Gå til innhold

Dere som gikk... Er gresset grønnere på den andre siden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til deg som valgte å forlate et årelangt forhold med barn involvert, fordi kjærligheten døde, hverdagen ble for tøff, kranglene for mange, sexlivet uteble fullstendig og alt bare ble håpløst til slutt: Ble livet noe bedre etterpå? 

Forble du singel? Eller, da du fant en ny mann/dame, ble forholdet annerledes? Eller faller man tilbake i de samme traltene etter noen år uansett, når den nye ikke er spennende lenger? Klarer du nå å opprettholde et supert sexliv? Var det hele verdt det med tanke på barna, eller har de det verre enn før? 

Jeg ønsker virkelig ærlige svar. 

Anonymkode: 665c6...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var grønnere. Jeg levde med psykisk mishandling, og endte som singel i 11 år etter jeg gikk. Alene med barn. Tungt til tider, men jeg klarte meg helt supert. Har nå funnet meg en mann (endelig), stikk motsatt av min eks, som behandler meg slik jeg vet jeg fortjener. Her skal jeg vanne alt jeg kan!

Anonymkode: ff152...87a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var grønnere. Jeg levde med psykisk mishandling, og endte som singel i 11 år etter jeg gikk. Alene med barn. Tungt til tider, men jeg klarte meg helt supert. Har nå funnet meg en mann (endelig), stikk motsatt av min eks, som behandler meg slik jeg vet jeg fortjener. Her skal jeg vanne alt jeg kan!

Anonymkode: ff152...87a

Det var ufattelig trist å høre. Er glad for at du har det mye bedre nå!!

For øvrig tenkte jeg nok mer på forhold som skrantet av «vanlige» grunner da jeg opprettet tråden. I sekundet det er snakk om mishandling, utroskap osv, håper jeg de fleste forlater uten å tenke seg om to ganger, da er jo definitivt gresset grønnere.

Anonymkode: 665c6...831

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at gresset er grønnest der man velger å vanne det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset var grønnere på den andre siden for meg. Og joda, jeg vannet og vannet på den første siden om man skal bruke slike ord 

Er lykkelig samboer på 13. året nå. Er så glad jeg tok det valget jeg tok

Anonymkode: 33985...5dc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, angrer ikke et sekund :)

Anonymkode: 9de2d...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tråd :) håper mange svarer. Jeg er på samme sted etter 21 år, og har lurt på det samme.

Anonymkode: 3fff6...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til deg som valgte å forlate et årelangt forhold med barn involvert, fordi kjærligheten døde, hverdagen ble for tøff, kranglene for mange, sexlivet uteble fullstendig og alt bare ble håpløst til slutt: Ble livet noe bedre etterpå? 

Forble du singel? Eller, da du fant en ny mann/dame, ble forholdet annerledes? Eller faller man tilbake i de samme traltene etter noen år uansett, når den nye ikke er spennende lenger? Klarer du nå å opprettholde et supert sexliv? Var det hele verdt det med tanke på barna, eller har de det verre enn før? 

Jeg ønsker virkelig ærlige svar. 

Anonymkode: 665c6...831

Et ærlig svar er vel at gresset aldri blir grønnere enn grønt.

Anonymkode: cf708...949

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om jeg hadde et bra forhold med eksen, så var det ingen tvil. Vi er lykkelig på 18. året :)

Anonymkode: f2ba7...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange års samliv med psykisk syk mann, valgte jeg å gå. Det er det beste jeg har gjort i mitt liv. Det nytter ikke vanne der det er grus. Gresset er grønnere nå. Kjæresten min er drømmemannen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gresset er grønnere på den andre siden, selv om jeg fortsatt er alene 10 år etterpå. Jeg var i ett ekteskap, hvor jeg kjempet de siste årene, og han løftet ikke på en lillefinger for å prøve engang. Da gikk jeg, for det er ganske frustrerende å prøve å få ett forhold til å fungere, helt alene.

Anonymkode: 6e7ea...ba5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk etter 13 år. Dama var ikke å kjenne igjen etter to svangerskap, sur og masete selv om jeg var aktivt med både med barna og i huset. Ikke gadd hun å ta tak i forhold til utseende heller.

Lykkelig sammen med ei noe yngre snuppe nå :nori:

Anonymkode: 9de2d...54d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jentadi skrev:

Etter mange års samliv med psykisk syk mann, valgte jeg å gå. Det er det beste jeg har gjort i mitt liv. Det nytter ikke vanne der det er grus. Gresset er grønnere nå. Kjæresten min er drømmemannen.

Kan jeg spørre deg om hva slags psykisk syk?

Anonymkode: 3fff6...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg og for ham på sin side nå, er gresset grønnere. Vi vokste fra hverandre da hverdagen var altoppslukende og ingenting hjalp på å få tilbake gnisten. Vi prøvde veldig lenge med ferieturer, parferier, romantiske ferieopplegg, samlivsterapeut etc. Hverdagsirritasjonen gav seg liksom aldri. Heldigvis ingen barn i bildet da. 

Vi ble enig om å gå. Etter et år møtte jeg ny mann som jeg har vært sammen med i 10 år nå og fått to barn sammen med, og jeg er fremdeles forelsket. Eksen møtte ny dame i bryllupet til en felles venn av oss da vi hadde vært fra hverandre 1,5 år. Han er også lykkelig gift nå med to nydelige små tvillinger. 

Vi er fremdeles venner og møtes en del da vi bor på samme sted med samme vennekrets.

I starten var det veldig tøft å stå alene når man var vant med at noen var der hele tiden, men det gikk seg til. Vi skjønte jo at vi ikke var ment å vare og det var ikke vits å tviholde på noe dom døde ut. Jeg er glad vi prøvde hvertfall for da slipper vi å lure på «hva om?». 

Anonymkode: 13973...e4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre deg om hva slags psykisk syk?

Anonymkode: 3fff6...580

En personlighetsforstyrrelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så absolutt ikke, men hadde heller ikke så mye valg da han ville jeg skulle dra og stengte meg uti kulden... når han kunne skjerpet seg og tatt bedre vare på oss, særlig om han har det bedre uten oss eller noen... alle trenger en partner. Og er heller ikke i nærheten å finne en ny partner heller etter et over halvår med slit og leting, ser ikke noe glede eller vits da alt føles feil. Vurderer å finne meg en sugardaddy.

Anonymkode: f53e7...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Jentadi skrev:

En personlighetsforstyrrelse.

Typ borderliner? 

Anonymkode: 3fff6...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var nok ett av de parene der folk rundt oss mente vi burde "vanne mer" pga barn, men det var nettopp pga barna jeg tok valget om å gå. Far er psykisk syk og det påvirket til slutt 6/7 dager i uken.

Jeg har aldri angret på at jeg gikk, til tross for at de to første årene etterpå var fysisk tøffe. Det har gått veldig bra med barna, og samværet med far fungerer bedre enn i forholdet. I tillegg føltes det veldig rett for meg.

Jeg var singel i 3,5 år før jeg møtte drømmemannen. Han har også et langt forhold med barn bak seg.

(Hvis mine barn havner i samme situasjon som voksen, så håper jeg de også tar valget om å gå)

Anonymkode: 99e53...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forble singel og det et av de beste valgene jeg har tatt i mitt liv. Det var ikke barnet sin skyld at jeg gikk, men jeg hadde nok med meg og barnet.

 

Skal aldri ha partner igjen.

Anonymkode: b5557...740

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sphere skrev:

Det sies jo at gresset er grønnest der man velger å vanne det. 

Ja, det sies.... ...av folk uten livserfaring. Menneskelige relasjoner har nok litt flere nyanser enn som så. Hvis ikke burde vi jo bare spleise folk gjennom et lotteri. Glem kjærlighetsekteskap — bare ta mannen staten har pekt ut til deg, og vann gresset!

Anonymkode: d96ff...4dd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...