Gå til innhold

høyt symfysemål pga feil termin?


Forever22

Anbefalte innlegg

Kan det være noe av grunnen til høyt symfyse mål? noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? At du er satt tilbake feil og at magen egentlig følger en tidligere termin?

Anonymkode: b1e58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? At du er satt tilbake feil og at magen egentlig følger en tidligere termin?

Anonymkode: b1e58...372

Ja? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til høyt symfysemål og det er i seg selv et ganske unøyaktig mål på fosterets størrelse. Med min mellomste hadde jeg høyt SF-mål ganske lenge før det plutselig stupte fra en kontroll til en annen. Da var det fordi han fram til da hadde ligget i seteleie (som gir høyere SF-mål) og så hadde snudd seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Forever22 said:

Ja? :) 

Ingen erfaring . Men har du farlig høyt symfysemål og/eller er blitt satt langt tilbake skal du jo ha oppfølging på det. Og sammen er det vel kort vei til en ekstra ul.

Anonymkode: b1e58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen erfaring . Men har du farlig høyt symfysemål og/eller er blitt satt langt tilbake skal du jo ha oppfølging på det. Og sammen er det vel kort vei til en ekstra ul.

Anonymkode: b1e58...372

vet ikke hva som er farlig høyt.. men her er mitt: syns jeg ligger ganske godt over.....

30784344_10216369527694532_1105087115_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Arkana skrev:

Det kan være mange grunner til høyt symfysemål og det er i seg selv et ganske unøyaktig mål på fosterets størrelse. Med min mellomste hadde jeg høyt SF-mål ganske lenge før det plutselig stupte fra en kontroll til en annen. Da var det fordi han fram til da hadde ligget i seteleie (som gir høyere SF-mål) og så hadde snudd seg. 

Var på en ul i uke 31, da sa hun at hun trodde jenta vår kom til å veie rundt 3700g ved fødsel.. Jordmor tror vel nærmere 4000g!! 
Er så rart, for både jeg og min samboer var små ved fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forever22 skrev:

Var på en ul i uke 31, da sa hun at hun trodde jenta vår kom til å veie rundt 3700g ved fødsel.. Jordmor tror vel nærmere 4000g!! 
Er så rart, for både jeg og min samboer var små ved fødsel..

Mellom 2500 og 4500 er normalt :) Hva dere foreldre har veid spiller ikke så stor rolle, man ser bare en viss statistisk sammenheng. 4000 g er ikke uvanlig akkurat 

Anonymkode: 6137f...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke høyt. Du ligger innenfor normalen 

Anonymkode: 0d791...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mellom 2500 og 4500 er normalt :) Hva dere foreldre har veid spiller ikke så stor rolle, man ser bare en viss statistisk sammenheng. 4000 g er ikke uvanlig akkurat 

Anonymkode: 6137f...2bf

Har bare hørt at vekt på baby er genetisk... jeg var liksom bare 2200g og barnefar var 3300.. så skal vi liksom få en på 4kg.. Ikke at jeg syns 4 kg er så ekstremt stort, eller at det spiller noen rolle. Jeg bare syns det er så rart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke høyt. Du ligger innenfor normalen 

Anonymkode: 0d791...617

i følge jordmor så ligger jeg høyt... :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Forever22 said:

vet ikke hva som er farlig høyt.. men her er mitt: syns jeg ligger ganske godt over.....

30784344_10216369527694532_1105087115_n.jpg

Det der er ikke uvanlig høyt. Jeg lå på det samme uten at jeg eller noen andre reagerte på det :)

Anonymkode: b1e58...372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke uvanlig høyt. Jeg lå på det samme uten at jeg eller noen andre reagerte på det :)

Anonymkode: b1e58...372

hmm.. rart! men er jo litt høyt da :) men kanskje jeg bare skal roe heeeelt ned og slappe av med at dette faktisk er normalt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Forever22 said:

i følge jordmor så ligger jeg høyt... :/ 

Altså det er jo på den høye siden av normalen. Men du ser at det er innenfor, den er fortsatt innenfor det mørke.

Anonymkode: b1e58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forever22 skrev:

Var på en ul i uke 31, da sa hun at hun trodde jenta vår kom til å veie rundt 3700g ved fødsel.. Jordmor tror vel nærmere 4000g!! 
Er så rart, for både jeg og min samboer var små ved fødsel..

Det mørke lilla feltet er det som er normal/gj.snitt målet, og du er jo på denne. Den røde streken er bare hva som er nøyaktig gj.snitt. 

Jeg hadde like langt over streken som dec på siste måling før fødsel. Hadde liten mage selv, og ut kom ei på 2915 gr. Så det trenger ikke bety stor baby at SF målet er «høyt»

Anonymkode: 34ac0...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er på det blå er jo normalt. Jeg lå bittelitt høyere, men ingen reagerte på det. 

Anonymkode: 0d791...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jo innenfor normalen på SF-mål da og 4000 g til termin er heller ikke regnet som stort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har spurt på bv også?

Anonymkode: b1e58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som har spurt på bv også?

Anonymkode: b1e58...372

ohyes, det er meg! hehe :) litt bedre respons her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forever22 said:

ohyes, det er meg! hehe :) litt bedre respons her! 

Da svarer jeg ikke der ;)

Anonymkode: b1e58...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...