Gå til innhold

Hvordan finne dongrishorts som er medium høy i livet og har litt lengde i lårene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å nevne det først: jeg er student, så har ikke råd til dyre designergreier eller sydame. 

Jeg har en helt normal kropp, men er så heldig å være utstyrt med ei god rumpe og litt hofter. I tillegg har jeg med årene blitt voksen og har ikke lenger den plankeflate magen med null prosent fett. Jeg har heller ikke "thigh gap", noe jeg heller aldri har hatt, så det er litt fett på innsiden av lårene som gnisser mot hverandre. Midjen er smal. 
Det vil si, jeg har litt fettprosent men ikke mer enn at jeg føler meg vel og synes kroppen min er fin. Å slanke meg er IKKE et alternativ, da det får meg til å se ut som et beinrangel fra midjen og opp (puppene forsvinner nesten). Å trene mer er heller ikke løsningen da jeg synes jeg er fin nå med den treninga jeg driver med nå. Så dere kan slippe å komme med slike råd for det er ikke det jeg lurer på. 

Så til spørsmålet: Hvor i alle dager finner man dongrishorts som ikke er pinnekort hvor innsiden av lårene og halve rumpa tyter ut, og som rekker opp til navlen-ish? Er det noen her som sliter/har slitt med samme problemstilling og som har funnet noe bra? Jeg har aldri vært komfortabel med shorts som kun går opp til hoftene. Pga rumpa mi og hoftene som tar litt plass + at jeg er lang, ser det bare teit ut, som om jeg har prøvd å presse meg inn i et pølseskinn hvor den fettprosenten jeg har bare tyter ut. Og NEI, det hjelper ikke å gå opp en størrelse, da jeg er smal i livet og det da bare ser ut som jeg har prøvd å kle på meg et telt som er altfor vidt og alt for kort :)

Jeg ønsker IKKE tomboy/boyfriend-shorts, altså slike som har 3/4 lengde av lårene. Det er ikke pent på meg. 

På forhånd tusen takk for hjelpende svar :) 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klipp beina av en gammel bukse så har du shorts.

Anonymkode: 90b0a...2b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus. Jane shorts.

 

Anonymkode: a64e0...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klipp beina av en gammel bukse så har du shorts.

Anonymkode: 90b0a...2b6

Jeg har ikke symaskin eller gode syferdigheter så det blir litt vanskelig å få til om shortsen skal vare en stund (lage en kant). Og skulle gjerne bare ha kunnet kjøpe en fiks ferdig, fin en. Men takk for tipset. 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cubus. Jane shorts.

 

Anonymkode: a64e0...4d4

Takk for tipset, skal prøve denne, men mistenker at innside lår vil tyte ut på denne. Hvis det er denne du mener, da. 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cubus har en annen modell som kanskje kan være verd å prøve?

Girlfriend shorts

Den ser ut til å være medium høy, og har litt lengre bein.

Anonymkode: af620...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med disse?

Jeg ville bladd meg litt gjennom på Zalando, hvis jeg var deg. Der kan du legge inn prisbegrensninger, og scrolle deg gjennom bildene og se om noe ser egnet ut.

Anonymkode: 63f98...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en som nådde midt på låret på Lindex for en kort stund siden, normalt liv på den:)

Anonymkode: d6f39...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cubus har en annen modell som kanskje kan være verd å prøve?

Girlfriend shorts

Den ser ut til å være medium høy, og har litt lengre bein.

Anonymkode: af620...87d

Les nest siste setning i HI. 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en som nådde midt på låret på Lindex for en kort stund siden, normalt liv på den:)

Anonymkode: d6f39...77c

Hva vil "normalt liv" si? Som sagt, vil ha shorts som er medium høy i livet. Det vil si ikke slik som de fleste jeans og shorts er i dag med mindre de heter "medium waist". 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med disse?

Jeg ville bladd meg litt gjennom på Zalando, hvis jeg var deg. Der kan du legge inn prisbegrensninger, og scrolle deg gjennom bildene og se om noe ser egnet ut.

Anonymkode: 63f98...c98

Takk for tips. De du linket til først blir nok for lang, det ser bare dumt ut på meg.

Det dumme med Zalando er at klærne kan se utrolig fine ut på nett, men når de kommer og man prøver dem på så ser det bare latterlig ut. Og slik blir det alltid med meg og benklær, pga nevnte hips & booty, så kan ikke handle det på nett. 

Anonymkode: e84a7...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, FantasDick skrev:

Denne? 

IMG_20180520_192436.jpg

Takk for tips, og veldig fin pris på denne. Men til og med på den syltynne modellen så vises "kylling"-lårene, så vil ikke tenke på hvordan det hadde sett ut på meg :/ hvor er den fra? 

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter selv veldig mye med fett på den indre delen av lårene. Er generelt slank, men det er liksom der fettet legger seg og nekter å gå vekk. 

Personlig så synes jeg løse tøyshorts med høyt liv og såpass løse at de ikke sitter rundt lårene er best, men man vil jo selvsagt ha en denim shorts også. Levis hadde noen vintage denim shorts tidligere, men det er mulig at de er litt for korte for deg. Uansett så synes jeg at selve passformen er fin fordi de ikke "klamrer" rundt lårene og fokuserer mer på midjen og hoftene :) 

Anonymkode: 40ddd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter selv veldig mye med fett på den indre delen av lårene. Er generelt slank, men det er liksom der fettet legger seg og nekter å gå vekk. 

Personlig så synes jeg løse tøyshorts med høyt liv og såpass løse at de ikke sitter rundt lårene er best, men man vil jo selvsagt ha en denim shorts også. Levis hadde noen vintage denim shorts tidligere, men det er mulig at de er litt for korte for deg. Uansett så synes jeg at selve passformen er fin fordi de ikke "klamrer" rundt lårene og fokuserer mer på midjen og hoftene :) 

Anonymkode: 40ddd...a42

Ja, det er akkurat det. Jeg liker veldig godt de bomullshortsene fra H&M, Divided. Selv om de ikke er veldig høye i livet så er de jo løse og da blir det ikke slik "fett-skvis" som med dongrishorts. Men for meg er bomullsshorts til uformelt bruk, evt bare hjemmebruk eller på stranda. Her om dagen ble det også et problem, da jeg skulle på date på stranda og kun hadde den bomullsshortsen og en pyntet playsuit å velge mellom. Så da ble det playsuiten haha. Skulle gjerne hatt dongrishorts til slike anledninger og andre anledninger der det er varmt i været og man gjerne vil se litt "stylet" ut. 

Jeg spurte på Carlings for noen uker siden, de hadde ikke noe særlig å velge mellom. Men er jo mulig de har fått inn mer nå for sommersesongen, kanskje? Jeg liker også godt denimshorts er best når de er bittelitt "løse" i lårene, ellers tyter det jo lett ut når man sitter med beina i kryss f.eks. 3/4-shorts kunne vært løsningen på det problemet, hadde det ikke vært for at jeg ser ut som en gutt med langt hår og stor rumpe i dem. Not kidding :haar:

Anonymkode: e84a7...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes* også denimshorts er best når ...

- TS

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er akkurat det. Jeg liker veldig godt de bomullshortsene fra H&M, Divided. Selv om de ikke er veldig høye i livet så er de jo løse og da blir det ikke slik "fett-skvis" som med dongrishorts. Men for meg er bomullsshorts til uformelt bruk, evt bare hjemmebruk eller på stranda. Her om dagen ble det også et problem, da jeg skulle på date på stranda og kun hadde den bomullsshortsen og en pyntet playsuit å velge mellom. Så da ble det playsuiten haha. Skulle gjerne hatt dongrishorts til slike anledninger og andre anledninger der det er varmt i været og man gjerne vil se litt "stylet" ut. 

Jeg spurte på Carlings for noen uker siden, de hadde ikke noe særlig å velge mellom. Men er jo mulig de har fått inn mer nå for sommersesongen, kanskje? Jeg liker også godt denimshorts er best når de er bittelitt "løse" i lårene, ellers tyter det jo lett ut når man sitter med beina i kryss f.eks. 3/4-shorts kunne vært løsningen på det problemet, hadde det ikke vært for at jeg ser ut som en gutt med langt hår og stor rumpe i dem. Not kidding :haar:

Anonymkode: e84a7...c99

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/bukser-shorts/dr-denim-202/jenn-shorts-60398-9817/?gclid=Cj0KCQjwuYTYBRDsARIsAJnrUXBAWJj_T2w9qNRd-VKLOoXsThYGcXKf_d8naKflcS4dvO1m3j1mEEAaAtJAEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CKDyzsv6lNsCFcvUGAod1PECDw#fo_c=663&fo_k=62fa11ed3771e7c8e10f16b27cb4134c&fo_s=gplano

Jeg likte denne, men synes at den muligens er bitte litt for lys. Passformen ser spot-on ut! :) 

Anonymkode: 40ddd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser den er litt løs og det er jo bra, men for meg blir det vel nok et eksempel på hva som IKKE funker siden den er så kort. Dingeldangelet på innsiden av lårene hadde kommet til å tyte ut!

Anonymkode: e84a7...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, og veldig fin pris på denne. Men til og med på den syltynne modellen så vises "kylling"-lårene, så vil ikke tenke på hvordan det hadde sett ut på meg :/ hvor er den fra? 

Anonymkode: e84a7...c99

Den er fra H&M. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...