytelsesrike innen bankvirksomhet. Jøder, som generelt ellers var fattigere enn befolkningen ellers, la merke til dette som en måte å slå seg opp i samfunnet på. Teoriene går ut på at egenskapene som skal til for å slå seg opp i denne type bransje ble mer rendyrket gjennom valg av partnere enn blant den europeiske befolkningen ellers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 19.28, AnonymBruker skrev:
 

Det er aldri blitt bevist at blandingshunder lever lengre, nei.

Anonymkode: 7b950...74f

Å leve lenge er ikke synonymt med livskvalitet eller sunnhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 18.34, AnonymBruker skrev:
 

La oss si at en person er f.eks 50% norsk og 50% kinesisk. Er det «sunnere» enn å være 100% av noe? Når det kommer til hunder for eksempel, er det blitt bevist at blandingshunder lever lengre og er generelt friskere enn renrasede hunder (selv uten innavl) så gjelder det samme mennesker?

Anonymkode: f0352...54a

Det er strengt tatt ikke korrekt å dele mennesker inn i raser. Men om man for diskusjonen skyld gjør det, så er "menneskeraser" og hunderaser to forskjellige ting. "Menneskeraser" har blitt til ved evolusjon hvor mennesker har fått egenskaper som tilpasser dem til det klimaet de lever i. Hunderaser er blitt til ved bevisst avl, noen ganger avl på misdannelser eller egenskaper som er til ulempe for dyret. De blir avlet fram pga ønske om et spesifikt utseende eller bruksområde. Enkelte hunderaser er pga dette mer utsatt for ulike sykdommer og misdannelser. Blandingsraser vil derfor kunne ha bedre helse. Dette gjelder ikke for mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...