Gå til innhold

Avvise beilere som avviste deg når du var tykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At flere menn synes man er mer attraktiv som slank er nå en ting, men at en som hadde avvist meg tidligere plutselig var interessert i meg etter at jeg hadde gått ned i vekt hadde ikke akkurat falt i god jord hos meg.

Så nei, det ville jeg ikke vært interessert i. At man går litt opp og ned i vekt i løpet av et forhold er normalt, men jeg personlig dumper ikke en mann på grunn av noen kosekilo. Det har skjedd i alle mine forhold at vi begge har gått litt opp og ned, men man gjør ikke det slutt på grunn av noe sånt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg snu på det:

Om din mann plutselig gikk fra å være sprek og slank til å bli tjukk og gi faen, hadde det ikke hatt en påvirkning på deg i det hele tatt?

Det typiske svaret her ville jo vært "dump han, han viser ikke at han bryr seg om deg, du fortjener bedre".

Selvsagt har ikke et par kilo til og fra noe så si. Det har noe å si om det sklir ut, om holdninger endres.

Anonymkode: f89b1...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da finner hun meg ikke like attraktiv. Jeg vil gjerne jobbe for å se bra ut for min partner. Jeg forventer eksakt det samme tilbake.

Anonymkode: f89b1...44f

Jeg tenker nå litt det samme. 

Ville ikke akkurat gått da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg andunge her! Det var ca. 4 gutter på ungdomsskolen som kalte meg stygg på en sånn måte at det stakk dypt inne. 3 av disse har jeg i voksen alder avvist, og tenåringen inni meg ble glad av det. Han siste har jeg tilgitt for han er nå tung narkoman som er inn og ut av Rehab. Han må ha opplevd skikkelig vonde ting og jeg ønsker han bare indre balanse.

De 3 jeg avviste husker jeg som helt ok utseende gutter i ungdomstida, de var flinke til å flørte. Nå er de alle lubne og rare. Jeg var ikke slem i avvisningen, selv om jeg lo litt inni meg. Sa bare "nei, jeg har ikke noe lyst til det" ved spørsmål om å treffes eller om de kunne kjøpe øl til meg. 

Jeg har veldig god hukommelse så det hadde aldri blitt noen lykkelig Twist på å fare disse. De kommentarene hadde blitt med meg hele veien selv om de kanskje er helt andre personer nå.

Anonymkode: 0a4dc...81c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke datet en som ikke ville date meg som tykk, men som slank.

Nå veier jeg 20 kg for mye, har veldig lett for å legge på meg. Startet å slanke meg nå, men dater, og håper jeg finner en kjæreste, før jeg blir normalvektig. Nesten så jeg vurderer å stabilisere vekten, da jeg har gått ned 10 kg, så heller gå ned mer senere. Dette fordi jeg vet jeg kommer til å legge på meg igjen, ikke 20 kg da. Men 5-10 kg. Og jeg vil heller finne en mann som aksepterer det fra start, enn en som stikker fordi jeg legger på meg.

Anonymkode: dbc80...b44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men nå lyser bitterheten din herfra til Island. Jeg har sagt hva jeg synes om saken og du fordømmer meg.

Anonymkode: f89b1...44f

Å dømme deg for dine holdninger har ingenting med bitterhet å gjøre. 

Anonymkode: c9c3f...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg snu på det:

Om din mann plutselig gikk fra å være sprek og slank til å bli tjukk og gi faen, hadde det ikke hatt en påvirkning på deg i det hele tatt?

Det typiske svaret her ville jo vært "dump han, han viser ikke at han bryr seg om deg, du fortjener bedre".

Selvsagt har ikke et par kilo til og fra noe så si. Det har noe å si om det sklir ut, om holdninger endres.

Anonymkode: f89b1...44f

Jeg hadde ikke dumpet den flotte mannen min for det nei. 

Anonymkode: c9c3f...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg leser ofte at mange kvinner som går ned i vekt opplever at flere av de som avviste dem når de var tykke kommer diltende og vil ha date nå som de endelig er blitt slanke.

Da lurer jeg på, hvor smart er det egentlig å si ja til en som så tydelig ikke syntes du var bra nok når du var tykk? Legger du på deg igjen vil han jo stikke?

Erfaringer?

Anonymkode: c9c3f...f9b

For min del ville det vært avhengig av om han ble kjent med meg og min perspnlighet før han avviste meg.

Hvis ja: jeg hadde avvist han

Hvis nei: jeg ville gitt han en sjanse

Anonymkode: 30d2d...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser ofte at mange kvinner som går ned i vekt opplever at flere av de som avviste dem når de var tykke kommer diltende og vil ha date nå som de endelig er blitt slanke.

Da lurer jeg på, hvor smart er det egentlig å si ja til en som så tydelig ikke syntes du var bra nok når du var tykk? Legger du på deg igjen vil han jo stikke?

Erfaringer?

Anonymkode: c9c3f...f9b

Kast dem på dør. De er helt klart ikke intressert i deg men i et spesielt utseende. Sånt bygger man ikke et forhold på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det blir for enkelt å kalle noen som ikke ønsker å date en som overvektig, men som vil ha deg i slankere utgave, som overfladisk. Det er helt normalt å bli tiltrukket av de av motsatt kjønn som gjør en innsats i å ta seg bra ut. Ikke at utseendet er alt man bør bry seg om, personligheten vil jo være det avgjørende, men man må jo ha en viss grunnleggende fysisk tiltrekning for å date og bli sammen med noen. Hvis ikke er man jo egentlig kun venner på et platonisk nivå. Så kommer det jo litt an på hva man mener med "tykk". Noen kilo fra eller til teller for min del som man ikke, men kraftig overvekt er jeg dessverre ikke tiltrukket av. 

Dessuten handler det ikke bare om utseendet heller. Jeg krever på ingen måte noen fitnessbabe, men å holde seg i noenlunde form ved å trene litt og spise ok ser jeg på som en forutsetning for å leve et noenlunde sunt liv sammen, og som et verktøy for å redusere risikoen for sykdommer dårlig helse. Jeg trener en del selv, og selv om jeg ikke krever at en potensiell partner skal trene like mye, bør hun ha en viss interesse for å holde seg litt i form. Ønsker å kunne gå/løpe/sykle turer sammen, ikke bare ligge i skje i sofaen, for å sette det litt på spissen. 

Anonymkode: 0119f...69c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Kast dem på dør. De er helt klart ikke intressert i deg men i et spesielt utseende. Sånt bygger man ikke et forhold på.

Det handler faktisk ikke bare om utseende, men også litt om livsstil og prioriteringer. Det er ikke merkelig at man ønsker noen som prioriterer noenlunde likt som en selv. Krake søker make, og en treningsstudioentusiast har sannsynligvis en del mindre felles med noen som ikke ønsker å trene eller holde seg i form på noen måte. 

Anonymkode: 0119f...69c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ingen økt interesse, da jeg gikk ned masse i vekt :( Så etter min erfaring spiller det ikke så stor rolle, med mindre du veier 300 kg lissom. 

Anonymkode: 2099e...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dømme deg for dine holdninger har ingenting med bitterhet å gjøre. 

Anonymkode: c9c3f...f9b

Synes det er rart at du dømmer meg for en såpass sunn holdning. Jo, det har tydelig noe med bitterhet å gjøre, med den emosjonelle måten du reagerer på når jeg uttrykker et standpunkt som er helt innafor. Ikke skyld på personer, skyld på biologien. Herregud, det er da helt obvious at å plutselig bli lat og legge seg ut er en negativ trait. Jeg snakker ikke om et par kilos froskjell, jeg snakker om å slutte å bry seg om utseendet.

Selvfølgelig bryr menn seg om dette!! 

Anonymkode: f89b1...44f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo sånn at av de som har gått ned mer enn 10% kroppsvekt så er det vel ca 80 % som går opp igjen til samme eller høyere vekt. Så man tar jo en "risk" hvis man blir sammen med en som har vært veldig stor om man ønsker en slank person. 

Anonymkode: e3ec6...19e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunn ikke at man skal ta tilbake noen som har avvist deg før (uansett årsak), med mindre vedkommende gjorde det av veldig alvorlige årsaker, som egentlig ikke hadde noe med deg å gjøre. 

For hvorfor vil de ha deg nå? Hvorfor er du bedre nå? Vil ikke nedverdige meg selv med å prøve med en person som ikke vil ha meg som sitt 1.valg. Det er jeg for god for :) 

Anonymkode: f2ced...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri i livet, har du opplevd det ? Har blitt truet med å bli dumpet hvis jeg ble tjukk da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ei vekt som går opp og ned, det er adskillig forskjell på behandlingen jeg får når jeg er feit og når jeg er slank. Som feit er jeg usynlig omtrent, og det er nok det TS føler på at nu som hun er slank så blir hun sett, selv om at hun er den samme personen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kommer an på hvordan de avviste meg. Jeg var slank med former som tenåring og de første 20 årene. Jeg hadde en periode hvor jeg var tykk og nå er jeg mer lubben enn slank. Og jeg merker stor forskjell på hvordan menn ser og behandler meg, ut i fra hvilken størrelse jeg var.

Nå er ikke jeg så veldig opptatt av andre menn, jeg er trygg på meg selv og er dessuten lykkelig gift. Så jeg lar ikke deres interesse eller mangel på det definere meg.

Men når jeg var tykk så kunne jeg dele menn inni tre kategorier. 1) De behandlet meg som ett normalt menneske. 2) De fikk jeg mange kommentarer som "du er pen selv om du er stor" og "du hadde vært mye finere du gikk ned litt". Noen av de mente det godt, andre ikke. Og de som ikke mente det godt forventet nesten at jeg skulle være takknemlig for at de viste meg oppmerksomhet og enda syns jeg var pen. Og når jeg avviste dem så var det gjerne "jaja, du er ikke så fin som du tror" eller "Du er feit og stygg, jeg ville bare være snill". 3) Det var nesten som de så igjennom meg, behandlet meg litt som luft og helt uinteressant som samtalepartner. Og det var jo ikke snakk om seksuell eller romantisk interesse fra min side heller, men jeg var for stygg til å ha en vennlig samtale engang. Når jeg var slank så var guttene/mennene hyggeligere. Og skulle jeg noen gang bli singel igjen, så hadde menn nok noen i kategori 2 vært aktuell, men alle i kategori 3 hadde vært uaktuelle kandidater for dating.

En positiv ting med å være tykk, man merker hvem mennesker er når de ikke prøver å imponere deg.

Anonymkode: 9d5ed...72f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig nå: hva om det var andre veien? En mann hadde vist ingen interesse for en kvinne mens hun var slank, men ble veldig interessert i henne etter at hun gikk opp i vekt. Hvordan hadde reaksjonen vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Severin skrev:

Jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig nå: hva om det var andre veien? En mann hadde vist ingen interesse for en kvinne mens hun var slank, men ble veldig interessert i henne etter at hun gikk opp i vekt. Hvordan hadde reaksjonen vært da?

Det der er sykt. Og like ille. Om ikke verre. 

Å bli valgt fordi du er tynn eller feit betyr at den du er ikke engang blir seriøst vurdert. Slike menn hadde jeg sparka ut.

Anonymkode: c9c3f...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...