Gå til innhold

Feriepanikk, er drittlei slappe sydenferier, men hva er alternativet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye gode forslag her! 

Dersom barna og ev mannen har veldig lyst til syden, kunne dere ev lagt opp ett slag krav, om at det må være aktivitet før bading/is?

feks felles gåtur med brett forbud. Sykkeltur el. I mange typiske sydenland, er det kanskje arrangerte fjellturer en kan bli med på og?

Lykke til med planlegging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt forslag! :)

TS

Anonymkode: b7f19...1d5

Bornholm og Island er totalt fantastisk, men jeg vil også anbefale Edinburgh! Helt fantastisk by med så mye å gjøre, så mye flott å se, at 1 uke ikke er nok.. Garanterer at barna vil elske byen! 

Anonymkode: f7f47...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Corsica! Har ikke vært der selv men mine naboer med 2 barn har reist dit i årevis og elsker det :) Dere kan bo både billig og dyrt, det finnes campingplasser, hytter, leiligheter, hotell osv. Og det er masse aktiviteter for alle. Både fjell, skog og vakre strender. Litt annerledes reisemål men når mine naboer skryter sånn av det så må det være bra.

Her er et reisebyrå som har Corsica på menyen:

http://www.langley.eu/no/solreiser/korsika/?gclid=EAIaIQobChMImuyDwPiU2wIVSC0ZCh3S5QUFEAAYAiAAEgIgKvD_BwE 

Anonymkode: 30b2c...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med storbyferie? Masse å gjøre i en storby som kan passe for alle. Om man i tillegg velger en by som ligger nær en kystlinje så kan man ha en lat dag på stranden også. 

Anonymkode: 2f7d5...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bornholm har alt. Og alt ligger i sykkelavstand uansett hvor dere velger å bo (alt fra camping til luksushotell). Vil dere ha flotte strender finner dere det i sør rundt Dueodde. Ellers anbefales middelaldersenteret, Natur Bornholm, sommerfuglparken, Hammershus, dagstur til Christiansø, Joboland (mest for yngre barn), dropsfabrikken i Svaneke, besøk i en av de spesielle rundkirkene, byvandring i Rønne... I tillegg arrangeres det markeder nesten hver dag et eller annet sted, der det selges alt mulig, antikviteter, kunsthåndverk, bøker og alt mulig ræl.

Anonymkode: 4bb78...7b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telttur! 

Mange kjekke plasser i norge man kan dra til, Kristiansand, Telemark (Området rundt Bø, kort vei til Skien), Lillehammer, Voss osb

Vi skal prøve oss på telttur i Danmark i år. 

 

Anonymkode: 25bf8...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kjøpe ei hytte. Hvis skogshytte ved et vann er deres cup og tea, trenger det ikke bli så dyrt. Vi har kjøpt ei fantastisk hytte til ca. 500.000. 

Har nå bare lyst til å reise dit, tenker ikke på Syden engang lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut dafto.se 

Det er en campingplass i Sverige hvor man bl.a. kan leie hytter :) Der er det basseng, strand, minigolf, turstier, lekeplasser, tømmerrenne, aktiviteter med aktivitetsledere, bordtennis, svært lekeland og så utrolig mye mer! Jeg har vært der selv hver sommer og mye å gjøre både for barn, ungdom og voksne. Som barn og ungdom fløy vi rundt der hele dagen uten å sitte i ro da det var så mye gøy å finne på der! 

Anonymkode: 66392...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er mindre, men vi sverger til sørlandet og sunnmøre. På sunnmøre går vi i fjellene, på sørlandet bader vi, går i dyreparken, er en tur i byen osv. Helt knall. Vi er i syden også, og prøver å holde oss aktive der også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hytteferie i Norge med tilgang til ulike turer i fjell, feks? 

Det er kanskje ikke helt aktuelt enda, men når barna blir større kan kanskje ulike ferier med litt mer innhold hvor man kan lære mer. Altså istedenfor å dra til Spania der alle andre er så drar man til et litt mer eksotisk land og lærer om historie feks? 

Anonymkode: 2581c...3a5

De er ikke for små for ferier med litt mer innhold. Vi har i alle år dratt med oss unga på museum når vi har vært på ferie. Såklart museer som er tilrettelagt alder og interesser og unga har likt det. Men alfa og omega er å sørge for læring på barnas premisser.

Anonymkode: e4320...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte til hytte i fjellet! Se an værmelding før dere bestemmer tidspunkt, så kan dere få både sol og bading i høyden. Aktiv ferie og lite mobildekning ;) 

Anonymkode: 94e07...e4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til gdansk i Polen fordi barna ville shoppe men fortsatt være på stranda og sånt. Det er mange senter der og mange fine strender. Har og lovet at vi skal i trampolineland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med den franske rivieraen? Er mange strender der, men Nice er også en flott by å utforske. Reis rundt på rivieraen med tog og opplev Antibes, Monaco, Grasse ++

Anonymkode: ec38d...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk airbnb, det har vi  bsre positive opplevelser med. Det står god info om nærhet til strand etc. Da kan dere kombinere barnas ønsker om strand samtidig som dere kanskje kan få mer byferie, opplevelser, og utforske mer lokal mat feks. 

Men dere er seint ute med å bestille

Anonymkode: be006...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å dra på badeferie i England, inkludert et besøk til London. Foretrekker det til syden. 

Anonymkode: c9d43...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastiske Danmark!

Ikke bare er det kort reisevei fra Norge, men de har jo pokker meg ALT!
Dyrehager, ørnereservat, terrarium, safaripark, lekeland, tivoli, legoland, svømmeland og så uendelig mye mer!
Lange strender så langt øyet kan se, grønne skoger å ha piknik i og Frellsens soft ice med sjokoladedryss /mums/

 

Beklager, måtte bare reklamere litt for moderlandet /kremt/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på dem som foreslår Danmark. Det får nesten ikke blitt feil uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale Corsica! Har ikke vært der selv men mine naboer med 2 barn har reist dit i årevis og elsker det :) Dere kan bo både billig og dyrt, det finnes campingplasser, hytter, leiligheter, hotell osv. Og det er masse aktiviteter for alle. Både fjell, skog og vakre strender. Litt annerledes reisemål men når mine naboer skryter sånn av det så må det være bra.

Her er et reisebyrå som har Corsica på menyen:

http://www.langley.eu/no/solreiser/korsika/?gclid=EAIaIQobChMImuyDwPiU2wIVSC0ZCh3S5QUFEAAYAiAAEgIgKvD_BwE 

Anonymkode: 30b2c...8f3

Jeg har vært på Korsika to ganger og likte det veldig godt. Det var riktignok uten barn og med baby. Vi likte godt at det ikke var så utrolig varmt som det kan bli på sydenferie, siden det er en liten bris hele tiden. Og så kan man være på stranda én dag og gå i fjellet den neste. Og mange fine små landsbyer å besøke. Antakelig veldig bra å sykle der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tur til Geilo:)? Der finner du alt fra badeland, klatrepark, crosssykling, +mm og masse fine turveier! og noen mil fra geilo ligger Langedrag Villlmarkspark:)

Geilolia feriehyttetun har gunstige priser:)

Er der hver ferie og koser meg med ungene:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...