Gå til innhold

Dere som gikk... Er gresset grønnere på den andre siden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.5.2018 den 17.29, Sphere skrev:

Det sies jo at gresset er grønnest der man velger å vanne det. 

Det forutsetter at begge vanner 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vel svidd gress fra dag 1 med eks. To forhold til som ikke var mye bedre.

Nå singel og aldri mer en mann!!

Anonymkode: 7b65a...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med et sånt spørsmål er vel det som kalles "confirmation bias" - altså at man  gjerne selv vil at valget skal være riktig, man har "investert" mye i at det skal være riktig - og derfor overbeviser man seg selv om nettopp dette. Det blir heller ikke rett alltid å sammenlikne med hvordan man hadde det før, for forhold går i bølger, og man vil aldri få vite hvordan man kunne hatt det hvis man ble. Så jeg blir overrasket hvis noen her sier: Nei, jeg angrer! 

Anonymkode: 5d06f...1b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, folk leverer akkurat som forventet! ;)

Her spørres det om man faktisk fikk det bedre etter et brudd. Og dermed kommer selvsagt klagingen over partner som var psykisk syk, som aldri bidro, etc. Noen må benytte enhver liten mulighet til å rakke ned på tidligere partner og liksom forklare bruddet. Kudos til de som snakker pent om tidligere partner! De har vist at de har kommet seg videre.

Anonymkode: e6cbf...990

Forstår denne tråden som ett innlegg fra en som revurderer forholdet sitt, og da vil gjerne årsakene til bruddet ha noen å si.

Å nevne at ex-partner var/ble psykisk syk er ikke å rakke ned på en person, og det forteller heller ikke at en person er en idiot. Selv om man skriver det her inne, så betyr der ikke at man forteller det til Gud og hver mann under fullt navn. 

Det er ikke mange som vet at min ex har flere diagnoser, men de som omgås han vil etter hvert merke at han ikke er 100% som psykisk friske folk.

Anonymkode: 99e53...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var gresset grønnere på den andre siden. Jeg elsket han, men han var psykopat og behandlet meg dårlig. Jeg ble nedbrutt og hadde det ikke bra med meg selv til slutt, selv om vi hadde mange fine stunder også. Nå er jeg singel og lykkelig, men savner allikevel de fine stundene jeg hadde med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 18.29, ~white lady~ skrev:

Definitivt. 

Vel, perfekt er det jo ikke. Men vi er en mye bedre match. Jeg vet hva slags mann jeg vil ha, i motsetning til da jeg var ei ung jente nettopp ferdig med videregående. Jeg ønsker likevel min eks alt godt, han er en bra mann på mange måter, men vi vokste fra hverandre. 

Signerer denne. Eksen er en bra fyr og nå med en dame som matcher ham mye bedre enn jeg gjorde. Jeg har også ny partner som passer mitt voksne jeg bedre enn hva mannen jeg valgte som 18-åring viste seg å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på om jeg er rett til å svare her, da det var min eks som gikk først og brøt opp familien. Dog kom han krypende tilbake, og vi prøvde med samlivsterapi i 3/4 år for å se om ekteskapet kunne reddes, men til slutt innså jeg at vi ikke kom noen vei, han var ikke lengre en person som jeg kunne klare å stole på og få de følelsene man trenger for igjen. Og det var tydelig at han egentlig ikke hadde følelser for meg heller. Så jeg valgte å be om å få fullført skilsmissen. Jeg fant ut at et liv videre med han kom til å bli ulykkelig for min del, og sannsynligvis villle det gå negativt utover ungene også.

Jeg personlig har det bedre nå enn på slutten av forholdet med eksen, og barna klarer seg greit også. Jeg føler likevel ikke at bruddet var det riktige for familien, men når en part gir opp så kommer man ingen vei. ja vi hadde vokst fra hverandre. Men det betyr ikke at det er riktig å gi opp. Nå er det ikke mer enn 1 1/2 år siden vi ble offisielt skilt (over 3 år siden selve bruddet), så det er vanskelig å si om jeg over tid får det bedre. Jeg har nå en ny kjæreste som jeg er lykkelig sammen med. Men jeg var lykkelig sammen med min eks i svært mange år også. Så hvem vet om det blir bedre? Det jeg vet er at han passer meg bedre sånn som jeg er nå enn eksen gjør.

Min eks har også fått ny kjæreste nå, som sikkert passer han bedre. Det er likevel ikke lett å få andre inn i livet til barna og i familien på den måten. barna får veldig mye familie å forholde seg til. Jeg er litt sånn at jeg gruer meg litt til barnabarn kommer, for med splittet familie er det ikke lett å få like mye tid med barn og barnebarn. Det er allerede vondt i dag å bare ha barna 50% av tiden, selv om jeg er veldig glad for at de ønsker å være like mye hos oss begge. Men det betyr jo at man aldri vil få mer enn 50% av den lille tiden de vil bruke på sin side av familien når de blir eldre heller. Mest sannsynlig i alle fall. Jeg må si at å miste så mye tid med ungene hadde egentlig gjort det verdt å leve i et "ulykkelig ekteskap". Så jeg vil anbefale alle å virkelig tenke seg om og prøve ALT før de tar valget om å gå når man har felles barn.

Har også i den siste tiden sett to "nye forhold" (der begge hadde barn fra før) ende i nye brudd etter hhv. 5 og 8 år. Så det er definitivt ikke alltid at neste runde går bedre nei.

Anonymkode: 1bc3e...186

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår denne tråden som ett innlegg fra en som revurderer forholdet sitt, og da vil gjerne årsakene til bruddet ha noen å si.

Å nevne at ex-partner var/ble psykisk syk er ikke å rakke ned på en person, og det forteller heller ikke at en person er en idiot. Selv om man skriver det her inne, så betyr der ikke at man forteller det til Gud og hver mann under fullt navn. 

Det er ikke mange som vet at min ex har flere diagnoser, men de som omgås han vil etter hvert merke at han ikke er 100% som psykisk friske folk.

Anonymkode: 99e53...8d6

Nei. Hun spør om de som avslutter et forhold opplever at de har fått det bedre. Hun etterspør tydeligvis normale brudd, ikke brudd fordi den ene har for eksempel en sykdom.

Dersom grunnen til bruddet at en person er psykisk syk (med diagnose) så er ikke det relevant for den type brudd ts mener. Derimot oppfatter jeg at mange som skylder på slike ting mest er ute etter å skyve skylda over på andre og på en måte få en aksept for at han eller hun valgte å bryte. Og siden du nevner det med psykisk sykdom så har jeg en følelse av at det er diagnoser som ikke akkurat et stilt av autorisert personell. Men her er det sikkert begge deler.

 

For å svare på tema så vet jeg om flere som har sagt at de angrer for at de ikke jobbet hardere for forholdet de gikk ut av. I begynnelsen er det kanskje godt å være fri, men med etter hvert ny partner så vil ofte hverdagen innhente enn og man finner ut at livet kanskje ikke er så veldig endret likevel.

Anonymkode: e6cbf...990

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Det forutsetter at begge vanner 

Helt enig i denne. Og når eksen slutta å vanne, gikk vi etter flere år fra hverandre.

Fant ny kjæreste, som er fantastisk. Så for meg er gresset grønnere - fordi vi begge vanner. 

Anonymkode: 52d37...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brøt ut av et langvarig forhold etter årevis med mistrivsel og dårlig kommunikasjon. Jeg hadde ikke noe forhold til en annen da jeg gikk, men nok var nok. Det var ganske deilig å slippe å ta hensyn til andre enn meg selv, slippe følelse av ikke å strekke til og slippe å forholde meg til kommunikaksjon som ikke fungerte på mine premisser i det hele tatt. JA, det føltes og føles veldig grønt på den andre siden!

Det hører med til historien min at jeg og eksen ikke har barn sammen og jeg har aldri drømt om å få barn. Treffer jeg en mann og sjelevenn er det flaks, men jeg er ikke deprimert hvis det ikke skjer. Jeg er heller ikke desperat etter et nytt forhold og har ikke profil på datingsider. Flørt kan oppstå over alt, og det gjelder å være tydelig på hva man er åpen for og hva man absolutt ikke er klar for (fast forhold f.eks).

Å ha det så vanskelig at man må i parterapi etter å ha levd med hverandre i et års tid, som jeg leser at mange på KG gjør, skjønner ikke jeg. Det synes jeg er et ganske heftig tegn på nedtråkket og brunsvidd gress, og at gresset må være grønnere et annet sted, men det er selvsagt opp til den enkelte å vurdere. Jeg mener det er viktig er å stoppe det som er dårlig og ikke har særlig mye håp om å bli vesentlig annerledes. Den helt store forvandlingen skal det mye til at noen gjennomgår, annet enn at man kan bli en skygge av seg selv etter årevis i forhold som ikke er bra for en.

Gresset kan være aller grønnest uten å være i et forhold, og det er viktig å tenke over. Om gresset er grønnere på andre siden avgjøres ikke alltid av hvem du treffer der, men mer at du er trygg i deg selv og i god stand til å leve et godt liv helt uten å være avhengig av å ha en kjæreste. Den som skal vannes er først og fremst deg selv. En god kjæreste er bonus, og poenget med samliv er at det skal være bedre/ha større fordeler enn alenetilværelsen. 

Anonymkode: 9d5a7...8d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Jeg vannet, gjødslet og sågar sådde i nytt til krampa tok meg. Det hjalp lite når eksen helte på roundup ved første anledning 😉

Jeg er singel på tredje året, har 100% omsorg for barnet vårt, og steller mitt eget gress uten at noen saboterer arbeidet. Jeg sier ikke at jeg aldri skal ha kjæreste igjen (man skal aldri si aldri), men jeg klarer meg helt fint alene 😊

Anonymkode: aab64...727

«Steller mitt eget gress» :-D

Bra formulert!

Anonymkode: d96ff...4dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Steller mitt eget gress» :-D

Bra formulert!

Anonymkode: d96ff...4dd

Takker!

La det være sagt at gresset mitt er ikke alltid like grønt, men jeg slipper i alle fall å irritere meg over at ingen andre vanner, siden det bare er jeg som kan gjøre det 😉

Anonymkode: aab64...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...