Gå til innhold

Hva gjør folk falske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tilhører overklassen, da. Men nekter å tro studenter lever på nudler!

Anonymkode: 621fd...4f0

Så da har du aldri ferie? 

 

Anonymkode: c7592...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er alle falske.  Hver dag, hele tiden.  Møter vi på en gammel kjenning som vi egentlig ikke har lyst til å prate med smiler vi og sier takk for sist, prater om været og annet fjas.   Man er oppdratt til å opptre falskt i veldig mange situasjoner.  Noen er kjempefornøyde med den nye bilen sin. Du syns den er dritstygg men sier at den var kul.  Venninna di prater om ei hu kjenner som hu liker godt. Du liker henne aldeles ikke men holder kjeft.   Vi får en stygg lilla vase til jul fra en tante men smiler og sier tusen takk.  Man får servert noe man ikke liker, man kommer med en unnskylding til verten når vi ikke klarer å spise opp men sier selvfølgelig at det var godt.  Venninna di har fått en baby som er stygg men du sier selvfølgelig at den er søt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Vi er alle falske.  Hver dag, hele tiden.  Møter vi på en gammel kjenning som vi egentlig ikke har lyst til å prate med smiler vi og sier takk for sist, prater om været og annet fjas.   Man er oppdratt til å opptre falskt i veldig mange situasjoner.  Noen er kjempefornøyde med den nye bilen sin. Du syns den er dritstygg men sier at den var kul.  Venninna di prater om ei hu kjenner som hu liker godt. Du liker henne aldeles ikke men holder kjeft.   Vi får en stygg lilla vase til jul fra en tante men smiler og sier tusen takk.  Man får servert noe man ikke liker, man kommer med en unnskylding til verten når vi ikke klarer å spise opp men sier selvfølgelig at det var godt.  Venninna di har fått en baby som er stygg men du sier selvfølgelig at den er søt. 

Jeg vil ikke kalle dette «falskt».

Det kalles høflighet. 

Anonymkode: c7592...34e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke kalle dette «falskt».

Det kalles høflighet. 

Anonymkode: c7592...34e

Ja, vi er oppdratt slik.  Men vi lyver og er falske samtidig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

sub-buzz-9018-1526580974-1.webp

Anonymkode: 48c21...348

 

Fikk ikke satt inn bilde. 

Men! Denne meldingsutvekslingen er noe ts kunne skrevet. 

Anonymkode: 48c21...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Altså de er jo ikke skyld i at de falske har dårlige liv?

 

Person A blir mobbet av person B. A møter person C 20 år senere, og mobber han pga. helt random? WTF?

Anonymkode: 621fd...4f0

Ja. Hva så? Ser ikke ut som du forstod hva jeg skrev. Du gir litt inntrykk av at du ikke har evner til å tenke eller reflektere. Det er ikke mangel på motgang som er problemet, det er en manglende evne til å tenke kritisk og forstå. Du er litt som en npc i et spill

Anonymkode: 0da0b...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvilke faktorer og variabler som kan gjøre folk falske.

Da mener jeg ikke at de opptrer irrasjonelt pga. emosjonelle følelsessammenbrudd, men mer i typen av at de vet hva falsk oppførsel er sett i konteksten de er i, og de likevel går i den retningen.

Det er ingen hemmelighet at slike mennesker sliter i livet pyskotisk, og jeg ønsker dem ikke noe annet enn et lykkelig liv. Jeg er lykkelig selv og har masse kvalitet, - derfor vet jeg ikke HVA det er som gjør at folk opptrer så ondt, for jeg greier virkelig ikke å sette meg inn i deres livssituasjon?

Min livssituasjon er så langt i fra dramatisk du kan komme, at det blir litt som forskjellen på Østkanten og Vestkanten i Oslo, der du har beboere som aldri har besøkt den andre bydelen, men nå ønsker å forstå hvordan det er å ikke ha det like bra som en selv: men man drar jo ikke over Akerselva uten research først, liksom? :) Jeg ønsker ikke selv min verste fiende (som ikke eksisterer) et liv fylt med psykiske problemer, for det kan jo ikke være lett å slite?

Anonymkode: 621fd...4f0

Hvilken karakter fikk du i norsk skriftlig?

Hvis du ikke har noe livserfaring, klarer du neppe å sette deg inn i hvordan det er å ikke være lykkelig. 

Og hva slags materiale  er du laget av? Noe som ikke kan knuse, når det faller i bakken? 

Endret av Whiskey hangover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Så da har du aldri ferie? 

 

Anonymkode: c7592...34e

Eh... Eh..?

10 hours ago, Peonjenta said:

Vi er alle falske.  Hver dag, hele tiden.  Møter vi på en gammel kjenning som vi egentlig ikke har lyst til å prate med smiler vi og sier takk for sist, prater om været og annet fjas.   Man er oppdratt til å opptre falskt i veldig mange situasjoner.  Noen er kjempefornøyde med den nye bilen sin. Du syns den er dritstygg men sier at den var kul.  Venninna di prater om ei hu kjenner som hu liker godt. Du liker henne aldeles ikke men holder kjeft.   Vi får en stygg lilla vase til jul fra en tante men smiler og sier tusen takk.  Man får servert noe man ikke liker, man kommer med en unnskylding til verten når vi ikke klarer å spise opp men sier selvfølgelig at det var godt.  Venninna di har fått en baby som er stygg men du sier selvfølgelig at den er søt. 

Åh! Skjønner! Jeg er vant til å være ærlig, jeg. Men det er nå bare slik jeg er oppdratt + mine personlige verdier, da.

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke kalle dette «falskt».

Det kalles høflighet. 

Anonymkode: c7592...34e

Nei.

9 hours ago, Peonjenta said:

Ja, vi er oppdratt slik.  Men vi lyver og er falske samtidig. 

De fleste ja, - dessverre.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja. Hva så? Ser ikke ut som du forstod hva jeg skrev. Du gir litt inntrykk av at du ikke har evner til å tenke eller reflektere. Det er ikke mangel på motgang som er problemet, det er en manglende evne til å tenke kritisk og forstå. Du er litt som en npc i et spill

Anonymkode: 0da0b...83d

Hæ?

Jeg prøver bare å forstå hvorfor en situasjon mellom A og B, som gjør A/B f.eks. falsk i en senere situasjon: faktisk skal påvirke den senere situasjonen? Person C har jo ingen skyld at en falsk person basert i fortidsopplevelser, er falsk?

3 hours ago, Whiskey hangover said:

Hvilken karakter fikk du i norsk skriftlig? 5.

Hvis du ikke har noe livserfaring, klarer du neppe å sette deg inn i hvordan det er å ikke være lykkelig. 

Og hva slags materiale  er du laget av? Noe som ikke kan knuse, når det faller i bakken? 

Noe sånn ja haha så utrolig passende haha :)

 

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Jeg prøver bare å forstå hvorfor en situasjon mellom A og B, som gjør A/B f.eks. falsk i en senere situasjon: faktisk skal påvirke den senere situasjonen? Person C har jo ingen skyld at en falsk person basert i fortidsopplevelser, er falsk?

 

Anonymkode: 621fd...4f0

Niks. Du forsøker ikke forstå noe, du forventer at andre skal amte deg med skje langt ned i halsen så du slipper tenke selv. Alle disse spørsmålene kunne du funnet svar på og tenkte deg frem til om du vendte disse spørsmålene til degs elv istedetfor å forvente at andre skal forklare deg det. Med mindre du har lavere intelligens, så må du nok ha det inn med teskje, da vil du aldri klare å lære reflektere og tenke selv

Anonymkode: 0da0b...83d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Niks. Du forsøker ikke forstå noe, du forventer at andre skal amte deg med skje langt ned i halsen så du slipper tenke selv. Alle disse spørsmålene kunne du funnet svar på og tenkte deg frem til om du vendte disse spørsmålene til degs elv istedetfor å forvente at andre skal forklare deg det. Med mindre du har lavere intelligens, så må du nok ha det inn med teskje, da vil du aldri klare å lære reflektere og tenke selv

Anonymkode: 0da0b...83d

Ja, nei dette glemte jeg jo helt fullstendig: dere har jo alltid rett, sant?

Ja: hvis jeg genuint ønsker å forstå noe, så ønsker jeg egentlig ikke det: for vilt fremmede på et forum sier at ''Nei: egentlig ønsker du ikke å forstå''. Sant! :) ... ... ...

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, nei dette glemte jeg jo helt fullstendig: dere har jo alltid rett, sant?

Ja: hvis jeg genuint ønsker å forstå noe, så ønsker jeg egentlig ikke det: for vilt fremmede på et forum sier at ''Nei: egentlig ønsker du ikke å forstå''. Sant! :) ... ... ...

Anonymkode: 621fd...4f0

Når du svarer på innlegg der folk svarer deg og skriver "hæ???" så prøver du ikke forstå, nei. 

Kanskje noen av oss forstår mennesker såpass bra at vi forstår at du ikke egentlig ønsker forstå. 

Anonymkode: 0da0b...83d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som har vært deprimerte er ikke alltid falske. Punktum.

Anonymkode: 2cc90...983

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje noen av oss forstår mennesker såpass bra at vi forstår at du ikke egentlig ønsker forstå. 

Anonymkode: 0da0b...83d

Eller bare at de overvurderer egne evner til å forstå mennesker :)

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mennesker som har vært deprimerte er ikke alltid falske. Punktum.

Anonymkode: 2cc90...983

Det er nå din hypotese ut av... random?

Men isolert sett så er de jo det: vi ser oftere deprimerte som falske enn vanlige som falske, ja. Helt enig!

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, 

Jeg har fulgt trådene dine i stillhet, men kan ikke fatte at du fortsatt driver og kverulerer på dette så nå må jeg svare her....

Jeg er en  jente som har vært deprimert, og også hatt drama i livet mitt (jeg er jente med type x, y, z etc bak meg, som du maste om i forrige tråden din). Jeg vil bare si at du tar grundig feil, på tja, alle punkt.

Jeg er ikke en "falsk" person fordi jeg har vært deprimert, ei heller avviser jeg folk fordi jeg har hatt drama i livet. Jeg avviser dog folk som utviser stalker-aktig oppførsel slik du gjør. Jeg har vært borti gutter som er som deg; de er altfor pågående, forstår ikke et hint, er overbevist om at det er gjensidig kjemi og følelser i situasjoner hvor jeg prøver å finne en vei ut av hele relasjonen fordi det absolut ikke er gjensidig...Jeg har også endt opp med å blokkere slike gutter nettopp fordi de ikke VIL forstå og de ikke VIL høre. Det er som å snakke til en vegg, og til slutt gidder man ikke mer. Dersom enn fyr jeg da har truffet to ganger og som oppfører seg slik som deg TS, så nøler jeg ikke med å blokkere og å gå videre i livet mitt uten å se meg tilbake. Ikke fordi jeg er falsk, har opplevd drama og vært deprimert. Men fordi sånne mennesker som deg ikke evner annet enn å gjøre livet fryktelig ubehagelig og slitsomt for andre. Du oppfører deg som om du er mye bedre enn alle andre og derfor kan kreve forklaringer og svar fra mennesker som ikke skylder deg noenting. Din måte å svare på i alle disse trådene er helt forkastelig. Kom deg ned av den høye hesten du sitter på. 

Hilsen tidligere deprimert jente med drama i bagasjen - som utrolig nok IKKE er falsk. Enig? Bra :)

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

sub-buzz-9018-1526580974-1.webp

Anonymkode: 48c21...348

Er det der en ekte samtale? Minner meg om en kamerat jeg har, fikk nesten frysninger.. Ikke at det er han altså, men i den manglende forståelsen for verden og grenser. 

Anonymkode: 49501...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Gent82 said:

Isolert sett så er de det...? 

Jepp! :)

11 hours ago, Celiclya said:

(Besvarelse til mulig feil tråd) (?)?

Enten forveksler du, eller så er du i feil tråd? For min reaksjon var bare: what?!

Men rent reellt sett så er det jo slik at depresjon påvirker: vi ønsker ikke at det skal påvirke. Det er ikke bra at det påvirker. Men det er like trist å innse at: ''ok: det påvirker: la oss gjøre det beste ut av situasjonen!'' :)

Hva mener du med ''trådene''  som i flertall, - egentlig?

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg TS,  du lurer ingen ved å late som du ikke vet hvilke andre tråder som refereres til her. Det er tydelig at du har laget flere tråder i det siste, den lengste på 60 sider ble stengt og nå har du opprettet denne istedet. Vi vet det er deg!!

 

Nei. Depresjon påvirker ikke folk slik at de blir "falske". Hvor i alle dager har du hentet denne informasjonen fra?? 

Anonymkode: ee02f...f37

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! :)

Enten forveksler du, eller så er du i feil tråd? For min reaksjon var bare: what?!

Men rent reellt sett så er det jo slik at depresjon påvirker: vi ønsker ikke at det skal påvirke. Det er ikke bra at det påvirker. Men det er like trist å innse at: ''ok: det påvirker: la oss gjøre det beste ut av situasjonen!'' :)

Hva mener du med ''trådene''  som i flertall, - egentlig?

Anonymkode: 621fd...4f0

Hei TS. 

Først, hvorfor siterer du meg men klipper ut det jeg har skrevet og setter inn egen kommentar? Det er ikke sånn sitering fungerer på forum. Men jeg har lagt merke til at du generelt ikke vet hvordan man diskuterer på et forum...

Jeg har ikke forvekslet,  i likhet med andre her er det ganske tydelig at du er samme  TS som i andre tråder her inne.

Uansett, dersom du insisterer på at vi alle er så dumme her inne at vi ikke skjønner at du er samme person, så kan jeg gjerne svare kun på hovedinnlegget i denne tråden.  

Du er veldig bastant i påstandene dine. Hva underbygger du de med? Hvordan "vet vi" at depresjoner påvirker folk til å bli faske? 

Jeg lurer også på hva du i åpningsinnlegget ditt mener med at slike mennesker sliter psykotisk? Mener du at mennesker som er falske er psykotiske? I så fall vet de nok ikke hva de gjør og husker lite etterpå, er det det du mener med "falske"? For du vet hva psykose er ikke sant? Et hint, det er ikke det samme som å ha en depresjon.

Det er mange ting som kan gjøre folk falske og uærlige. Jeg tror jeg ville sett mer på konteksten og generelt om dette er en ærlig eller uærlig person, enn hvorvidt personen er psykotisk eller deprimert.  

Har du aldri handlet mot egen moralsk overbevisning? Aldri vært uærlig eller "falsk"? I så fall,all ære til deg. Du er et overmenneske vi andre ikke kan måle oss med. 

By the way. Eksempelet ditt med å krysse Akerselva henger virkelig ikke på greip, og hva det har med å "slite" å gjøre forstår jeg ikke. Noe som forresten er et ganske nedsettende uttrykk å bruke om de som har psykiske lidelser. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...