Gå til innhold

Besøke biologiske mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, FluffyJuggernaut skrev:

Du kommer aldri til å bli mor/mamma til stedatter din. Det er ikke meningen å være kvass, men hun har bare en mamma og en pappa.

Men selv om hun er den som får ærestittelen "mor" og de ses 2 ganger i året. Så er du den som er der for henne, du er en av de viktigste personene i livet hennes. Det kommer ikke til å bli glemt selv om hun har tid og knytter bånd med mamman sin. 

Jeg tvinger ingen å bli mitt barn herregud. Hvorfor så frekk? Er ikke jeg som har sendt barnet til stemor og giftet i utlandet. 

Hvis jeg som passer på henne dag og natt, hører på masing 24 timer, går til lege og tannlege med henne, leverer til barnehage og henter, dusker henne, lager mat til henne, vasker hennes klær, KOMMER ALDRI TIL Å BLI MOR så er hennes ekte mor kommer heller aldri til å bli normal mor.

ble faktisk veldig lei av din kommentar. Skulle ikke ha skrevet noe her. 

Anonymkode: 455f8...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hun som er moren, men du er tydelig den primære omsorgspersonen til barnet. 

Du nevner lite om det juridiske, har foreldrene delt foreldreansvar, eller har far dette alene? Har far fast bosted på barnet? 

Du vil nok uansett aldri få noen juridiske rettigheter til dette barnet, med mindre dere går for adopsjon. 

Det er allikevel supert at du stiller opp for dette lille barnet, men far må komme mer på banen, det er tross alt hans barn. Hva skjer dersom dere slår opp, vil barnet da igjen minste hovedomsorgspersonen sin, og plutselig bli overlatt til en som har hatt minimalt med han/henne å gjøre tidligere? 

Hvordan reagerer barnet når moren kommer og henter han/henne for to uker? Viser han/hun tegn på at dette blir en brå omveltning eller går det fint? Dersom det går fint er det jo greit nok, men dersom barnet reagerer kan det være en ide at barnet sover hjemme, dvs hos dere, og er med moren på dagtid? 

Anonymkode: 1c7ab...8dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tvinger ingen å bli mitt barn herregud. Hvorfor så frekk? Er ikke jeg som har sendt barnet til stemor og giftet i utlandet. 

Hvis jeg som passer på henne dag og natt, hører på masing 24 timer, går til lege og tannlege med henne, leverer til barnehage og henter, dusker henne, lager mat til henne, vasker hennes klær, KOMMER ALDRI TIL Å BLI MOR så er hennes ekte mor kommer heller aldri til å bli normal mor.

ble faktisk veldig lei av din kommentar. Skulle ikke ha skrevet noe her. 

Anonymkode: 455f8...8b1

Men hva er det egentlig du vil, da?? 

Det klarer du jo ikke å svare på...

Anonymkode: 39861...963

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tvinger ingen å bli mitt barn herregud. Hvorfor så frekk? Er ikke jeg som har sendt barnet til stemor og giftet i utlandet. 

Hvis jeg som passer på henne dag og natt, hører på masing 24 timer, går til lege og tannlege med henne, leverer til barnehage og henter, dusker henne, lager mat til henne, vasker hennes klær, KOMMER ALDRI TIL Å BLI MOR så er hennes ekte mor kommer heller aldri til å bli normal mor.

ble faktisk veldig lei av din kommentar. Skulle ikke ha skrevet noe her. 

Anonymkode: 455f8...8b1

Jeg er ikke frekk. Jeg har ikke en plass skrevet at du tvinger henne til å bli ditt barn, jeg er ganske sikker på at hun er veldig heldig som har deg. Jeg bare minner deg på at selv om du har tatt hovedansvaret for jenta, så kommer ikke du til å bli mammaen hennes. Hun har en mamma allerede, en fraværende en, men likevel en mamma.

Men selv om hun er mammaen og har tittelen mor, så tar det ikke vekk noe fra deg. Du trenger ikke føle deg truet av den biologiske moren. Du er en av de viktigste personene i livet til stedatteren din, noen besøk i året fra moren hennes kommer ikke til å endre på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Jeg skjønner ikke helt hva du vil?

At far skal bidra mer?

Barnet er ditt stebarn. Men du vil aldri bli moren. Barnet ble født av mannens eks så hun vil alltid være moren til barnet. Akkurat som om dere blir skilt og mannen din gifter seg igjen så vil hans mye kone være stemor og du mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Du har ikke en dritt av rettigheter juridisk sett. Og helt ærlig, så høres det nesten ut som du synes ungen er en byrde mer enn noe annet. Når det er sagt da. Så lurer jeg jo på hvor mannen din er. Hvor er han i bildet? Hva sier han om eksen sin og oppførselen? Og hvorfor bidrar han ikke med ungene? Mamma vil alltid være mamma, uansett samme søren hva som skjer og hvor lite kontakt man har. Den biten der kommer du ikke unna uansett. Men etter hvert som barnet vokser opp, så vil hun se hvem som er der, hvem som gjør noe. Selvfølgelig vil biomor være stas, det er ikke til å unngå. Men til syvende og sist, så er det deg hun vil komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så pass voksen som man kan bli som passer på andres barn til og med! Du trenger ikke si til å bli voksen, du bor ikke hos meg og du vet ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg prøver å anonymisere meg med å si «hun og han» er der vanskelig å tenke litt? Jeg har giftet meg med enn mann som har vært gift JA, men jeg viste ikke at en mor slutter å passe på sitt barn!

Anonymkode: 455f8...8b1

Jeg er ganske sikker på at du ikke er norsk, kanskje det har noe med kultur å gjøre? At du forventer andre ting enn hva far og vil-mor gir deg? Kanskje du er fornærmet over at hun ikke kaller deg mamma? Eller at mannen godtar at hun stikker innom et par ganger i året? 

Anonymkode: 1359e...f7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du kke vet om 6 år8ngen er gutt eller jente så er jeg uviss på hvor mye passing du egentlig har gjort...

Anonymkode: 394b8...a96

For det har alt å si hva slags kjønn barnet er 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er en mamma den som tar sykedagene, vanlig dagene, tannlegebesøk, kveldsstell, mating osv . Vi har alle kun ei som har født oss, men mamma tittelen er ikke gratis kun pga det. Du må faktisk fungere som en mamma også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig barnet er som har deg! For en innsats du legger ned for henne, det er kjempebra. Ungen har jo blitt sviktet på det groveste av sin mor, og hvis far ikke er særlig tilstede i hverdagen, så svikter han barnet også. Så barnet er jammen heldig som har en god stemor som tar seg av ham og gir oppfølging og kjærlighet. 

Jeg skjønner godt at du blir oppgitt av at moren kommer og går som du vil, men det er i barnets interesse at hun får treffe moren sin når hun en sjelden gang er tilgjengelig. Det vil han takke deg for når han blir voksen, og antakelig gjøre seg noen tanker om hvem som har stilt opp for ham her i livet. Du kan dessverre ikke nekte mor å se barnet sitt, selv om vi alle er enige at det på ingen måte er greit for foreldre å bare stikke av fra barna sine. 

Jeg skjønner også at det er sårt for deg at hun vil kalle seg mor når det er du som tar deg av barnet. Men det kan du ikke ta fra henne. Hun er kanskje en dårlig mor, men hun har allikevel født barnet. Men det er du som har morsrollen i barnets liv, og det skal ikke undervurderes. 

Men du må ta en prat med far, for han oppfører seg ikke som en god far, han heller, som lar deg ta alt alene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsånill og ikke snakk om dobbelt arbeid fordi du nå har en nyfødt baby. Hvis det var så mye jobb med stebarnet ditt, så fikk du enten latt være å få eget barn eller fått barn med en barnløs mann.

Sånn et det å være familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, EvaLena skrev:

Værsånill og ikke snakk om dobbelt arbeid fordi du nå har en nyfødt baby. Hvis det var så mye jobb med stebarnet ditt, så fikk du enten latt være å få eget barn eller fått barn med en barnløs mann.

Sånn et det å være familie.

Så fordi hun ville ha egne barn så kan samboeren gjøre som han gjør i hverdagen?

Anonymkode: af6a3...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av det du skriver tyder på at du er glad i barnet 😰

Anonymkode: 498c7...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde reflektere litt over hva du føler for dette barnet. Barn fortjener kjærlighet og omsorg. Flott at du har vært der før barnet, men du for inntrykk for at det har vært en byrde. Det er ikke greit. Barnet er såpass stort at det kan merke om en ikke er ønsket. Jeg håper du tar en snakk med din mann om dette, kommer i dialog med barnets biologiske mor, eventuelt familievernkontor. Barnet fortjener mye bedre enn 3 "voksne" som alle gjør ansvarsfraskrivelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi hun ville ha egne barn så kan samboeren gjøre som han gjør i hverdagen?

Anonymkode: af6a3...33c

Hun visste veldig godt hvor mye jobb det er med stebarnet, så da kunne hun selv velge om hun ville ha eget barn med samboer, eller rett og finne en som ikke hadde barn fra før.

Jeg synes bare det virker så merkelig at alt skal klages på nå som hun har eget barn. Nå virker det som stebarnet er til bryderi, stakkars barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du får veldig mye ufortjent pepper her.

Jeg kan godt forstå at du synes det er dårlig gjort av mor som kommer 2 ganger i året og "leker mamma". For det er dårlig gjort. En far som hadde gjort sånn hadde blitt bannlyst, med god grunn. 

Det er du som gjør den daglige jobben. Og det er også deg barnet vil se på som sin nærmeste, selv om du ikke blir kalt for mamma. Du er kjempeviktig for barnet!

Samboeren din må du ta i nakken og riste litt. Han kan ikke bare blåse i barnet sitt. Han må ta ansvar! 

Hvordan har dere gjort det med det juridiske? Regner med at far har fått hovedansvaret. Betaler mor bidrag? 

Selvfølgelig er det mer slitsomt for deg når du har en baby i tillegg. Her er rutiner alfa og omega. Lag gode rutiner, få faren på banen, så blir ting lettere for deg og hele familien. 

Anonymkode: 9dfc5...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Ikke fordi jeg VILLE, men fordi pappa var på jobb hele tiden, og det var bare meg som kunne ta seg av henne. Nå er barnet 6 år, jeg har selv nyfødt barn, og nå gjør jeg dobbelt jobb. 


Gud, får helt vondt inni meg når jeg leser innlegget ditt. "Ikke fordi jeg VILLE", altså dette er et barn som har behov for tannlege, som må følges disse stedene av helt essensielle årsaker. Barnet dere nmå har ansvar for, har ikke bedt om å bli født. Først stikker mor av (helt hårreisende) og så har hun en stemor som er dødsmisfornøyd med å gi barnet det minimale av rettigheter og omsorg, som hun har krav på? 

Har et stebarn selv, og får helt vondt inni meg av de holdningene du (og far) viser her. Jeg vil ikke være frekk eller kritisere unødig, men at du føler at ting er et ork med dette barnet, i tillegg til at mor har stukket av og far ikke bryr seg noen ting. Det høres så utrolig trist ut, og ingen barn fortjener å ha det sånn. 

Hvis jeg var deg ville jeg krevd at far stiller opp mer. Legg frem situasjonen din for han. Forklar at dette er et barn hvor mor har STUKKET AV fra barnet. Et barn som bor hos en stemor som syntes det er et ork å være med barnet til tannlegen! 

Sender alle mine gode tanker til det lille barnet, som sikkert ikke har det så lett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mor som kommer 2 ganger i året og leker mamma. For barnets beste må du bare fortsette å la mor møte barnet, det er utrolig viktig for den lille jenta/guttens beste at hun har noe kontakt mer moren sin. Tenk barnets beste, ikke ditt eget. 

Når det barnet blir voksen, kan det selv velge bort mor og vil vise hvem det barnet egentlig anser som sin mor. Hvis du klarer å være en trygg og god omsorgsperson som kan gi barnet all den kjærligheten barnets biologiske mor skulle ha gjort, så skal jeg love deg at du får igjen for det resten av livet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...