Gå til innhold

Dere som gikk... Er gresset grønnere på den andre siden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Definitivt. 

Vel, perfekt er det jo ikke. Men vi er en mye bedre match. Jeg vet hva slags mann jeg vil ha, i motsetning til da jeg var ei ung jente nettopp ferdig med videregående. Jeg ønsker likevel min eks alt godt, han er en bra mann på mange måter, men vi vokste fra hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det sies.... ...av folk uten livserfaring. Menneskelige relasjoner har nok litt flere nyanser enn som så. Hvis ikke burde vi jo bare spleise folk gjennom et lotteri. Glem kjærlighetsekteskap — bare ta mannen staten har pekt ut til deg, og vann gresset!

Anonymkode: d96ff...4dd

Jeg synes det er en veldig bra leveregel. Da tenker jeg selvsagt som TS nevner over, forhold som skranter av vanlige grunner. Ikke ekstremtilfellene. Og det må jo selvsagt være et grunnlag for å kunne gro gresset. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sphere skrev:

Jeg synes det er en veldig bra leveregel. Da tenker jeg selvsagt som TS nevner over, forhold som skranter av vanlige grunner. Ikke ekstremtilfellene. Og det må jo selvsagt være et grunnlag for å kunne gro gresset. 

Jeg tror mye av problemet kommer når man -hadde- et grunnlag for å gro dette gresset en gang, men det er helt endret. Man utvikler seg fryktelig mye i løpet av 20-årene, er min erfaring. Vi har vokst fra hverandre, helt klisjéaktig.

Behovet for trygghet blir etterhvert mindre for meg, mens behovet for å oppleve noe, bli sett, anerkjent, utfordret og begjært blir større. Han har blitt særere og fått mer og mer innsnevrede interesser, og han er totalt uinteressert i sex. Jeg ser at der vi en gang var en ok match, er vi det nå overhodet ikke lenger. 

Anonymkode: 665c6...831

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 17.29, Sphere skrev:

Det sies jo at gresset er grønnest der man velger å vanne det. 

Jeg vannet, gjødslet og sågar sådde i nytt til krampa tok meg. Det hjalp lite når eksen helte på roundup ved første anledning 😉

Jeg er singel på tredje året, har 100% omsorg for barnet vårt, og steller mitt eget gress uten at noen saboterer arbeidet. Jeg sier ikke at jeg aldri skal ha kjæreste igjen (man skal aldri si aldri), men jeg klarer meg helt fint alene 😊

Anonymkode: aab64...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vannet, gjødslet og sågar sådde i nytt til krampa tok meg. Det hjalp lite når eksen helte på roundup ved første anledning 😉

Jeg er singel på tredje året, har 100% omsorg for barnet vårt, og steller mitt eget gress uten at noen saboterer arbeidet. Jeg sier ikke at jeg aldri skal ha kjæreste igjen (man skal aldri si aldri), men jeg klarer meg helt fint alene 😊

Anonymkode: aab64...727

Det hjelper lite om det kun er en som vanner. Da vil det skjære seg etterhvert. Velkjent situasjon for meg også det du beskriver her. På alle måter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gresset var definitivt grønnere på den andre siden. Jeg ville aldri trodd det bare noen år før bruddet, for jeg var glad i eksen og følte meg nærmest avhengig av han, men da vi skled fra hverandre ble det mer og mer klart for meg at vi absolutt ikke passet sammen. 

Det er nå 7 år siden bruddet og 6 år siden jeg fant en ny livspartner og livet er bedre enn noensinne.

Anonymkode: e1882...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gråblå
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vannet, gjødslet og sågar sådde i nytt til krampa tok meg. Det hjalp lite når eksen helte på roundup ved første anledning 😉

Jeg er singel på tredje året, har 100% omsorg for barnet vårt, og steller mitt eget gress uten at noen saboterer arbeidet. Jeg sier ikke at jeg aldri skal ha kjæreste igjen (man skal aldri si aldri), men jeg klarer meg helt fint alene 😊

Anonymkode: aab64...727

Signerer og kopierer denne👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2018 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Nei så absolutt ikke, men hadde heller ikke så mye valg da han ville jeg skulle dra og stengte meg uti kulden... når han kunne skjerpet seg og tatt bedre vare på oss, særlig om han har det bedre uten oss eller noen... alle trenger en partner. Og er heller ikke i nærheten å finne en ny partner heller etter et over halvår med slit og leting, ser ikke noe glede eller vits da alt føles feil. Vurderer å finne meg en sugardaddy.

Anonymkode: f53e7...d1a

Jeg tror du heller bør vurdere å finne deg selv. Vanne ditt eget gress, som noen her uttrykte det. Du vil ha det bedre med en partner hvis du har det bra selv.

Anonymkode: 91c39...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, folk leverer akkurat som forventet! ;)

Her spørres det om man faktisk fikk det bedre etter et brudd. Og dermed kommer selvsagt klagingen over partner som var psykisk syk, som aldri bidro, etc. Noen må benytte enhver liten mulighet til å rakke ned på tidligere partner og liksom forklare bruddet. Kudos til de som snakker pent om tidligere partner! De har vist at de har kommet seg videre.

Anonymkode: e6cbf...990

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah, folk leverer akkurat som forventet! ;)

Her spørres det om man faktisk fikk det bedre etter et brudd. Og dermed kommer selvsagt klagingen over partner som var psykisk syk, som aldri bidro, etc. Noen må benytte enhver liten mulighet til å rakke ned på tidligere partner og liksom forklare bruddet. Kudos til de som snakker pent om tidligere partner! De har vist at de har kommet seg videre.

Anonymkode: e6cbf...990

Men, når eksen faktisk er en egosentrisk dust, da? De finnes faktisk de også 😉

Anonymkode: aab64...727

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Nei så absolutt ikke, men hadde heller ikke så mye valg da han ville jeg skulle dra og stengte meg uti kulden... når han kunne skjerpet seg og tatt bedre vare på oss, særlig om han har det bedre uten oss eller noen... alle trenger en partner. Og er heller ikke i nærheten å finne en ny partner heller etter et over halvår med slit og leting, ser ikke noe glede eller vits da alt føles feil. Vurderer å finne meg en sugardaddy.

Anonymkode: f53e7...d1a

Ikke alle trenger en partner. :) Jeg er ikke singel nå, men jeg har det generelt bedre som singel enn i et parforhold.

Anonymkode: bb99a...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Ja, det sies.... ...av folk uten livserfaring. Menneskelige relasjoner har nok litt flere nyanser enn som så. Hvis ikke burde vi jo bare spleise folk gjennom et lotteri. Glem kjærlighetsekteskap — bare ta mannen staten har pekt ut til deg, og vann gresset!

Anonymkode: d96ff...4dd

Eller kanskje av folk som har en annen livserfaring enn deg? Som gikk og trodde ting skulle bli så mye bedre, men oppdaget at hverdagen innhentet også nytt forhold? Ikke alle kommer fra forhold med mishandling eller psykisk sykdom. Og Ts etterspør «vanlige» forhold hvor gnisten har slukket. Slutt å være så forbanna arrogant og besserwisser. 

Anonymkode: 7cc76...305

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlot min første ektemann da barna var små (den minste bare 6 mnd). Han var/er alkoholiker og notorisk løgner pga dette problemet. Nyttet ikke å hjelpe ham, for han hadde (og har fortsatt ikke) noe problem ifølge ham selv. Er ubeskrivelig glad jeg valgte å gå såpass tidlig. Barna kan ikke huske å noen gang ha bodd sammen med sin far. 

Livet har ikke vært noen dans på roser etter skilsmissen, men har det bedre nå enn da jeg var gift med ham. Var singel i flere år etter skilsmissen; nå har jeg vært sammen med min nåværende mann i 5 år. 

Anonymkode: c9e34...dde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ah, folk leverer akkurat som forventet! ;)

Her spørres det om man faktisk fikk det bedre etter et brudd. Og dermed kommer selvsagt klagingen over partner som var psykisk syk, som aldri bidro, etc. Noen må benytte enhver liten mulighet til å rakke ned på tidligere partner og liksom forklare bruddet. Kudos til de som snakker pent om tidligere partner! De har vist at de har kommet seg videre.

Anonymkode: e6cbf...990

Klaging og klaging, man skal jo forklare hvorfor det ble brudd, da.

Jeg snakker aldri stygt om min eks til barna eller til gud og hvermann, og snakker heller aldri stygt TIL ham. Vi har en helt fin dialog og krangler ikke. Men at det ble brudd handler i hovedsak om hans avhengighetssykdom, som han dessverre ikke vil ha hjelp for. Gudene vet at vi har prøvd, både jeg, min familie, hans familie og enkelte av hans venner. Men enkelte nekter å innse at de har et problem.

Anonymkode: c9e34...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, når eksen faktisk er en egosentrisk dust, da? De finnes faktisk de også 😉

Anonymkode: aab64...727

Hva så? Det er mulig han/hun også synes eksen er en egosentrisk dust. Å påsto at noen er sånn eller sånn betyr ikke at det faktisk er tilfelle. Det er kun en personlig mening som ikke tilfører noe av verdi i debatten.

Anonymkode: e6cbf...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klaging og klaging, man skal jo forklare hvorfor det ble brudd, da.

Anonymkode: c9e34...dde

Hvorfor det? Her spørres det bare etter om man har fått det bedre etter bruddet. Og det ser ut som om hun etterspør "normale" brudd og ikke særtilfeller.

Anonymkode: e6cbf...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har definitivt hatt forhold der jeg har følt ting har blitt bedre med noen andre. Det er jo litt derfor man går også, fordi det ikke fungerer. 

Det er jo flere måter å tenke på ordtaket "grønnere gress". Er enkelte mennesker verre partnere enn andre? Ja. Derfor må det jo være noe i at ting blir bedre med noen andre. Altså grønnere gress. Samtidig er det også sant at et forhold ikke kan være en begrenset gode for å fungere: Jo lengre tid som går, jo mindre innhold. Et godt forhold er jo noe som ikke forringes og blir verre over tid. 

Det er vanskelig å si akkurat hva det bunner i. Til syvende og sist er det avhengig av din livsfilosofi og anskuelser. Mener du alle mennesker er gode har du sikkert noe positivt å hente hos alle. Er du misantrop vil du ikke finne noe godt hos noen. Er du kyniker er du kanskje den egoisten som selv kjører forhold etter forhold i grøfta (og la oss være ærlige, vi er vel litt der alle sammen i 2018s selvrealiserende egosamfunn). 

Eddie Murphy sa det best på 80tallet. Det gjelder å finne en som er like gal som deg, på samme måte. 

Anonymkode: 3860e...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uttrykket "gresset er alltid grønnere..." er et aldeles idiotisk uttrykk. Gress er gress, skal vi tenke, det kommer bare an på vanning, og det er idiotisk å stå på den ene siden av gjerdet å tenke at det er noe bedre på den andre siden.

Men dette er her mennesker og forhold, ikke gress. Én mann er ikke som alle andre menn. Det er klart at et fohold er svært avhengig av hvilken mann man er i et forhold med. Og har man det ikke godt der man er, er det selvfølgelig stor sannsynlighet for at man kan få det bedre, enten alene eller med en ny.

Det man derimot plikter å tenke gjennom først, er om det finnes muligheter for at forholdet kan bli bra igjen. Det var jo en grunn til at man falt for mannen i utgangspunktet. Men om omstendighetene har endret seg veldig, om man har forsøkt det kan man kan for å reparere forholdsskadene - og det man sitter igjen med er null håp, forskjellighet, avstand og ensomhet... Vel ja, da er gresset definitivt grønnere på den andre siden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det bedre etter at vi gikk fra hverandre ja. Det har vært vanskelig og trist (i hovedsak pga barna) ofte, men jeg følte hele tiden at bruddet var til det beste for oss begge. 

X-en er en flott mann, som jeg er glad for at har funnet lykken på ny. Sammen var vi ensomme og sjelden glade. Det var tunge år frem mot bruddet. Ønsker fortsatt ofte at vi hadde sett varsellampene før det var for sent. Drømmen var et A4-liv, men livet blir vel sjelden som man planlegger.

Det viktigste er å gjøre det beste ut av det videre. Vi samarbeider godt, og barna har heldigvis tatt bruddet bra. Det hadde blitt min store sorg i livet om de skulle ha reagert veldig negativt (og lenge) på det. 

Heller være alene enn ensom sammen. Jeg har det bra nå, og har ingen hast med å finne noen ny mann i livet :) 

Anonymkode: 5effe...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klaging og klaging, man skal jo forklare hvorfor det ble brudd, da.

Jeg snakker aldri stygt om min eks til barna eller til gud og hvermann, og snakker heller aldri stygt TIL ham. Vi har en helt fin dialog og krangler ikke. Men at det ble brudd handler i hovedsak om hans avhengighetssykdom, som han dessverre ikke vil ha hjelp for. Gudene vet at vi har prøvd, både jeg, min familie, hans familie og enkelte av hans venner. Men enkelte nekter å innse at de har et problem.

Anonymkode: c9e34...dde

Enig i dette, det finnes mennesker som rett og slett ikke klarer å innse at de har et problem, enten det er alkohol, psykiske problem, spillegalskap, er arbeidsnarkoman osv. I mitt tilfelle gikk det tre år etter bruddet før han innså sitt problem, og da etter 10 år med problemer. Han har funnet en ny som sikkert fikk han til å innse/prioritere rett, og det virker som han er lykkelig med henne; og har lært av sine feil. 

Det var helt riktig med et brudd mellom meg og min eks. Gress trenger vann, sol og næring, og det ble grønnere på den andre siden, for hans del og for min del. Jeg er lykkelig med ny samboer på 6 året, og har troen på at gresset her vil alltid være grønt og fint. Jeg er ikke den samme som da jeg var ung, og var trygg i mitt valg av ny mann. 

Anonymkode: ddb17...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...