Gå til innhold

Hva er greia med at alle på Tinder har herpes?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vel du én av de typ 10% i Verden som ikke har det, ifølge Store Medisinske Leksikonet. Men for meg er typ 80-90% utbredelse det samme som «ALLE». I allefall ikke noe å være overlegen for å ikke ha, eller snakke nedverdigende for at andre har.

Anonymkode: 4dcea...c32

Jeg har hverken vært overlegen eller snakket nedverdigende. Forrige innlegg var mitt første i tråden. Sjekk koden.

Anonymkode: ab0bb...787

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble smittet av herpes av søsteren min, antagelig ved å ta feil glass i et middagsselskap. Og smittet min egen toåring, fordi det er rett og slett umulig å få en toåring til å ikke ta på deg i ansiktet eller røre andre ting som har vært i berøring med ansiktet ditt. 

Mannen min, som har ligget MYE rundt, er derimot usmittet eller iallefall fullstendig symptomfri. Skikkelig urettferdig.

Anonymkode: 22ea8...39c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vel du én av de typ 10% i Verden som ikke har det, ifølge Store Medisinske Leksikonet. Men for meg er typ 80-90% utbredelse det samme som «ALLE». I allefall ikke noe å være overlegen for å ikke ha, eller snakke nedverdigende for at andre har.

Anonymkode: 4dcea...c32

Bare respekter at jeg ikke ønsker Det, det spiller ingen rolle om de fleste har det. Jeg hopper ikke fra verandaen selv om "alle" andre skulle gjøre det.

Jeg har ikke snakket nedverdigende om dere som har Det, jeg bare påpeker at jeg ikke ønskr at dere smitter meg med det.

Anonymkode: dce24...2ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo oftest et tegn på en bør styre unna, en får ikke herpes hvis en har holdt seg til barndomskjæresten lissom...

Anonymkode: e8e83...df2

Hæh? Man kan FINT ha herpes helt uten å ha hatt sex en gang.. Trenger ikke en gang å ha kyssa noen for å få munnsår gitt.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har aldri sett folk på tinder med bilder av seg selv hvor de har herpes rundt munnen. Hvor har du funnet de?

Anonymkode: 4bfd9...d10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare respekter at jeg ikke ønsker Det, det spiller ingen rolle om de fleste har det. Jeg hopper ikke fra verandaen selv om "alle" andre skulle gjøre det.

Jeg har ikke snakket nedverdigende om dere som har Det, jeg bare påpeker at jeg ikke ønskr at dere smitter meg med det.

Anonymkode: dce24...2ea

Du er mest sannsynlig allerede smitta :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Du er mest sannsynlig allerede smitta :) 

Hvorfor tror du Det? Ikke alle er det og jeg har tatt forholdsregler der jeg kan.

Anonymkode: dce24...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du Det? Ikke alle er det og jeg har tatt forholdsregler der jeg kan.

Anonymkode: dce24...2ea

Fordi 8/10 voksne ca har herpesviruset. 

Har du drukket av samme glass som kjæresten din, moren din eller faren din? 

Har du tatt en annen person i ansiktet? Har du kyssa med en annet menneske? 

Har du blitt tatt i ansiktet uten at den som tok på deg har på hansker? 

Hvis nei: du er trygg.

Hvis ja: det kan godt hende at du har herpessmitte, selv om du ikke har utbrudd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo oftest et tegn på en bør styre unna, en får ikke herpes hvis en har holdt seg til barndomskjæresten lissom...

Anonymkode: e8e83...df2

Veldig mange får herpes som bitte små barn, fordi de blir mye susset på av voksne mennesker. Man kan få det av å dele flaske.   Jeg har sikkert kysset og delt flaske med 100 mennesker... jeg har aldri hatt herpesutbrudd men kan ikke garantere at jeg ikke har herpes alikevel. De fleste har antistoffer for herpes om de tester seg... det betyr at de har blitt smittet på et eller annet tidspunkt i livet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at herpesutbrudd er vanlig, men hvem legger ut bilde av seg selv med et utbrudd på tinder? Det høres veldig rart ut. Man ønsker å fremstille seg selv så attraktiv som mulig, da er ikke et herpesutbrudd på leppa det du legger frem. 

Anonymkode: a5b85...d97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er at herpesutbrudd er vanlig, men hvem legger ut bilde av seg selv med et utbrudd på tinder? Det høres veldig rart ut. Man ønsker å fremstille seg selv så attraktiv som mulig, da er ikke et herpesutbrudd på leppa det du legger frem. 

Anonymkode: a5b85...d97

Hvorfor skal en ikke "opplyse" om at en har herpes?

Anonymkode: e8e83...df2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal en ikke "opplyse" om at en har herpes?

Anonymkode: e8e83...df2

Det er bra de "opplyser" om Det, så kan vi andre symptomfrie sveipe dem bort.

Anonymkode: dce24...2ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er at herpesutbrudd er vanlig, men hvem legger ut bilde av seg selv med et utbrudd på tinder? Det høres veldig rart ut. Man ønsker å fremstille seg selv så attraktiv som mulig, da er ikke et herpesutbrudd på leppa det du legger frem. 

Anonymkode: a5b85...d97

De er sikkert fornøyd med bilde og tror at det ikke legges merke til.

Anonymkode: dce24...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du Det? Ikke alle er det og jeg har tatt forholdsregler der jeg kan.

Anonymkode: dce24...2ea

Det har nok de fleste gjort. Likevel er dette noe de føeste har. 

Anonymkode: 7fc94...cde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok de fleste gjort. Likevel er dette noe de føeste har. 

Anonymkode: 7fc94...cde

Nei det har de nok ikke, det er nok av undersøkelser osv som viser at nordmenn er særdeles dårlig på å bruke kondom. Mange tråder her inne om det også.

Og folk drikker ukritisk av andres drikkeflaske og kysser det ene og det andre over en lav sko.

Anonymkode: dce24...2ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk herpes når jeg var liten, husker jeg og alle venninnene mine hadde et skikkelig munnsår og vi fikk strenge beskjeder om ikke å plukke på det. Omg for noen horer vi var, allerde i barnehagen. 

Anonymkode: a5a7d...9ea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har de nok ikke, det er nok av undersøkelser osv som viser at nordmenn er særdeles dårlig på å bruke kondom. Mange tråder her inne om det også.

Og folk drikker ukritisk av andres drikkeflaske og kysser det ene og det andre over en lav sko.

Anonymkode: dce24...2ea

Ja selvfølgelig. Det er nyfødte meg sin skyld at min mor fikk ett utbrudd under sin 9mnd lange graviditet og jeg fikk herpes. Fader at ikke jeg var like forsiktig som deg og var pakket inn i kondom eller kyssa andre over en lav sko føe jeg ble født

Anonymkode: 4dcea...c32

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikk norsk og jeg er sjokkert over holdninger folk i Norge (eller i hvert fall på KG) har. Jeg har hatt munnherpes siden jeg var barn (flere mine familiemedlemmer også) er det er bare i Norge jeg fikk vite at det er noe jeg burde skjemmes over og at jeg blir sett ned på(!!!). At folk synes munnherpes er STD og at det er bare gjennom sex man blir smittet :sjokkbla: Og at det er nordmenn (som skal liksom være så overlegne og oppdaterte) som kommer med sånne idiotiske holdninger og fordommer er bare tragisk.

Anonymkode: 7c42f...cdd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra de "opplyser" om Det, så kan vi andre symptomfrie sveipe dem bort.

Anonymkode: dce24...2ea

Omg nesten alle har herpes. Hvis de ikke har symptomer, får du heller spørre dem/etterforske litt. Vær klar for å måtte droppe de potensielle partnerne 85% av gangene.

Anonymkode: 3d242...4c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha kjønnsherpes uten å få herpes munnsår, så det tryggeste er nok å gi opp Tinder og gå i sølibat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...